![]() |
NS vraag
Een vriend van mij (Jaja, ik heb vrienden!) wil graag antwoord op het volgende:
*knipt en plakt* Uit de "Algemene Voorwaarden Voor het vervoer van Reizigers en Handbagage van de Nederlandse Spoorwegen (AVR-NS)": 11 Geen vervoerprijs is verschuldigd voor: a. kinderen die de leeftijd van vier jaar nog niet hebben bereikt en voor wie geen eigen zitplaats wordt verlangd; "En" kan je interpreteren als een ander persoon dus kan dit betekenen dat je gratis mag reizen mits je de hele weg staat. |
Citaat:
|
[edit] Wawl heeft gelijk ja... het slaat nog op die kinderen :( pf :P [/edit]
|
Slaat nog steeds op die kinderen. Je kan er echt niets aan doen, je zult hoe dan ook moeten betalen. ;)
|
als je nou 10.1 leest weet je hoe je effectief kunt zwartrijden.. onder dat stuk dat jij aanhaalt kom je echt niet uit...
|
nee, iemand die geen zitplaats vereist is iemand die klein genoeg, licht genoeg is om bij iemand op schoot te passen, het gaat hier niet om of jij wil staan of zitten, 't gaat gewoon om de leeftijd
|
Citaat:
Het is trouwens dubbelop, aangezien het woord wie ook nog eens terugverwijst naar die kinderen. Beter lezen dus ;) Citaat:
|
ja kan t ook bekijken als:
voor: kinderen en voor :) cool ga ik proberen ^_^ |
Ja, succes.
|
zeg ff hoe t gegaan is :D
|
Wat wel zo was, 'k weet niet of het nog steeds zo is, is dat je de qua tijd kortste route mag nemen. Voor het stuk Utrecht en de halte voor Den Bosch houdt dat in, dat dat soms via Den Bosch is. Je kunt dan natuurlijk ook in Den Bosch gewoon uitstappen, scheelde je toen iets van 1 gulden per kaartje (yes ;)).
Met dank aan Unexplained. ;) |
Citaat:
|
Over kleine omwegen doen ze vaak niet moeilijk. Zo heb je van Zutphen naar Amsterdam twee mogelijkheden: Apeldoorn-Amersfoort-Amsterdam (was 1:20 duurt) en Arnhem-Utrecht-Amsterdam (wat twintig minuten langer duurt). Beide mogelijkheden zijn geldig.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het staat er wel zoals jij het brengt, maar het sluit de andere mogelijkheid (dat het dus gaat om kinderen van 4 én behalve hen ook andere mensen die geen zitplaats nodig hebben) niet uit. Ze zijn imho dus gewoonweg niet specifiek genoeg geweest. Ben ik nog te volgen? :) De reden hiervoor is trouwens dat die vriend vanmiddag in de 2e klas moest staan en zijn vraag is of hij ipv staan in de 2e klas geen recht had om te zitten in de 1e klas. |
Citaat:
|
Zijn er hier geen rechtenstudenten die zich hierover kunnen buigen???
:) Maar het tweede zinsdeel is duidelijk afgeleid van de eerste...lijkt mij en omdat daar het onderwerp kinderen onder de 4 jaar was.... |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Hmm volgens mij gaat het over kinderen tot 4 jaar die bij je op schoot kunnen..
Of ga bij iemand anders op schoot zitten en vraag het de conducteur :D |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:25. |