[RPC-error XP] Irritante automatische reboot...
Hallo,
Weer een probleem van mijn kant. Ik heb dus die nieuwe computer, die staat sinds kort aangesloten op een groot netwerk van mijn studentenflat (en andere studentenflats). Leuk hoor, Lord of the Rings downloaden in 7 minuten… :)
Maar het probleem: sinds ik ‘m hier heb aangesloten krijg ik regelmatig een foutmelding mbt de RPC (Remote Procedure Call), waardoor Windows opnieuw opgestart moet worden. Geen probleem zou je zeggen, maar dat bijdehante venster gaat aftellen vanaf 1 minuut naar 0, en dan start ‘ie automatisch opnieuw op. Nou, DAT gaat te ver. Een screenshot:
http://home.hccnet.nl/j.m.hoevers/zooi/rpc.jpg
Normaal gesproken krijg ik alleen het bovenste scherm qua foutmelding. Toen ik echter onzinnige dingen van het netwerk aan het binnenhalen was en die foutmelding onderwijl kwam, kreeg ik ook het middelste scherm erbij! Ze verschenen exact tegelijkertijd.
Ik draai Windows XP, maar dat was al duidelijk waarschijnlijk. Heeft iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Al is het maar dat ‘ie niet na 1 minuut automatisch reboot, maar liever natuurlijk gewoon de hele fout weg. Iemand suggesties?
Overigens heb ik soms een dag geen last van die melding, en soms komt ‘ie drie keer per half uur ofzo voorbij. I need your help! :)
Bvd,
Joost
|