![]() |
kan jij breien?
Ik wel en ik vind het nog leuk ook :)
|
Een heel klein beetje, kan wel een lapje maken zeg maar...
Maar goed, da's meestal zo brak dat je het niet eens een lapje kan noemen, heb er iig verder geen verstand van... |
haha nee gelukkig niet
|
Nee, maar het lijkt me handig om te kunnen. Misschien ga ik het nog eens leren. Dan kan ik mijn eigen sjaals en mutsen enzo maken :o Volgens mij klinkt ik nu als een omatje ;)
|
Mijn oma zette een klein stukje op en dan maakte ik eht rijtje af. :)
|
nee maar ik wil het leren
|
Insteken, omslaan, doorhalen, af laten glijden... insteken, omsaan, doorhalen, af laten glijden... Ja dus, ik kan breien, ooit eens van mijn moeder geleerd. Ik brei nu nooit meer, vroeger wel poppenkleertjes enzo... Mijn moeder breit echt nog heel veel; hele truien en wandelsokken, maar niet oudbollig ofzo hoor :) Best cool zelfs... (zo heeft ze een gigantisch roze pluis trui gebreid, wel een afzichtelijk ding... maar niet oudbollig :P ).
Ik kan wel haken en dat doe ik ook wel veel, ben een tas aan het maken en een sjaal. Easy :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Vroeger wel, maar ik denk dat ik het inmiddels verleerd ben.
|
haha nee gelukkig niet
sááái.... |
heb het ooit eens van m'n oma geleerd maar ik kan het nu niet meer denk ik
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja..vroeger ooit eens van m'n oma geleerd. doe het nu nooit meer :o
ciao |
Ja. :o
Ik kan geen ingewikkelde dingen maar dat komt nog wel. Weet iemand een goed handboek waarmee je kleding kan leren maken? |
Opzich kan ik het wel een beetje, maar dan moet er al een stukje gedaan zijn. Verder alleen maar een lapje. Maar het is heeeeeeeeeeeeel lang geleden dat ik dat voor het laatst heb gedaan. (we hadden op de basischool een vak textiele werkvormen; dus haken, brijen naaien en daar dan dingen mee maken. Ik heb een muisje gebreid toen :cool: )
|
Citaat:
Nou, allereerst... breien doe je met twee breipennen, haken met 1 haaknaald. Haak-werkjes worden vaak ietsje losser dan breiwerkjes, maar dat ligt ook aan de draaddikte... Mja, ik vind haken ook leuker omdat je er makkelijk vormpjes mee kan maken, bijvoorbeeld een rondje of een bloemje, helemaal niet moeilijk. Ik maak mijn tas door allemaal gehaakte lapjes aan elkaar te naaien, ziet er best goed uit :) |
nee
|
Breien...? Nee, liet het anderen voor me doen, ik kon het gewoon niet.
en wilde ook niet |
Citaat:
Ik heb bij zo'n knutselbenodigdheden winkeltje de wol gezien die ik zocht, voor de perfecte sjaal :) |
Citaat:
|
Ik probeer het elk jaar minstens één keer, maar geef de moed altijd nogal snel op :o
|
Ik kan het wel, maar ik heb er ten eerste het geduld niet voor en ten tweede vind ik er geen flikker aan. Beetje suf de hele middag breien zeker :|
|
Ik geloof dat ik het ooit gekund heb, maar ik zal het wel verleerd zijn inmiddels.
|
me ma heeft het wel is gebprobeert te leren maar ik was er te onhandig in. Men oma is nu wel bezig met een sjaal voor mij op eigen verzoek :D word egt supper vet :D wil ut stiekum mischien ook wel leren....
|
Hahaha, tuurlijk niet!
|
nee:)
|
Ja :cool:
|
Ja ik moet het leren op school :S:S:S
|
euh... Ik ga me er niet aan wagen.
|
Nee ik kan niet breien.. heb er ook geen behoefte aan.. ik draag geen wol en wil anderen ook niet kwellen met prikkende lelijke truien
|
Citaat:
|
Ik heb ooit in een duister verleden een stropdas voor mn beer gebreid
:cool: |
Nee.
|
Ja, ik kan breien. Toen ik jaar of 6 was deed ik het wel eens.
Ik vind het altijd zo kunstig hoe ze in tekenfilms breien, met die pennen die alle kanten opsteken :cool: |
Yeps
|
Ja, maar het gaat wel erg langzaam :o
|
op de basisschool hadden we altijd les in dat soort dingen: breien, punniken, haken. maar ik heb nooit gebreid, want ik ben links, en die lerares kon het alleen rechts uitleggen, en ik kon het niet rechts..
maar haken vond ik altijd wel leuk om te doen.. :o |
Een lapje breien lukt me wel, maar dan moet iemand anders de eerste steken (die lusjes) op de breinaald zetten, want dat kan ik niet. Ik doe het overigens nooit, maar ik kan het wel.
Ik krijg er dit jaar op school les in, bij handvaardigheid. Breien, punniken, haken enz. :) |
nou ik kon het wel ooit..vroeger. Weet niet of ik het nu nog kan.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee, het lijkt me ook vrij nutteloos.
|
Citaat:
|
nee
|
Wil je het mij leren?
|
Jaaaaaaaaaaa, breien is leuk :D
|
Ik heb het vroeger moeten leren op school (tja, Vrije School..)mar denk niet dat ik het nog zal kunnen.
Waarschijnlijk wel als iemand me het voor doet maar heb er eerlijk gezegd geen behoefte aan ;) |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:25. |