Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   op zoek naar engels boek (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=610885)

A'k.a 26-09-2003 10:17

op zoek naar engels boek

hoi hoi

ik ben voor school op zoek naar een leuk engels boek waar ook uittreksels van staan op internet.. wie kan mij helpen?! :)

Ieke 26-09-2003 10:56

Hier op s.com staan ook zat uitreksels in het engels. Kijk daar eens. Van LotR zijn er genoeg uitreksels. Kies gewoon een goed en bekend boek, dan zijn ze er wel.

Katje 27-09-2003 05:59

Maar imo is LOTR niet te lezen. Veel te langdradig en saai. Ik zou voor een boek van Roald Dahl gaan (als dat mag, Oom Oswald ofzo)

Ieke 27-09-2003 11:51

Citaat:

Liefkleinmeisje schreef op 27-09-2003 @ 06:59:
Maar imo is LOTR niet te lezen. Veel te langdradig en saai. Ik zou voor een boek van Roald Dahl gaan (als dat mag, Oom Oswald ofzo)
lotR is best te lezen hoor! Ik vind het geweldig, maar ieder zijn smaak.

Geranium-Tulp 27-09-2003 11:52

Mijn zus is bezig in 'About a boy' van Nick Nogwat. Daar is ook een film van (met Hugh Grant). Zullen vast uittreksels van zijn. Mijn zus vindt het heel leuk.

Fladdergeval 27-09-2003 14:22

Hm, volgens mij bestaat van bijna elk boek wel ergens een uitreksel. Gewoon via Google zoeken, heel makkelijk.
Een boek dat ik je kan aanraden is The COlor Purple van Alice Walker. Dat was zelfs voor een ramp wat betreft engels als ik goed te doen. Dit boek is ook verfilmd en het onderwerp is wel mooi om wat boeiends over te schrijven.
Hm ja dat zou wel handig zijn om te weten: moet je op een bepaald onderwerp lezen, moet je een vergelijking maken of gewoon alleen een verslagje?

Oja, nog een grappig boek (heb het in 4vwo gelezen en mocht voor een Havo examenboekenlijst) is the Love Hexagon. Dit boek is ook in het Nederlands vertaalt en is afwisselend serieus en zeer grappig. Best leuk om te lezen.
Ach ik kan je wel mijn hele lijst gaan aanraden, maar toch lijkt het me eerst habndig om te weten wat je met het boek moet doen.

xxx

Sherco 28-09-2003 17:33

Ik zou Britget Jones's Diary (Helen Fielding) lezen... das echt een heel grappig boek. En er is een film van, dus mocht je niet door het boek heen komen...

sublime 28-09-2003 19:24

the snapper van roddy doyle is erg leuk

en wat uittreksels betreft; zelf 1 maken is ook een idee

Fantôme 04-10-2003 18:40

Citaat:

Jetteke schreef op 27-09-2003 @ 12:52:
Mijn zus is bezig in 'About a boy' van Nick Nogwat. Daar is ook een film van (met Hugh Grant). Zullen vast uittreksels van zijn. Mijn zus vindt het heel leuk.
wow, die film is goed. zou je voor me kunnen vragen aan je zusje wie de schrijver is (dus niet Nogwat :p) anders kom ik er misschien zelf wel uit, maar ik wil hem lezen voor engels. de film was great! :)

Vlooienband 04-10-2003 23:57

van wat voor genre hou je?
a clockwork orange is een geniaal boek,maar soms nogal gewelddadig en mistroostend.

the ultimate hitchhiker's guide to the galaxy is een sci-fi boek,
geweldig grappig, maar heeft een bladzijde of 800.

shadowdance is een mooi, spannend boek.:)

Type 05-10-2003 11:42

Citaat:

Vlooienband schreef op 05-10-2003 @ 00:57:
van wat voor genre hou je?
a clockwork orange is een geniaal boek,maar soms nogal gewelddadig en mistroostend.

Maar wel geweldadig ingepakt in een heerlijk semi-romantisch jasje, door al dat gezeik over lovely Ludwig Van ;)

A Clockwork Orange, door Anthony Burgess. Zeker wel een tip.

Nebula 05-10-2003 11:50

Ik vond Angela's Ashes heel mooi en zelf wil ik nog een keer Empire of the Sun lezen, die lijkt me ook heel goed.

Beide boeken zijn ook verfilmd.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:25.