teddybeer1983 |
02-10-2003 12:49 |
Pffffffffff, wat een hoop onzin reacties hier.
Citaat:
maja ik moet een manier vinden om het lichtjes te kunnen verspreiden in de lucht zodat het ietsjes (van 0.3% naar 1 of 2% ofzo) toeneemd.
|
En hoe denk je dat te gaan doen??? Een afgesloten ruimte is heel erg moeilijk te creeeren. Als je de deur van een kamer dichtdoet, dan zijn er nog steeds plaatsen waar er lucht kan circuleren. Als je iemand in slaap wil laten vallen door het verhogen van de CO2 concentratie dan zal je in heel de wereld de CO2 concentratie moeten verhogen en dat gaat echt niet lukken.
Citaat:
Ik denk dat je CO en CO2 door elkaar haalt, want CO2 is niet ongezond voor de mens, sterker nog we ademen het uit. Als je CO2 wilt hebben kun je in een afgesloten ruimte een kaars aansteken en wachten tot die uitgaat, dan bevat de lucht onder die stolp een stuk of 15 procent CO2
|
CO2 is wel ongezond voor de mens, waarom denk je dat we het uitademen, omdat het schadelijk voor ons is.
Het klopt inderdaad wel dat bij het branden van een kaars in een potje dat er best wel wat CO ontstaat, dit door onvolledige verbranding. CO is nog veel gevaarlijker dan CO2, dit komt omdat CO heel erg goed bind aan de rode bloedlichaampjes, zelfs zo goed dat er geen zuurstof meer word gebonden, zodoende kan je geen zuurstof meer opnemen en ga je dood.
Citaat:
Bij verbranding komt altijd co2 vrij, maakt neit uit of het nou volledig of onvolledig.
|
Dat maakt dus wel uit, zie boven.
Citaat:
kan wel dat je co2 uitademd e.d. maar als je een CO2 (niet CO!) fles open laat staan, val je in slaap en als t te lang duurt ga je dood. tis best gevaarlijk.
|
Idd, eindelijk een verstandig iemand aan CO2 kan je heel goed doodgaan. CO is zoals vermeld ook dodelijk. (overigens ga je, als je pure zuurstof inademd ook dood!!)
Citaat:
Die kun je bij de blokker kopen, van die kleine doordrukflesjes die ze gebruiken in van die slagroomflessen en maak-je-eigen-frisdrank apparaten. Die dingen bevatten een paar gram CO2.
|
Dat voor frisdrank klopt wel, maar in slagroomflessen zit dus geen CO2, maar laggas!!!!!!!!!!!!!!!!
Citaat:
ehm, CO2 is absoluut niet giftig oid. Het probleem wat jij beschrijft is dat de CO2 het aanwezige zuurstof in de lucht weg drukt. in dat geval is er voor jou dus geen zuurstof om te ademen en zal je uiteindelijk stikken.
|
Nou ik geloof dat ik wel al had aangegeven dat t dodelijk is.
Verder zou ik zeggen luister ook naar damaetas, want ik zie het ook niet echt gebeuren dat je een grote ruimte vol krijgt met zo'n 1% CO2 en daarnaast speel je met levens.
Trouwens je krijgt de CO2 niet uit de grond geploegd, want het zit er in als HCO3-
|