![]() |
Jazz, welke artiesten en nummers
ok wie zijn de jazz artiesten
ben namelijk opzoek naar albums om te branden en zo misschien zelfs om te kopen (alleen als artiest echt heel goed is, en het album niet duurder is dan €15,-) geef 'ns tips liedjes opzich mogen ook natuurlijk nog een aanrader voor andere mensen die jazz flex* John Coltrane en het nummer: Take 5, van Dave Brubeck *"cool", "leuk", "vet" o.i.d. :p |
|
Chuck Loeb
|
|
Miles Davis
Dizzy Gillespie Dave Brubeck (en niet alleen dat ene nummer) "Cannonball" Adderly Herbie Hancock |
Citaat:
Kom je een heel eind mee. |
Citaat:
|
Moet je wel een goeie versie van Kind Of Blue nemen, één van de taperecorders bij de opname liep niet in het juiste tempo.. Jarenlang is één van de nummers te snel of te langzaam op lp/cd verschenen..
Maar wel een wereldplaat ja. |
Benny Goodman
een of andere reden typ ik steeds 'Godman' :cool: |
Charles Mingus
Thelonious Monk Joe Zawinul Weather Report |
Norah Jones?
|
Citaat:
thelonious monk een genie |
Dizzy Gillespie - Salt Peanuts
fantastisch (al zeg ik het zelf) |
Pat Metheny
Wes Montgomery (y) |
Jazz Jamaica! (y)
|
John Coltrane (A Love Surpreme / Ole), Miles (die man heeft geeneens een achternaam nodig; enneh... geen enkel album is aan teraden; ze zijn allemaal waardevol om te bezitten!) en Charlie Mingus (Ah Um).
'Jazz is not dead, it just smells funny' (Frank Zappa) |
Citaat:
Louis Sclavis Quintet Dave Holland Steve Coleman Ornette Coleman Alice Coltrane Art ensemble of chicago David S Ware Delfeayo Marsalis Henry Threadgill James Blood Ulmer John Surman zit wel wat avant garde tussen, weet niet of je dat trekt. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Ja zo eentje heb ik ook..
24 bit remaster van Sony geloof ik. Maar volgens mij is niet dat nummer anders. Miles Davis had de gewoonte om alles in één take op te nemen, en alleen bij dat nummer wat er dubbel opstaat is dat niet zo gedaan... Die 'alternate take' is de eerste take van dat nummer. Het nummer met de incorrecte snelheid staat er dus niet incorrect op, ook niet voor de compleetheid. |
Citaat:
|
what aboot:
Norah Jones Diana Krall ? |
Citaat:
|
Charlie Parker (y) (y) (y) (y) en Billy Holiday dat is toch wel noodzakelijk dat je daar iets van hebt (y)
|
Tadd Dameron kun je nog voor kijken.
En Randal Corsen (Latin Jazz) en Harmen Fraanje. Zijn 2 van Nederlands beste Jazzpianisten. Meer info zie www.Randalcorsen.com Daarnaast heb je ook nog 't Rosenberg Trio |
elke jazz gemaakt door negers is goed
eddie harris is de shit thelonious monk miles davis oscar peterson |
Citaat:
|
Citaat:
|
ook de cd van stanley menzo?
|
wedde..
|
Bill Evans - "Everybody Digs Bill Evans."
|