![]() |
[Postfix] Spamfilter
Goedenavond dames en heren :P,
Even een vraagje over spamfilters. Thuis draai ik nog niet sinds al te lang een mailservertje. Werkt allemaal prima, maar ik ben bij een (DE) debian-mailing mailinglist en daar regent het op moment mailtjes met virussen, allemaal met nagenoeg dezelfde afzenders en onderwerpen. De inhoud is altijd hetzelfde. Is er snel en simpel een mailfiltertje in te bouwen die alleen deze mailtjes buitenhoudt? Ik heb al wel gezocht op internet maar dat is me voor snel tussendoor net even te ingewikkeld. -WJ |
Gewoon SpamAssassin installeren moet redelijk goed te doen zijn. Ben je ook meteen van het grootste deel van de andere spam af.
|
Neem meteen de Clam AntiVirus virusscanner en je mailbox is as clean as a baby.
|
Citaat:
Hoe goed je je best ook doet, een baby kan verrassend snel weer vies worden :). |
Citaat:
telnet 127.0.0.1 10024 Maar dan krijg ik connection refused. Betekend dat dat het virusscannen niet werkt? En van spamassassin snap ik al helemaal niks -WJ |
Citaat:
zo nee, veranderd 127.0.0.1 in het interne ip van je server. |
Draaide je geen Debian? Gewoon clamav even apt-getten in plaats van dat gepiel met howto's. Zie je clam wel staan in je processlist?
|
Ik draai de stable van debian met als apt sources security en de http.us.debian.org
maar hij zit er niet tussen. Maar die virussen is het probleem niet, die pikt mcafee er ook tussenuit. Ik wil ze gewoon meteen deleten met postfix, zodat ook meteen andere spam verwijderd wordt. De perl -CPAN manier op spamassassin te installeren werkt niet echt hier en de debian standaard is oud. -WJ |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:53. |