![]() |
formulier verwerken
$host = "localhost";
$gebruiker = "chillcreat01" $wachtwoord = "triple" $dbnaam = "form" $tabelnaam ="zon" $verbinding = mysql_connect ($host, $gebruiker, $wachtwoord); $opdracht = "INSERT into $tabelnaam values ( '0', '$Array["naam"]', '$Array["nummer"]' , '$Array["mobiel"]', '$Array["straat"]' , '$Array["huisnummer"]' , '$Array["plaatsnaam"]', '$Array["postcode"]' , '$Array["email"]' , '$Array["artikel"]' , '$Array["bericht"]' hier moet een foutje zitten, in dit stukje, maar ik vind hem dus niet, iemand anders wel? alvast bedankt! David |
Moet dit nu echt én in dit topic, én in het topic over HTML/CSS?
|
Citaat:
Bovendien snap ik niets van jouw syntaxus, probeer het eens zo: PHP-code:
|
http://www.w3schools.com/sql/sql_insert.asp
http://www.mysql.com/doc/en/INSERT.html En wat voor foutmelding krijg je? |
Crossposting is niet toegestaan, dus in het vervolg niet dubbel posten graag. Maar je had zelf al verbeterd, heb reakties in HTML topic verwijderd.
|
Parse error: parse error in /var/www/html/handleform.php on line 25
dat is de foutmelding, toen martin mij vertelde dat ik fout zat, had ik mijn post bij html weggehaald, en hier gezet, ik heb dus niet gecrosspost, kijk maar |
Citaat:
|
$dbnaam = "form"
$tabelnaam ="zon" $verbinding = mysql_connect ($host, $gebruiker, $wachtwoord); $opdracht = "INSERT into $tabelnaam values ( '0', '$Array weet ik niet precies een van deze |
Zet eens een ; na elke opdracht.
Is meestal zo met programmeertalen. ;) |
Citaat:
|
het hagt ervanaf waar je begint te tellen, daarom moet het een van die vier regels zijn, ik heb toch ook niet de complete script hier gezet?
|
Citaat:
|
$verbinding = mysql_connect ($host, $gebruiker, $wachtwoord);
dan zou de fout daar moeten zitten |
Citaat:
PHP-code:
|
nope nog steeds niet
|
Citaat:
|
hmm even iets uitproberen
|
nu zegt hij
Warning: mysql_connect(): Can't connect to local MySQL server through socket '/var/lib/mysql/mysql.sock' (2) in /var/www/html/handleform.php on line 28 Warning: mysql_close(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in /var/www/html/handleform.php on line 33 line 28: $verbinding = mysql_connect ('localhost', 'gebruikersnaam', 'wachtwoord'); line 33: mysql_close ($verbinding); ?> |
Citaat:
|
zelfde foutmelding
|
Citaat:
|
uiteraard
|
Citaat:
|
jup database aangemaakt, velden ingevoerd
|
Citaat:
|
allang
|
Citaat:
|
ik lees het ja,
zon datbase aangemaakt, velden ingevoerd, wat kan ik vetgeten zijn? |
Probeer eens gewoon met de MySQL command line client te verbinden, er kan gewoon geen verbinding gemaakt worden.
|
probeem opgelost, ze hebben mij van een ensim3.1 naar een ensim3.5 geplaatst zeggen ze, dus een andere localhost invoeren en voila!
