![]() |
[WinZip] onuitgepakte zipfile ook bewaren?
hey
als ik een zipbestand uitpak, dan heb ik 2 bestanden op mijn computer staan, de uitgepakte (.exe?) dus en de niet uitgepakte (.zip) kan ik dat .zip bestand nou wel of niet deleten? ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. ik heb bijvoorbeeld iets gedownload van 3mb en dan is het .zip bestand 3 mb, maar ook het uitgepakte bestand is 3 mb, waardoor het dus 6 mb uiteindelijk in beslag neemt. kan ik nou dat .zip bestand deleten en dan nog steeds dat programma/filmpje of wat dan ook laten draaien?? bedankt :) |
zip bestand kun je gewoon verwijderen
|
Citaat:
|
Tuurlijk kun je de zip weggooien, da's alleen een manier om het te verkleinen.
Zelf bewaar ik trouwens alle zips, vind ik overzichtelijker dan de exe's. FF unzippen, runnen, verwijderen (als het een installer is dan). |
Citaat:
|
Citaat:
|
of het scheelt hangt er maar vanaf..
|
Citaat:
|
Citaat:
Vind je dat veel? Ik heb een keer een file van 900MB ingepakt tot een bestandje van een paar kB. Was dan ook een bestand met praktisch alleen maar nullen magoed :D |
Citaat:
Citaat:
|
Citaat:
"aap aap aap aap aap aap aap aap noot noot mies" Wat een compressie programma als WinZip doet is dit omzetten naar: "aap x 8, noot x 2, mies" Natuurlijk is zo'n zin in natuurlijke taal onzin, maar in het geval van computerdata kan dit regelmatig voorkomen. In dat geval dat ik noemde was het een heel groot bestand met alleen maar nullen. Dus dat programma maakt er simpelweg een 0 met het aantal herhalingen van, en 0, 32 is korter dan 00000000000000000000000000000000. Dit noemen ze het 'deflate' algorithme, er zijn er nog een heel stel maar die zijn een stukje complexer. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:32. |