![]() |
zuiver
Twee gevoelens
Een gedachten Dromen komen Nu nog wachten.. Zuiver... De puurheid van gevoel Is het zuiveren verlangen Is de liefde van een kus Of mijn handen op jouw wangen De tederheid van liefde Staat tot de slimheid van het kwaad Duurt langer dan een briesje En is de taal die jij verstaat Gedachten bundelen samen Gaat soms verder dan een traan Het pakt ons bij de benen Maar doet ons rechter staan Deze taal die wij spreken Is alleen voor ons gemaakt Dit mag je nooit vergeten Het is de Liefde die hier praat Verdriet wordt toegegeven Je mag je laten gaan We zullen er voor streven Met de liefde bovenaan Je hart zal zich vullen Met zuiver Satijn Die mij jouw zachtjes doet strelen Wat tot de eeuwigheid zal zijn Een leven vol met liefde Als de trilling van een snaar Gevuld met mooie klanken Met onze handen in elkaar Tekens van verlangen Worden roepers van mijn Ziel Het kwaad wordt hier verbannen Voor mijn liefde uit ..... |
~Een paar spellingsfoutjes
~Het metrum is hier en daar niet helemaal oké~ Maar, je verwoording vind ik leuk en mooi...die 2e strofe al:) |
Een heel mooi gedicht...Ik vind het metrum erg sterk, ik vind alleen deze twee zinnen nogal onregelmatig in het geheel:
Je hart zal zich vullen Met zuiver Satijn Ik heb het idee dat daar een paar lettergrepen missen. Ik vind deze zinnen trouwens wel erg mooi! Je woordkeus is vooral heel goed; ik vind het een orginele omschrijving van het onderwerp!! Oja, vooral de eerste strofe vind ik supergoed geschreven.. |
ja! meer! Dit zijn goede gedichten!
(al schaar ik me wel achter de kritiek van Dreamerfly en Xineof) |
Heel mooie beeldspraak. Ik heb geen zin om op spellingsvaudten te letten... :o Die nemen nml niets van de betekenis weg.
|
Ja sorry :bloos: , maar ik ben dyslectics... zou iemand mij een verwijzing kunnen geven naar de 'spellings-fouten' please!
Dit is mijn eerste gedicht, vandaar! Thanx |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:23. |