![]() |
de verre herfstwandeling
in den beginne was er niets,
wat erop kon duiden dat er toen een wandelgang geschapen werd zo simpel en zo Frank -zo goed niet helder doch want liefde is, niet feller dan een vrouw ben ik verdwaal maar in schema's van acteurs en van thema's uw longen vol tweezijdigheid, zo doodt men hier ter lande op tijd wegen van het Bos zijn ondoorgrond'lijk Bomen groeien er in Kommen doch niet hier groeien ze in krommen vier stuks lang en een opzij, 't is af Ach! het bezige, het lacht me toe, doe het nieuws eens UIT alsjeblieft heb meelij, met me gaan tussendoor wat bomen heten doorwrocht het woord dat gezocht maar toch heb ik gevonden, plicht waaróm ben ik toch zo, matig kronkel ik waar ik vliegen wil doortocht is er niet, een mars een teken op een virtueel, papiertje lig ik hier toch, langs de weg waarachter het geluk lacht of er- voor Ach! wegen zijn er om te begaan, of niet mijn Lego of, een moord doden is niet mijn intentie, egio mis houvast dus ik val voor en op jou aan het einde is er, hoop dat het een beroep, doet op een verloren vriend, mijn leven met een laatste streek gebracht mensen denkt niet zo lichtzinnig en de wereld draait nu, over mij |
Citaat:
|
oei, ik weet niet wat jij er van vindt (gericht aan de schrijver), maar dit vind ik toch wel 1 van de mooiste, zo niet, het mooiste gedicht wat je geschreven hebt. Een soort bekroning op het meester werk van je gecompliceerde dichtsels. Uitstekend in zowel vorm, metrum, rijm en inhoud (kritiek zal ik niet leveren, want dat wordt altijd weer zo'n flauw, "ik vind van wel" gedoe). Geweldig. Bovendien, toen ik het uit had moest ik zowel grijnzen, lachen, pijnzen, fronzen en achter op mijn hoofd krabben. Tsja, wat gedichten al niet bij je los kunnen maken...
|
Ik weet niet wat je ophebt, maar zonder verdere toelichting op het uitstekend zijn van rijm en metrum, neem ik tien flessen port aan. Gecompliceerd is het wel, althans in intentie, ik weet niet hoe het over komt. En juist hierop zou ik graag kritiek hebben, mits het ergens op slaat.
Nota bene: een (schijnbaar?) vaag gedicht wordt er niet beter op als het in vage bewoording becommentarieerd wordt. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:52. |