![]() |
Enorme pijn in mijn rug..
Ik heb sinds denk 4/5 dagen enorme last van mijn onder rug. Het begon met een klein beetje en toen ben ik al minder gaan tillen (kluisje op school benut enzo) maar gister deed mijn rug echt zo erg pijn dat ik het zelfs voelde als ik liep...
Ook deed het tillen van mijn schooltas enorm veel pijn.. Iemand een idee waar het aan kan liggen? groetjes! |
Kan aan vanalles liggen. Waarschijnlijk heb je gewoon een gekke beweging gedaan. Gewoon rust houden en een lichte pijnstiller pakken als je het niet meer houdt. Als het lang aanhoudt (meer dan 1,5 week) dan zou ik even naar de dokter gaan om te kijken of alles echt goed is. Maar waarschijnlijk is er niks aan de hand!
|
zal wel wegtrekken jah..heb ik ook welles last van. Toen ik het heel vaak en lang had, kreeg ik therapie voorgeschreven van de dokter, 'ceasar therapie' ofzo, nu is het wel weg :)
maar denk wel dat het wegtrekt hoor |
Trekt vast wel weg. (en anders kan je beter even naar een dokter gaan, dan weten de mensen hier het ook niet) Moet je niet ongesteld worden of zo? Ik verga dan altijd van de rugpijn. Of heb je (zoals gezegd) een verkeerde beweging gemaakt?
|
hmm mja ik moet ook wel weer ongesteld worden geloof ik.. maar ik heb nog nooit rugpijn gehad als ik ongesteld werd... maarjah
Ik ben allereerst maar rechtop mijn stoel gaan ztiten :) |
daar heb ik ook last van. je hebt waarschiujnlijk een verkeerde beweging gemaakt, en is de pijn erin 'geschoten' . het enige wat echt helpt is even niet tillen, bukken, enz. ik heb ook twee weken niet gegymd op school en ben bewust aan mn houding gaan denken. heb er nu gelukkig niet echt last meer van, maar pas nog steeds op dat ik geen verkeerde bewegingen maak.
|
Daar had ik vorige week ook last van. Echt een ontzettende pijn. Mijn moeder hoorde me 's nachts zelfs kreunen van de pijn :s
Maar het is nu wel over, vanzelf. |
Citaat:
ik had vroeger echt súper veel pijn in m'n rug als ik ongesteld moest worden (en was). maar ja, de andere mogelijkheden die werden genoemd kunnen het natuurlijk ook zijn :p |
ik gok dat het met de puberteit te maken heeft. veel mensen hebben hier last van namelijk. ik heb het ook gehad. een bottenkraker kan vaak wel handig zijn en goed werken. veel mensen op mijn dansschool gaan hier ook heen. het zou ook kunnen dat je ruggenwervel niet helemaal recht loopt, wat vaak ook een puberteitskwaal is en te corrigeren is. als het vaker terug komt of lang blijft aanhouden, moet je er ff naar laten kijken.
|
Citaat:
Mag ik effe zeggen dat ik het hier absoluut niet mee eens ben? Er wordt in ons landje zoveel afgekraakt, niet normaal. Om het minste geringste vliegt men naar de manueel therapeut. En het is helemaal niet goed voor je rug als je het (te) vaak doet. Beter is om eerst alle andere opties te doen. Want vaak denken mensen dat het vast zit omdat je niet recht staat maar vaak is het andersom: je gaat scheef staan omdat het vast zit. Dus een scheve houding (waardoor je vaak last van je rug krijgt) wil niet zeggen dat je moet kraken. Ik hoop niet dat ik nu heel betweterig overkom maar ik kan met hier persoonlijk gewoon kwaad over maken omdat ik zo vaak afgescheept ben bij de krakers (manuele therapeuten) en nu heb ik dan eindelijk na 3 jaar een goede en eindelijk minder last van mijn rug. |
Ik had dat ongeveer 2 weken geleden ook,ik had huiswerk gemaakt en opeens schoot het enorm in m'n rug,kon niet meer normaal lopen enzo.Ben volgende dag meteen naar de dokter gegaan en die zei dat het overbelastig was (zou ook niet weten waarvan).Dus dat kan het ook nog zijn.Ik moet gewoon rust houden maar als het niet minder wordt zou ik wel even naar de dokter gaan.
|
heb ook last van gehad!!! komt door verkeerde houding!!! ga ff naar de dokter en misschien moet je dan wel naar terapie (is niet leuk...maar het helpt echt heel goed) ik heb sindsdien geen last meer van mn rug!!!
|
Citaat:
Lang leve het nieuwe kabinet. :rolleyes: |
Citaat:
en als je het er weer niet mee eens bent, dan ga je wel tegen de mening van een fysiotherapeut in (mn moeder) en maak je dus dan maar in jezelf kwaad omdat jij toevallig een slechte ervaring hebt. |
ik heb dat ook gehad, ben naar de dokter gegaan en toen moest ik naar de physioterapeut, en dat hielp.
bij mij was het iets met de groei ofzo. pijnstillers helpen ook. Ik dacht zelf dat ik het dan alleen maar forceerde, maar je neemt een goede houding aan en dat kan dus geen kwaad. |
Citaat:
Ik ben ook echt niet kwaad. Ik bedoel alleen te zeggen dat je niet te snel moet kraken. Soms lijkt het vast te zitten en is dat helemaal niet zo. Dan is het wel slecht voor je rug. Tuurlijk, als het echt vast zit dan is er geen andere manier, da's logisch. Maar ik zeg dit neit alleen omdat ik een slechte ervaring heb gehad. Meerdere mensen die ik ken zijn verkeerd behandeld. Zo zie je maar dat de medische wereld nog steeds niet alles weet. Maar ik snap nu wat je bedoelt en sorry als ik echt lullig overkwam! |
ik heb nu ook weer super last van m'n rug,had 'm overbelast en moest rust houden van de dokter maar mijn gymleraar denkt dat het beter is dat ik nog een keer naar de dokter ga,hij denkt dat een zenuw beklemd zit :s
|
Spit misschien?
Of gewoon een scheve of holle of bolle rug, dan krijg je er ook last van en kun je t beste naar een Mensendieck iemand gaan. Of Cesartherapie o.i.d ofzo |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:31. |