![]() |
kan je via e mail achter wachtwoorden komen?
Hallo,
Ik heb al een tijdje een vriendin, haar msn is gekraakt en ze weet nu 100 % zeker dat haar ex erachter zit... Nu heeft ze een nieuw msn adres en hij vroeg haar net een internet adres te e mailen, want via msn zou dat niet lukken...(bijvoorbeeld: www.scholieren.com) Dit moet naar mijn mening niet uitmaken, zolang het adres maar klopt.Kan hij hierdoor achter haar inlog gegevens komen? Om zodoende in haar pc te komen of achter haar msn wachtwoord komen? En wat is hier tegen te doen? Alvast bedankt, Groetjes bezorgde vissertje... |
Nee, dit kan niet. (Simpel antwoord :))
|
Maar waarom zou je dan een simpel internet adres via e mail moeten sturen omdat het via msn niet geopend kan worden?
En hij heeft redelijk veel verstand van pc's enzo, want hij beweert ook een virusje gemaakt te hebben |
Citaat:
Ik heb geen idee waarom ze moet mailen, enigste wat ik me kan bedenken is dat hij haar IP-adres wil hebben om een *poging* te doen om haar te hacken, maar geloof me, dat lukt je écht niet 1-2-3. Ik neem aan dat ze een firewall draait? |
Ja er zit een firewall op, maar toch blijf ik het vreemd vinden...
|
Klinkt alsof 'ie d'r ip-adres wil hebben.
|
Hij heeft vast die geheime vraag van haar weten te beantwoorden.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
D66 is lief! :p
*aait gerwin* *spankt gerwin, eerst lezen ;)* |
Als er een firewall zit kan er nix gebeuren. Anders kon hij via dat adres haar een bestand laten binnenhalen, en via dat bestand kan hij dan haar msn kraken.
|
Misschien dat je dit allang wist maar toch....
Als je je aanmeldt op MSN en je druk op de knop 'wachtwoord vergeten', hoef je alleen maar de geheime vraag te beantwoorden, en je adres is gehackt. Misschien had zij wel een makkelijke geheime vraag.... zoals bv 'hoe heette mijn hamster?' De kans is aanwezig dat haar ex dit weet.... en adres gekraakt... Op deze manier zijn een paar mailadressen van vriendinnen gekraakt... |
Ja zo is ie ook achter haar msn wachtwoord gekomen inderdaad, maar ik vind het zo vreemd, dat ze een eenvoudig internet adres perse moet mailen...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07. |