![]() |
Vraag over digitale camera's.
Hey,
Ik hoop dat dit hier mag. Ik heb een vraag. Ik wil binnenkort een digitale camera aanschaffen, maar ik ben een leek als het om camera's gaat. Dus kan iemand mij hier wat tips geven? Ok de eisen: Budget: 300 euro Ik wil graag dat de camera ook Zwart-Wit foto's kan maken en dat hij een zoom heeft en scherpe foto's maakt. Kan iemand mij ook even het verschil tussen optische en digitale zoom uitleggen? Tips? Laat deze topic AUB ff open want ik verwacht hier meer reacties dan op bijvoorbeeld Vraag & Aanbod. Dank. |
Eh, neem eens een kijkje op www.kieskeurig.nl
Ik hoop dat je vind wat je zoekt. |
|
Joopie bedankt, Die camera lijkt mij inderdaad wel wat, maar kan hij ook zwart-wit foto's maken of moet je dat later doen met photoshop?
Alwaysright, ook bedankt (y) |
Ja, zwart-wit, sepia, levendig, onscherp...
Kijk anders hier eens. Een ongelofelijk grote startpost met daarin alles wat je wilt weten :) |
Hey! ik wil graag die canon powershot a70 kopen maar die prijzen verschillen nog al per winkel...waar vind ik hem het goedkoopst?
alternate.nl = 369 Euri |
marktplaats.nl
|
Of hier. Goedkoopste 340 euro, klik op het duimpje om commentaar over de winkel te lezen.
|
oke en dan nog iets over optische en digitale zoom
optisch is met lens, digitaal wordt digitaal gedaan, dus pixels vergroot. |
Citaat:
239 euro bij goedkoopste.nu |
Ik weet ook bijna zeker dat ik de Powershot A60 ga halen... (Die 100 euro extra voor de A70 wordt me denk ik net iets te gek).
Alvast bedankt voor het uitgebreide advies. |
Ik heb een HP 735, 3x opt. zoom, 3 MPixel.
Ben ik ook erg tevreden mee:). Kostte tijdje terug 270 euro. |
Toen ik mn A70 kocht, begin dit jaar, was e camera nog 400+ euro :S
Ik heb een Canon EOS 10D, 6,4 MP. Zoom afhankelijk van de lens. De body alleen was 1700 euro. Mwa, misschien niet helemaal wat jij zoekt ;) |
Ik heb een Canon Powershot A40. Nu is deze niet meer te koop, maar ik raad Canon's aan boven Nikon's.
Verschil optische zoom en digitale zoom: Bij optische zoom worden lenzenafstanden verkleint of vergroot, daardoor zoom je in of uit. Bij digitaal zoom wordt een foto digitaal vergroot, dus de er wordt softwarematig ingezoomd, digitale zoom zorgt voor slechtere kwaliteit foto's als je erg ver inzoomt. Dit is bij optische zoom niet het geval. Persoonlijk gebruik ik digitale zoom nooit, aangezien dat je foto's minder mooi (lees: scherp) maakt. En de A60 is een prima toestel! |
ik heb gister een Pentax 430 RS gehaald!!!
hij is extreem makkelijk in gebruik :) 4,0 MG mooie foto's zelfs op lagere kwaliteiten 11mb intern geheugen en dan kan je er nog een Flashcard I in stoppen... ja goed toestel :) |
Citaat:
heel goed ding, ik heb 2x een 128 mb kaart (zon 30 euro) en kan er dan ook 177 fotos op op gemmiddelde kwalitiet stand, wat gewoon geweldig is mijn foto archief is nu 18 mappen en 1346 schitternde fotos, geweldig |
|
Citaat:
ik heb hem nu op 1024x768 met 2 ** dan kan ik ongeveer 40 foto's maken op die 11mb intern, kga vandeweek even 256 flash halen... |
Citaat:
1600*1200 en 2** dan kan ik 177 fotos maken met 128 mb flash koop idd een grote flash, ik heb nu 2 128 mb, is alleen irritant, wel handig als je het appart wilkt houden, bv schoolkrant flash en uitgaan flash, en de volgende week weer een ander |
Ik heb dit bovenstaande nu allemaal gelezen, maar toch heb ik nog een vraagje:
Hoe zit dat nou met afdrukken van foto's op je digitale camera? Moet je dat gewoon thuis doen met je eigen printer of kan je dat ook gewoon bij het kruidvat, of hem doen :confused: :confused: , want wij hebben namelijk niet zo'n goeie printer om foto's mee uit te printen Enne, is dat nou veel duurder als normale foto's laten afdrukken (als je het dan bij het kruidvat doet ofzo hè??) |
Citaat:
Bij de Hema kan je t op cd of geheugenkaart inleveren of uploaden op de website en dan een paar daagjes later ophalen. Voor 10x15 kost t geloof ik 24 cent + 1 euro administratiekosten. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:32. |