Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Liefde & Relatie (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=18)
-   -   Oudere vriend (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=613246)

Still-Alive 28-09-2003 14:02

Oudere vriend

Keej ..

ik heb sinds een paar weken een vriend.
de vriendjes daarvoor .. tja laten we dat maar kalverliefde noemen ofzo :D
Ik heb niet veel vriendjes gehad .. eigenlijk is dit pas mijn 1e serieuze relatie :o

Hij is 4 jaar ouder, en dat kan je wel merken ook .. hij heeft veel meer ervaring, en daar word ik best wel onzeker door.

Ik durf het niet echt met hem erover te hebben, omdat hij dan misschien wel denkt van ; wat een kinderachtig, preuts kind ofzo :rolleyes: :|

Ben wel gek op hem, maar tegelijkertijd ook vreselijk bang :o

Nou ja .. wat ik hiermee wil bereiken weet ik eigenlijk niet .. misschien dat iemand dit ook herkent, of me kan vertellen of zo'n relatie slim is ..

Pletterprater 28-09-2003 14:11

Citaat:

Still-Alive schreef op 28-09-2003 @ 15:02:
Keej ..

ik heb sinds een paar weken een vriend.
de vriendjes daarvoor .. tja laten we dat maar kalverliefde noemen ofzo :D
Ik heb niet veel vriendjes gehad .. eigenlijk is dit pas mijn 1e serieuze relatie :o

Hij is 4 jaar ouder, en dat kan je wel merken ook .. hij heeft veel meer ervaring, en daar word ik best wel onzeker door.

Ik durf het niet echt met hem erover te hebben, omdat hij dan misschien wel denkt van ; wat een kinderachtig, preuts kind ofzo :rolleyes: :|

Ben wel gek op hem, maar tegelijkertijd ook vreselijk bang :o

Nou ja .. wat ik hiermee wil bereiken weet ik eigenlijk niet .. misschien dat iemand dit ook herkent, of me kan vertellen of zo'n relatie slim is ..

Jij noemt deze relatie serieus, terwijl je aanneemt, dat hij wellicht denkt dat je met zo'n vraag een preuts kind bent :s... klopt toch niet, vind je wel??? Weet je zeker dat deze relatie wel degelijk serieus is? Zo ja... dan gewoon aangeven dat je er wat problemen mee hebt en op welk vlak en om welke reden. Vraag hem jou te helpen, doet hij vast met plezier.

sunflouwer 28-09-2003 14:19

als je echt voor deze vriend wil gaan, moet je eerlijk met hem kunnen praten en je op je gemak voelen bij hem. Dat is nu dus niet zo. Vertel het hem gewoon, en hij zal heus niet denken wat een preuts stom kind. En als ie dat wel denkt, weet je dat ook maar weer en is ie toch niet zo geweldig als je nu denkt.
Maar het is heus niet raar om er over te praten

replaygirly17 28-09-2003 14:26

mijn vriend en ik schelen 8 jaar, ik ben 18 en hij 26. en ik snap heel goed je onzekerheid. in het begin was ik dit ok heel erg, en durfde ik er ook echt niet over te praten. natuurlijk merkte hij ook wel dat ik best onzeker was en niet zo heel erg ervaren. maar in de loop der tijd leerde ik best veel van hem, en op den duur verdween dat onzekere gevoel bij mij en ging ik me steeds prettiger voelen bij hem, de onzekerheid verdwijnt vanzelf wel. maar het beste is natuurlijk om er over te praten met hem, al snap ik heel goed dat je dat niet zou durfen.nou suc6 ermee

BrunetJuh 28-09-2003 14:27

hij zou je heus geen preuts kind vinden, hij heeft niet voor niks een relatie met je!

Wes 28-09-2003 16:38

Als 21-jarige had ik wel verwacht dat je wat steviger in je schoenen zou staan. In een relatie accepteer je elkaar, dus elkaar goede kanten maar ook elkaars mindere kanten, zwakheden enz. Daar gaat het om, en niet alleen om een beetje met elkaar aan te klooien.

miekmuis 28-09-2003 16:45

Hij weet toch zeker ook dat hij 4 jaar ouder is? En hij zal dan ook wel kunnen nagaan dat jij misschien nog wel niet zoveel ervaring hebt.
Verder vinden jongens het volgens mij helemaal niet erg om een meisje dingen te kunnen leren op sexueel gebied.
Praat gewoon met hem. Dat komt naar mijn idee juist volwassener over dan het niet vertellen omdat je bang bent voor zijn reactie.

Dory 28-09-2003 19:56

4 jaar is toch niet zoveel als je 21 bent ?
Nou, lijkt me sterk dat hij vindt dat je zeurt oid.

dolliefijntje 07-10-2003 17:52

ik ben 18 en heb een vriend die 11 jaar ouder is.
ik merk ook dat hij ouder is, maar ik hou van hem en dat is het belangrijkste.

[D0RIEN] 08-10-2003 08:48

waarom zou zo'n relatie niet slim zijn?
je hebt minder ervaring dan hem, ok, maar dat komt echt niet persé door het leeftijdsverschil hoor. Ik had vriendinnen die op hun 14e al supermeer ervaring hadden dan ik toen ik 16 was, en wat dan nog? Hij zal het, net als miekmuis zei, heus niet erg vinden om jou wat dingen te leren en geduld met je te hebben als het een beetje leuke vriend is.
Ik denk dat je gewoon een beetje te onzeker bent. Niet zijn, nergens voor nodig ;)

replaygirly17 08-10-2003 08:55

je moet er gewoon met hem over praten, ik had hetzelfde probleem met mijn vriend, wij schelen 8 jaar ik 17 hij 26. praten helpt echt geloof mij, maakt je relatie alleen maar beter!

Unexplained 08-10-2003 09:01

Normaal zou ik nu een relaas afschieten over hoe stom je wel niet bent dat je jezelf druk maakt over relaties. En hoe stom je bent dat je niet geniet van het moment.

Echter, je bent 21. Een leeftijd waarop relaties een serieuzer karakter krijgen. Vraag je goed af wat je wilt bereiken met dit vriendje. Is hij voor 'even', een los contact, of wil je in de toekomst ook nog met hem door? Indien dat laatste het geval is, bedenk je dan goed dat een relatie gebaseerd dient te zijn op gelijkwaardigheid en gelijkgezindheid. Anders is je relatie op kort termijn misschien wel interessant, maar zul je daarna snel geďrriteerd zijn. Niet een leven waarvoor ik je adviseer te kiezen.

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.