nare man |
29-09-2003 16:00 |
Citaat:
Enlightenment schreef op 29-09-2003 @ 00:28:
Gewoon met Nero Express op Video CD klikken en de AVI file slepen.
Life's so easy...
|
Dat werkt dus niet. Een Video-CD gebruikt MPEG-1 en een Super Video-CD gebruikt MPEG-2. Vrijwel alle AVI/MP(E)G-bestanden die je van Kazaa binnenhaalt, zijn niet met MPEG, maar met DiVX 4/5 gecompressed. Die kun je niet zomaar als (Super) Video-CD branden, je zult ze echt moeten omzetten. Dat kost veel tijd. Immers eerst moet de hele film uitgepakt worden en vervolgens met het MPEG-1/2 algoritme weer ingepakt worden.
Ik gebruik zelf TMPGEnc 2.5 Plus van Pegasys Inc. Dat werkt goed maar wel behoorlijk traag. Het converteren van een DiVX-film van 90 minuten naar MPEG-2 duurt op mijn 2325-MHz Athlon XP ongeveer tweeënhalf uur in een redelijke kwaliteit.
Gelukkig download ik vrijwel alles al in VCD-formaat, zodat het maar heel sporadisch voorkomt dat ik een hele film moet omzetten. Maar je kunt in ieder geval niet zomaar een AVI/MPG naar een Video-CD layout slepen, daar is Nero niet voor gemaakt, en nog los daarvan, er zijn bijna geen DVD-speler die DiVX ondersteunen (die van mijn ondersteunt ook alleen VCD1.1/2.0 en SVCD).
|