![]() |
Klasse Films
Hallo iedereen,
Ik moet voor Nederlands een filmrecensie schrijven en dat zou ik dus willen doen over een echt goede film, waar er veel over te vertellen valt. Dus niet de eerste de beste hollywood-movie... Kan er iemand mij helpen? Bedankt, frederik :) |
25th Hour (y) Van Spike Lee, met Edward Norton
Dat is een kwaliteitsfilm. |
Citaat:
Moet het trouwens een Nederlandse film zijn? |
A Clockwork Orange, 2001: A Space Oddyssey, The Shining...
Drie ijzersterke Kubrick films, kun je genoeg over vertellen lijkt me. |
zoals genoemd, Kubricks' 2001: A Space Odyssey, of
Francis Ford Coppola's Apocalypse Now Erg bekend en erg goed. |
Planet of the apes uit 1968 (y)
Mooi protest tegen de maatschappij. |
Citaat:
Op mijn site staat ook een recensies, voor het geval je ideetjes wilt jatten;):o |
Ik denk dat je de meeste kans maakt goed te scoren door een oude klassieke film te nemen, zoals Citizen kane, Casablanca, Battle of hotempkin of city lights. Deze films zijn populair studiemateriaal onder filmstudenten en doen het vaak ook goed bij het schrijven van essays en reviews. Dus waarom zou het niet gelden voor een vak als Nederlands?
|
Fight Club, als er 1 film briljant in elkaar zit is het deze. Niet alleen het veel besproken einde, maar gewoon alle details, monologen, dialogen, thematiek. Aanrader.
|
Rage of the streetfighter :D
|
Citaat:
|
Citaat:
of memento, wel in mindere mate als Fight Club Das Experiment is ook een goeie |
Citaat:
|
Fightclub
A Clockwork Orange Trainspotting The Godfather Trilogy The Devil's Advocate etc, |
Ik raad je Donnie Darko aan... Na em 5 keer gezien te hebben snap ik em nog niet... geweldig!
|
Se7en, kun je meteen een heleboel vertellen over de 7 hoofdzondes
|
Memento
|
Citaat:
|
Gosford Park. Erg leuk.
|
Citaat:
|
Left Luggage (van het boek: Twee koffers vol van Carl Friedmann), prachtige film!!!!!!!!!!!!!!! (y)
|
Citaat:
|
"Brazil" van Terry Gilliam
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Brother :evil: of ichi the killer :evil: dat zijn pas films
|
Citaat:
|
Menace II Society uit 1992
|
Kies een behoorlijke film met een achtergrond boodschap, ik vind een hele lading van het boven genoemde gewoon waardeloos om er iets goeds over te schrijven, ondanks dat het niet perse slechte films zijn (y)
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30. |