Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=10)
-   -   Het Geheim... (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=610635)

~some1-nice~ 25-09-2003 22:12

Het Geheim...

Hi everyone........

Kort geleden heb ik het boek "Het Geheim" gelezen, van Virginia Andrewson ofzo. Maar ik kan geen samenvatting vinden op internet... :confused: is er iemand die dit boek ook gelezen heeft? En een samenvattig daarvan heeft??

Alvast bedankt!!!!!!!!! (y) ;)

Catootjuh 26-09-2003 15:27

Je bedoelt niet 'het geheim' van Anna Enquist?

~some1-nice~ 26-09-2003 15:29

Citaat:

Catootjuh schreef op 26-09-2003 @ 16:27:
Je bedoelt niet 'het geheim' van Anna Enquist?
Nee dat bedoel ik niet! Dit is eerste deel van Dawn!

Andijvie 26-09-2003 15:36

Maak zelf een samenvatting? Boek is niet erg moeilijk he, zo samengevat.

~some1-nice~ 28-09-2003 14:20

Citaat:

Andijvie schreef op 26-09-2003 @ 16:36:
Maak zelf een samenvatting? Boek is niet erg moeilijk he, zo samengevat.

Ja tuurlijk doe ik dat! Maar als je zo uit internet haalt, is wel makkelijker he!! ;) ;)

Andijvie 28-09-2003 14:57

Citaat:

~some1-nice~ schreef op 28-09-2003 @ 15:20:
Ja tuurlijk doe ik dat! Maar als je zo uit internet haalt, is wel makkelijker he!! ;) ;)
Snap ik :)

Heb je trouwens de hele Dawn-saga al gelezen? 'k Vond hem wel vermakelijk :) Deze zomer gelezen :)

~some1-nice~ 28-09-2003 15:04

nee ik heb niet hele Dawn-daga gelezen. Alleen het geheim! Maar weet je wat...................ik moest eigenlijk die ander lezen, die geschreven is bij Anna..................... Ik heb dus verkeerde gelezen. Na jah.....ik vond het wel een leuk boek.......
Nu moet ik steeds nog 5 lezen............:(:(...........en voor duits en Engels moet ik ook lezen. En frans..................:(:(:(:(............

Lyceum-girl-E 11-05-2011 13:41

Het is opvallend en verrassend dat ‘Het Geheim’ vrij simpel/kinderlijk is geschreven. Er worden korte zinnen gebruikt en niet al te moeilijke woorden. Dit komt denk ik doordat het boek zich grotendeels in de jeugd van Wanda afspeelt. Het taalgebruik past daarom goed bij de beschrijvingen van haar kinderjaren, de flashbacks, omdat Wanda het zich waarschijnlijk zo herinnert.

Citaat p. 15: “In de keuken drinken ze koffie en melk. Wanda, mama en Stina. Op de grote tafel liggen messen, vorken en lepels. Het is poetsdag.”

Ik had zo’n stijl niet verwacht in een psychologische roman. Omdat het het taalgebruik echter eenvoudig is, leest het boek wel lekker weg. Bovendien vind ik de soort telegramstijl passen bij flashbacks, omdat het net is alsof Wanda het

Verder zitten er ontzettend veel mooie lange beschrijvingen in. Zo lees je veel uitgebreide beschrijvingen van de piano, die erg belangrijk is in het boek. Het boek is niet humoristisch geschreven; haar stijl is meer sober en heel duidelijk.

Lyceum-girl-E 11-05-2011 13:42

Het is opvallend en verrassend dat ‘Het Geheim’ vrij simpel/kinderlijk is geschreven. Er worden korte zinnen gebruikt en niet al te moeilijke woorden. Dit komt denk ik doordat het boek zich grotendeels in de jeugd van Wanda afspeelt. Het taalgebruik past daarom goed bij de beschrijvingen van haar kinderjaren, de flashbacks, omdat Wanda het zich waarschijnlijk zo herinnert.

Citaat p. 15: “In de keuken drinken ze koffie en melk. Wanda, mama en Stina. Op de grote tafel liggen messen, vorken en lepels. Het is poetsdag.”

Ik had zo’n stijl niet verwacht in een psychologische roman. Omdat het het taalgebruik echter eenvoudig is, leest het gemakkelijk.

Em. 11-05-2011 15:27

Ik denk dat ze het ondertussen niet meer nodig heeft!

Andijvie 12-05-2011 09:09

Citaat:

Em. schreef: (Bericht 31592046)
Ik denk dat ze het ondertussen niet meer nodig heeft!

Dat denk ik idd ook niet. Ik sluit dit topic, kunnen mensen die er wel wat aan hebben het wel nog vinden (y)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:13.