![]() |
Het gat in je wereld
wordt opgevult.
met wat en waarom waarom, huil je van muziek? Waarom. droom je van muziek? Waarom neem je muziek en geef je muziek terug? Waarom Bestaat Muziek? Dus zeg maar: niet waarom luister je het maar waarom bestaat het? elk genre mag toegelicht worden |
ik luister dezelfde muziek als de mensen met wie ik wil omgaan :(
|
Filosofisch (y).
Muziek bestaat denk ik omdat elk zintuig moet kunnen inspelen op gevoelens. |
Muziek bestaat om uit te drukken wat woorden niet kunnen, om mij een invulling van mijn leven te geven (anders studeer ik niks zeg maar) en om ons een plezier te doen. Muziek bestaat om alles. Muziek kan voor wereldvrede zorgen :)
|
om het leven mooier te maken.
|
Citaat:
muziek kan voor wereldvrede zorgen, my ass niets kan voor wereldvrede zorgen |
Omdat één of andere holbewoner het best vet vond om met een stok op een steen te raggen.
|
Citaat:
|
hehe dichters zijn jullie in ieder geval niet
|
metallicat en 86dagreed niet zo onaardig doen als het kan.
Waarom bestaat muziek, omdat mensen hun gevoelens willen uiten en dat niet altijd zo makkelijk met woorden kunnen... Of mensen willen even alle gevoelens en gedachtes aan de kant zetten.. Sommige mensen uiten zich met het maken van muziek, andere met schilderen, dichten, weet ik veel wat... daarom bestaat muziek.. |
86: hoevaak space jij m? :p
|
3x
|
omdat mensen de klanken prettig vinden..... logisch
|
Citaat:
|
verveling denk ik, die holbewoners moesten toch wat..internet hadden ze nog niet...en de televisie programmering zou ook wel niet echt om wakker voor te blijven izjn geweest....
|
Citaat:
|
ik denk dat er eens een paar mensen waren die een ritme vonden in iets..daarbij steeds meer klanken gingen toevoegen en dan steeds meer en daar voldoening in zagen/voelden..en daar psychish verslaaft aan raakten..
|
...omdat een dag zonder muziek een dag niet geleefd is!
Muziek beinvloed je stemming en geeft je kracht.... |
kunnen we ophouden over 86 maar over het topic verder gaan?
dit betekent dus dat ik iedere reply die gaat over ofdat friso nou wel of niet stijl heeft verwijder. |
beter een gat in je wereld, dan de wereld in je gat.
|
waarom zijn bananen krom?
omdat achter een boom. |
Citaat:
Ik had zo'n tekenfilm gezien die daar over ging, volop informatief.. Ik denk dus dat het gewoon bepaalde dingen in je lichaam raken.. En dat je je daardoor bewogen voelt er op te reageren.. Maja idd ook om je gevoelens te uiten.. |
waarom bestaat er muziek?
motivatie, entertainment, uitdrukken/opnemen van emoties. |
Ik denk dat muziek bestaat om aan mooie woorden en zinnen nog meer toe te voegen door middel van spelen met klanken, toonhoogtes etc.
|
friso. je moet de clip svefn-g-englar, van sigur rós eens kijken. aan het begin daarvan worden heel veel van die filosofische uitspraken m.b.t. muziek verkondigd. erg mooi.
|
Citaat:
|
Citaat:
ontopic ben ik het eens met Roxy en Sirenie. ik ben lui ja Alleen dat van die wereldvrede, daar ben ik niet zo zeker van. T zou wel een stap in de goede richting kunnen zijn. |
Citaat:
|
Voor mij heeft muziek absoluut niets met emoties te maken. Het bestaat omdat het een logische stap is: mensen konden zien, ze gingen kunst voor de ogen maken, ze konden proeven en de haute cuisine werd uitgevonden, en zo ook met muziek.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Dunno. Je hebt verschillende emoties en die kun je ontketenen doormiddel van muziek ofzo. Ik bedoel als je moet huilen van een liedje....huil je niet om enkel het nummer, maar om iets wat al in je zat en dat word doormiddel van muziek losgemaakt ofzoiets. I guess. Ik zou dan dus een kwaad/aggressief mannetje moeten zijn gezien de muziek die ik luister. En ja dat klopt wel :D
Nogmaals dunno. Ik speculeer/lul maar wat. |
Oh en hoe dat ontstaan is? Puur toeval? Stammen die ritmes gebruikten om in trance te raken? Dunno.
|
Citaat:
|
True. Dat wilde ik eigenlijk ook nog zeggen, maargoed wie zal t zeggen :)
|
Citaat:
Te laten leven . |
haha
|
music is like a box of chocolates, you never know what you'll get
ik doe niet zo filosofisch. muziek maakt mij blij, laat me lachen, laat me huilen, laat me nadenken etc. wereldvrede via muziek is een utopie. bands binnen een bepaald genre maken al ruzie met elkaar, dus hoe moet muziek dan in godsnaam wereldvrede brengen? daarvoor botsen de meningen van een ieder veel teveel. |
Citaat:
|
een verbastering daarvan ja :D
|
muziek is een van de manieren om zin te geven aan je leven, emotieuiting, en het kan tevens ook een medium zijn om bepaalde boodschappen over te brengen, waar jij van vind, dat anderen die moeten horen.
|
Hmm eigenlijk luister ik nooit naar muziek, maar ik doe net alsof omdat ik het hier zo gezellig vind. Ook bij de luistertopics verzin ik altijd maar wat :bloos:
|
ik zeg altijd:
beter een gat in je wereld dan de wereld in je gat ik melk graag dingen uit, zie je |
He wat crappig want carnie zegt dat ook altijd.
|
wie de hel is carnie
|
Citaat:
|
hihi
autschj :bloos: |
Ah 't geeft niet zo'n leuke uitspraak verdient het om nogmaals te worden getypt. En als nen Belg het zegt klinkt het altijd leuker :p
|
ok got the hint...
ik zal u belgische les geven heb geld nodig! |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:50. |