![]() |
Leidens Ontzet
Vier je het ook? (en zo nee reageer dan niet, zo ja, kom je uit Leiden of kom je gewoon feesten)
Hoe vier je het? |
Ik vier het iig.
Het begint natuurlijk allemaal op 2 oktober, ik ga eerst eten met Alicia. Vervolgens gaan we naar SSR waar we de rest van m'n dispuut gaan opzoeken en vervolgens gaan we met heel die groep de stad in tot diep in de nacht. Op 3 oktober natuurlijk eerst een beetje uitbrakken en vervolgens met datzelfde dispuut lekker uitbrakbrunchen. |
Ik vier het dit jaar niet, maar ik kom dan ook niet in Leiden. Tot vorig jaar woonde vrienden van mij in Leiden, en dan gingen we eigenlijk altijd alleen op 3 oktober zelf naar de kermis, en daarna gewoon nog lekker doorfeesten. Op zich vond ik het altijd wel leuk, alleen het is in mijn ogen een beetje te druk, en er zijn teveel agressieve mensen. Maar de kermis was altijd huge in vergelijking met de kermis in Oude Wetering :p
|
Ik ben nog nooit in Leiden geweest.
|
Wat is het?
|
Och, alleen maar de grootste kermis en de grootste zuip en schranspartij die een stad op zijn kop kan zetten. Vroeger waren er ook altijd knokpartijen en vreugdevuren, toen was het nog veel leuker.
Maar de lol ging er wel af toen een meisje midden in de Breestraat door een groep jongens verkracht werd, en geen van de omstanders ingreep. Sindsdien is de gemeente een stuk strenger geworden, de feestgangers zijn te onbetrouwbaar. Zelfs 3 oktober is al geen gemoedelijk feest meer hier... |
Citaat:
Er is elk jaar een grootsch feest, echt geweldig. Leiden word 1 groot café en 2 dagen erna ruik je de bierlucht nog op straat :D |
Hmm .. klinkt als een ordinair studentenfeest.
Edit: Was een reactie op poesiefox. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Ik denk vooral ook dat de gemeente een stuk strenger is geworden door Enschede, Volendam etc. Die verkrachtingen kan de gemeente niet voorkomen (helaas). Vorig jaar is er ook een periode geweest waarin een verkrachter rondliep en dat is nu weer het geval :( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Nee.
|
Niet echt heel uitgebreid want ik ben dan jarig, maar ik ga altijd wel even Leiden in op 3 oktober.
|
Oh, daarom moest ik naar Leiden komen! :o
Ik wist niet eens wat het was, en ik ga ook niet. |
ik ga der niet heen, belachelijk volk die leienaren!
ik heb geen zin om met een half gebid of een smile thuis te komen .... teveel buitenlanders daar :( |
Citaat:
Verder werden ook alle conflicten met het pluis beslecht met het rapier, en werden studenten berecht door hun eigen rechtbank, die onderdeel was van de universiteit en die bezet werd door hoogleraren, zodat ze dus nooit straf kregen :D Dat waren nog eens tijden (y) :D |
Ik ga dus gewoon de stad in donderdag en vrijdag en heel veel geld uitgeven. 3 oktober is het beste feest in Nederland :cool:
|
ikke.
weet amper wat t inhoudt, maar ga met mn vriend mee. die woont daar. |
Ow ja, en ik ga meeten met bikkelvrouw :cool:
|
Citaat:
|
Citaat:
je moet me wel bellen he, ik heb jouw nr. niet. |
Ik ben nog nooit in Leiden geweest, dus nee.
Als ik het zo lees mis ik ook niet veel |
Citaat:
|
Ik heb een Leiden-trauma.
(n) |
Citaat:
(s.e. week) |
Woon dicht bij Leiden, ga er ook vaak heen, merk eigenlijk weinig van de agressie...al wordt ik wel us uitgescholden, maarja dat heb je overal wel eens...
Nog nooit op dat feest geweest, maar ga ut dit jaar wel ff checken. Ik weet niet wat voor publiek er komt, maar naar de festivals in Leiden komt redelijk publiek. |
Ik kom uit leiden, maar ik ga alleen maar naar de Reveilll-je aangezein ik dat al zo'n 19 jaar doe...
Verder koop ik zo'n grote kaneelstok en ga ik weer naar huis. Kvinter nix meer aan...elk jaar is de kermis hetzelfde, het wordt elk jaar duurder en er komen steeds meer biertenten... |
tuurlijk vier ik het :D
ik woon pas 5 jaar in leiden, maar vind het een gewedig feest,helaas is de kermis een beetje duur :( maar ik ga op 2 oktober met mn vriend naar de kermis en tot savonds laat feesten..en op 3 oktober ga ik met hem naar 6flags of de efteling :) :cool: |
how tempting it sounds, als ik voldoende euri had ging ik denk wel!
|
Citaat:
Ik ga nu al voor het zoveelste jaar naar Leiden en nog nooit problemen gehad...(behalve dan dat het onmogelijk is een goede barplek te veroveren)... van die verkrachting heb ik alleen niks gehoord.....en we krijgen toch elke dag het leidsch dagblad...das wel minder.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:32. |