![]() |
TV remote via de laptop (infrarood)
Ik heb een infrarood poort in mijn laptop zitten. Nu kwam ik op het idee of het niet misschien mogelijk is om een tv te besturen met de laptop via de infraroodontvanger.
Is dat mogelijk? Zijn daar tools voor? Ik heb al eens wat gezocht maar kan nergens bruikbare informatie nog tools vinden. Alvast bedankt. -vortex |
Dat kan als je je infrarood poort van hoogte/signaal [hoe heet dat?] kunt veranderen..
|
Frequentie bedoel je? :) Of heet dat niet zo?
|
sorry.
up. ik zoek ook zo'n tool. |
Ik ben weleens bezig geweest om zelf zoiets te schrijven voor linux.
IR signalen van afstandsbedieningen zijn serieel, met over het algemeen een startbit, een zooi databits en een stopbit. Waar ik tegenaanliep was dat ik pas toegang krijg tot die data nadat het door mijn IR port geparsed is als RS-232. Dat is: startbit, 6/7/8 databits, stopbit. Het gaat dus fout als een fabrikant besluit om 10 databits te gebruiken, en verder heb ik het daarna opgegeven. Wat ook een mogelijkheid is die ook ooit nog eens ga proberen is om gewoon een IR led en een IR fotodiode op je parallele port aan te sluiten waarbij je dus niet die data gaat parsen als een of ander serieel protocol maar gewoon zoveel ms 1, zoveel ms 0, enz.. Maar misschien is het wel mogelijk om wel direct bij de data van je IR port te kunnen komen, mij is het iniedergeval niet gelukt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:12. |