![]() |
Mooiste dierentuin
Ik weet echt niet waar ik deze vraag anders kwijt moet, mischien in het l&r forum maar dier zijn meer mensen die antwoord kunnen geven op mijn vraag. Ik wil een speciaal iemand meenemen naar de dierentuin maar ik ben al jaren niet meer in een dierentuin geweest omdat ik het altijd een beetje zielig vond. Mijn vraag is dus wat is de mooiste dierentuin van Nederland of Belgie (Ik woon dichter bij belgie als de bij de rest van nederland)
|
De safari in Oeganda vond ik wel een erg mooie 'dierentuin' eigenlijk, Nederland heeft daarbij vergeleken helemaal niks :(
|
De enige dierentuin die ik heb gezien is de dierentuin waar ik 10 minuten fietsen vandaan woon en dat is het Noorder dierenpark Emmen en die is vetjes :D
|
Ik denk dat je dan naar emmen of arnhem moet gaan.
|
Arnhem
|
Burgers Zoo. 100% zeker. Ze hebben een gigantisch aquarium met een heel mooi diepzee gedeelte, daat is ook de grootste aquarium want van Europa. Ze hebben een Bush, waar je kunt rondlopen en klimmen. het is daar even warm als in de echte bush bush. Ze hebben een dessert, waar je vogels en evertzwijnen kunt bekijken, ze hebben een safary, met giraffes enz. En ze hebben alle gewone dierentuin beesten.
|
Citaat:
|
hmm, burgers is wel een beetje lang rijden (en dus ook duur met de trein) hoe is Diergaarde Blijdorp?
|
Blijdorp is ook wel goed...al is Emmen echt de beste van Nederland....die beesten hebben daar veel ruimte en dat vind ik het belangrijkste van een dierentuin (naast het feit dat de dieren goed behandeld worden)
De beste dierentuin is de blote natuur natuurlijk....zoals het hoort |
Ik ben ooit eens in emmen geweest, op zich wel leuk z'n dieren tuin. Maar ik zie toch liever dieren in het wild.
|
Citaat:
|
Diergaarde Blijdorp
|
Citaat:
|
Citaat:
Bush bedreigt zijn soortgenoten. :p |
Ouwenhands dierenpark valt best tegen alleen het berenbos vond ik echt gaaf.
|
ik vind die in rotterdam wel mooi
|
Burgers zoo!!!
met stip op 1 (voor mij dan) Ben in Emmen geweest die vind ik ook erg mooi (de vlindertuin) en in Artis, maar dat vind ik dus echt geen mooie dierentuin. |
EEN DIERENTUIN IS NOOOOOOIT MOOI!!!!!
Okay.. ik wil hier dus ff t een en ander duidelijk maken!! Dierentuinen zijn NIET mooi... wat schiet je er mee op...een btje naar opgesloten dieren kijken... goh.. erg leuk hoor! In plaats van dat ze die dieren nou helpen door originele leefgebieden te beschermen!! Ik ben dus tegen dierentuin (bovendien ben ik ook vegetarisch)...ik kan me ook echt boos maken om mensen die het leuk vinden om naar opgesloten aapjes te gaan kijken om maar een voorbeeld te noemen. Als je dan zo nodig dieren moet kijken.. huur dan een mooie docu...!!! Hiermee steun je de dierentuinen niet en bovendien is het nog veel leerzamer ook!! EN......je ziet de dieren in hun natuurlijke leefomgeving... Zo.. dat moest er even uit... :p Groetjes, Meagan |
Citaat:
heb jij huisdieren? |
Er zijn ook dierentuinen met speciale fokprgramma's voor bedreigde diersoorten....
En die worden betaald van *hoe kan het ook anders* de entreekosten. Dus: er zit een ook pluspunt aan dierentuinen :p |
Burger's Zoo op plaats 1 en Noorder Dierenpark Emmen op plaats 2. En de minste mooie vind ik Artis, omdat ze daar het echte kooien systeem nog grotendeels in tact laten.
|
Citaat:
|
Bugers'zoo natuurlijk :)
|
Om eerlijk te zijn vind ik dierentuinen ook niet mooi.
Hoewel ik erg houd van contradicties en paradoxen, kan ik niet tegen 'wild dier' enerzijds en 'afgebakende paadjes en hekjes' anderzijds. |
Citaat:
|
die in Emmen!
|
Amersfoort :o
|
;) ;) ;) ;) Ik vindt blijdorp in Rotterdam vet ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;) ;)
Maar anderen ook ;) ;) ;) als ze de dieren maar goed behandelen ;) ;) ;) ;) ;) |
;)
|
| Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:52. |