![]() |
van Chello naar..
Hallo, wij hebben hier thuis provider Chello Classic.
Alleen doordat in deze wijk veel gebruikers met Chello zitten, zijn wij heel erg traag.. We zouden dus graag over willen gaan op een andere, alleen weten we niet welke.. we dachten al aan ADSL Tiscali. Maar dan is er 1 probleem, en dat is zijn we dan niet nog trager met spelletjes.. we spelen voornamelijk C&C Generals en Half-Life Counter-strike dus is het dan niet zo dat we dan met een ping van 200 zitten ofzo.. op counter-strike speel ik nu met een ping van 40/80 En het downloaden gaat ook buitengewoon traag.. en we durven niet over te gaan op ADSL Tiscali want je zit er dan een jaar aan vast en als het kut is dan is het een jaar kut. Is er iemand die hier meer over kan vertellen? |
Laat ik je eerst even uit de droom helpen, bij in principe alle ADSL-providers zit je er eerst een jaar aan vast.
Waarom Tiscali? Ze gebruiken het netwerk van KPN wat niet echt een kwalitatief hoogstandje is. Bovendien betaal je nu tijdelijk bij Tiscali een lagere prijs, maar na een X aantal maanden moet je ineens flink meer betalen. En de prijs/snelheidsverhouding vind ik ook niet echt geweldig. Al gedacht aan Demon? Misschien is dit ook nog wel interessant. |
Publishnet! (www.pn.nl).
Je zit er wel twee jaar aan vast, maar het is errug snel (vooral de snelste), wordt 'slechts' 72 euro per maand voor de snelste en 1 mbit up (not bad). maarja, er zijn er wel meer die dit bieden, alleen ik weet niet of het voor dezelfde prijs is. |
Tiscali heeft een eigen DSL-netwerk (heette vroeger BabyXL)
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
relaxed, best goedkoop (y). is demon overal beschikbaar? min of meer? of loopt dat ook via bbned? |
Citaat:
|
BBned, maar die hebben goede dekking hoor.
|
Ik denk dat me vader Publishnet te duur vind (€72,-)
We zitten nu aan de €50,- geloof ik is er niet iets goedkopers van Pn |
|
Tiscali en Demon zijn het meest aantrekkelijk op dit moment. Tiscali heeft meer downstream, maar Demon meer upstream en geen datalimiet bij een vergelijkbaar abbo. Probeer KPN iig zoveel mogelijk te vermijden.
|
Citaat:
|
demon 2048/1024 zou ik dan nemen, die is 'maar' 55 euro, van BBned, fair use policy, pingtijd kan niet hoog zijn bijna, lekker hoge upstream (veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel hoger dan die van chello, namelijk 8x hoger), ook snellere downstream dan chello (scheelt niet zo veel, maar toch wel wat).
ik zou voor die gaan. |
Citaat:
|
Een download limiet van 20gb vind ik wel érg laag, voor een abo waar je wel ff 55 euro in de maand voor neerlegt.
|
in tegenstelling tot hierboven beweerd is, levert demon adsl over lijnen van babyxl én bbned.
|
Citaat:
|
das nog extreem duur. neem Demon of BabyXL ofzow
|
Citaat:
En Tiscali == BabyXL (en KPN), Demon trouwens ook (en BBned). |
https://services.nl.demon.net/xdsl/express/index.html
het duurste abo vind ik niet echt duur. Daarbij zou ik persoonlijk voor Zonnet via Versatel gaan. dat scheelt de helft van een compleet KPN abo. Let daarbij wel op, dat het overdragen van de telefoonlijn echt K*T gaat over het algemeen. |
20GB hoort bij een 1024/512 abo
bij 2048/512 denk ik aan 50GB en bij 7800/1024 den kik aan 100GB+ Als je denkt dat je je datalimiet bij lange na niet haalt, heb je niets aan de hogere snelheid. |
hmm. het zou beter zijn voor de users als de providers de eerste twee maanden als "surfgedrag-onderzoek" zouden aanmerken en daarna een vaste prijs pGB/pmaand af zou spreken. 30-50GB=zoveel, etc.
Het systeem zoals het er nu is is nog verwarrender als het abonnementen systeem bij de mobiele telefonie aanbieders |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:17. |