nu ben ik vrolijk aan mijn opvraag script begonnen, en het ging bijna meteen weer fout, wederom zie ik hem niet zitten, willen de heren mij weer gebruik laten maken van hun expertise? dit krijg ik in de browser: \n"); print ("\n"); print ("naam\n"); print ("nummer\n"); print ("mobiel\n"); print ("straat\n"); print ("huisnummer\n"); print ("plaatsnaam\n"); print ("postcode\n"); print ("email\n"); print ("artikel\n"); print ("bericht\n"); print ("\n"); while ($rij = mysql_fetch_array ($resultaat) ) { print ("\n"); print (" \n"); print (" $naam \n"); print (" $nummer \n"); print (" $mobiel \n"); print (" $straat \n"); print (" $huisnummer \n"); print (" $plaatsnaam \n"); print (" $postcode \n"); print (" $email \n"); print (" $artikel \n"); print (" $bericht \n"); print (" \n"); } mysql_close ($verbinding); print (" \n"); ?> dit is het script: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 ...> <html> <head> <meta http-equiv="content-type" content="text/html; charset=..."> <link rel="stylesheet" type="text/css" href="opmaakzon.css" /> <title> Antiek de Zon Gouda</title> </head> <body > <?php $host = "blablablablabla"; $gebruiker = "blablablabla"; $wachtwoord = "blablabla"; $dbnaam = "bladebla"; $tabelnaam ="zon"; $verbinding = mysql_connect ('$host', '$gebruiker', '$wachtwoord' ); $opdracht = "SELECT * from $tabelnaam"; $resultaat = mysql_db_query ($dbnaam, $opdracht, $verbinding); //maak een tabel print ("<table border=\"1\" width=\"75%\" align=center>\n"); print ("<tr align=\"center\" valign=\"top\">\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">naam</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">nummer</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">mobiel</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">straat</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">huisnummer</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">plaatsnaam</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">postcode</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">email</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">artikel</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">bericht</td>\n"); print ("</tr>\n"); while ($rij = mysql_fetch_array ($resultaat) ) { print ("<table border=\"1\" width=\"75%\" align=\"center\>\n"); print ("<tr align=\"center\" valign=\"top\">\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$naam</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$nummer</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$mobiel</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$straat</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$huisnummer</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$plaatsnaam</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$postcode</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$email</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$artikel</td>\n"); print ("<td align=\"center\" valign=\"top\">$bericht</td>\n"); print ("</tr>\n"); } mysql_close ($verbinding); print ("</table>\n"); ?> </body> </html> hij zegt niet waar de fout moet ziietn, ik denk in de eerste reeks onder 'maak een tabel', ik heb alles gecheckt zie me niet alvast bedankt |
Iets niet goed met je PHP start/close tags dus <? en ?>
Script wat je pastte lijkt goed verder, behalve: align=\"center\>\n"); van maken: align=\"center\">\n"); |
nee daar zittie helaas niet in
|
zeker? dat lijkt me eigen precies waar ie zou moeten zitten... :s
alles wat erna komt print ie, dus is er daar ergens iets niet afgesloten |
Script gedraaid, ik kom geen enkele foutmelding tegen. Ik denk dat je server niet helemaal lekker loopt.
|
En ik zie nog wel een fout in de de db-connect:
PHP-code:
PHP-code:
|
Als hij een parse error geeft in een bepaalde line, moet je altijd ook kijken naar de line ervoor, aangezien hij zonder de parses doorgaat naar de volgende regel en pas daar in de war raakt.
Kun je daar omheen geen fouten ontdekken? EDIT: hoewel het een zeer zinnige opmerking van mij was, was hij misschien toch niet meer zo nodig, ik laat hem overigens staan, want het leek me toch nog wel enigszins van toepassing. |
Citaat:
tussen enkele quotes worden variabelen niet vervangen door hun waarden, tussen dubbele wel, vrij essentieel als je met php werkt :rolleyes: |
Citaat:
|
Opmerking: Deze functie (mysql_db_query()) wordt afgekeurd sinds PHP 4.0.6. Gebruik deze functie niet. Gebruik mysql_select_db() en mysql_query() in plaats daarvan. (bron php.net)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Technisch gezien is dat niet nodig, het is een instruction seperation sign, maar voor het overzicht vind ik het mooier staan.. gewoon na elke regel een ; |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Maar ik vind de veelgebruikte programmeerstijl met { na de functie ook irritant: function blah () { blabla blabla } Superirri vind ik dat, zeker als je complex geneste blocks hebt is het handig als je starttag en endtag op dezelfde column hebt zitten, voor het debuggen enzo. |
doet ie ook (eerste regel overslaan :p) en ik ben nu bezig met een project in C++ voor uni, en een van men groepsleden doet dat { gedoe idd zo irritant, ble :mad:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42. |