Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   omdat het beste vaak verzwegen is (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=614784)

lovetear 29-09-2003 19:44

omdat het beste vaak verzwegen is

Ik vraag mij af wat leven is
en zoek naar haar betekenis
alsof er soms een reden is
dat ik me steeds vergis

Lekker laat op de avond,
met wie pijn kan verzachten
ik verzwijg mijn geratel,
daar zij 't allang
vergeten is

Toch gek dat mijn gedachten
meer verklaren tijdens nachten
ik vraag het jou, je lacht en
dat was eigenlijk niet verwacht

een beetje overvallen,
ze begreep niet mijn belevenis
en ik kap mijn vage lallen,
omdat het beste vaak
verzwegen is

Ik heb een beetje gespeeld met de rijm, hecht er niet te veel waarde aan, ik weet dat het geen topper is.

heldine 29-09-2003 19:50

wauw :o deze vind ik juist echt heel erg goed

kweenie, t spreekt tot mn gevoel en ik vind de rijm heel goed gedaan
en t leest gewoon fijn weg

sinsere 29-09-2003 20:16

Je eerste strofe vind ik goed ritmisch. Je eind vind ik heel mooi: omdat het beste vaak verzwegen is, dat spreekt me erg aan. De rest, ben ik met je eens, is iets minder.

xineof 30-09-2003 08:43

Ik vind hem heel leuk geschreven; de rijm is erg orgineel, vooral 'je lacht en' is heel erg goed bedacht! Het ritme is in dit gedicht wel wat moeilijker te vinden, maar de verwoording is erg mooi en de inhoud spreekt me ook erg aan!

lovetear 30-09-2003 14:48

Bedankt voor de reacties :) . Heeft iemand misschien tips?

Donsveertje 30-09-2003 17:11

Tips niet, want ik denk dat ik er zelf te veel nodig heb:

maar wel een leuk gedicht! (y)

Vera

Secreet 30-09-2003 21:53

naar mijn mening iets teveel gezocht naar de rijm, komt wat gecompromeerd over. Inhoud is wat simpel en je ritme vind ik ook niet helemaal lekker lopen...

Dreamerfly 30-09-2003 21:58

1e strofe vind ik mooi qua verwoording en inhoud, rest wat minder. De rijm spreekt mij niet echt aan, te soms zeg maar. Ritme hier en daar niet helemaal goed.

prinsesje 09-10-2003 15:36

Ik zeg niets over of het allemaal wel of niet klopt;
ik vind em top! echt leuk, heb er beelden bij, ik snap hem zonder dat het er te duidelijk staat!

Levellae 09-10-2003 18:28

Na het lezen van de titelzin verwacht je heel veel, dan valt het toch een beetje tegen. De eerste alinea is ook nog wel interessant, al zou ik de laatste zin anders doen, die verpest het weer een beetje. Ik denk dat je met het idee van de titel wel wat kan. Ik zou het alleen meer over het leven hebben ofzo.

Goed, je kunt er misschien niets mee, maar dan doe je er maar niets mee.

gr.

Jamezy 11-10-2003 15:41

Soms loopt het niet helemaal lekker, maar dat is voor dit schrijfsel geen wereldramp; het doet niet veel aan het (y)-gehalte af :p

Ben vooral impressed door de tweede en derde strofe, die lopen echt heel erg lekker en weetnie, krijg er gewoon een apart gevoel bij :)

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:54.