Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Nieuws, Achtergronden & Wetenschap (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=40)
-   -   openbaar bvervoer moet gratis worden (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=615287)

cabilla 30-09-2003 10:39

openbaar bvervoer moet gratis worden
 
wat vinden jullie, moet het ov gratis worden of niet en waarom?

Martian 30-09-2003 11:02

Wie gaat dat betalen, wie heeft er zoveel geld....

alibabwe 30-09-2003 11:18

en wie betaald benzine, wie betaald onderhoud, wie betaald de bussen ;)

ff denken voor je een loze post plaats. uiteindelijk betaald de burger het toch door belasting. dus men schiet er niks mee op. enigste voordeel is dan voor buitenlanders die dan hier gratis kunnen reizen.

En nog iets geef ook je eigen mening/argumenten. Want zo kun je wel 100 duizend topics openen met wat vinden jullie van dit wat vinden jullie van dat bla bla bla :o

tacidvs 30-09-2003 11:32

Ik ben tegen, laten ze eerst maar eens de huiswerkbegeleiding gratis maken.

Thomas 30-09-2003 11:36

Laten we het openbaar vervoer nog verder privatiseren. (y)

Edit: dit was de 88888e reply op A&N. :D

Gauloises 30-09-2003 11:57

Het gratis maken zou verkeerd zijn, de belasting druk neemt erdoor toe, en veel mensen die er geen gebruik van maken moeten er voor extra meebetalen. Ik vind wel dat er een behoorlijk en goedkoop openbaar vervoer moet zijn. (y)

Citaat:

Ik ben tegen, laten ze eerst maar eens de huiswerkbegeleiding gratis maken.
Dat dient niet het algemeen belang, maar alleen de inhoud van de beurs van je ouders. :rolleyes:
Trouwens moet jeje huiswerk maar gewoon zelf gaan doen zonder begeleiding zoals de meeste andere kinderen ook.

ganralph 30-09-2003 13:18

gratis is idd moeilijk, omdat er altijd mensen gaan zeiken dat ze mee moeten betalen via belasting. natuurlijk moet het ov wel (weer) staatseigendom worden -> de winstfactor vervalt dan grotendeels en het wordt goedkoper.

tegelijkertijd moet dan het autorijden ontmoedigd worden (vul zelf maar in hoe) waardoor meer mensen met het ov gaan -> meer opbrengst ov -> dus meer geld voor verbetering van de ov-infrastructuur

Blitzkrieg Bop 30-09-2003 13:30

Citaat:

cabilla schreef op 30-09-2003 @ 11:39:
wat vinden jullie, moet het ov gratis worden of niet en waarom?
Gratis zorgt inderdaad voor een te hoge belastingdruk. Verder krijg je dan allerlei mensen in de trams en bussen die er niet horen, zoals zwervers, junks en ander gespuis.
Gratis lijkt me geen goed idee, wel moet het voor de mensen die er normaal gebruik van maken betaalbaar zijn.

Anonymous John 30-09-2003 13:50

Al verhogen ze elk jaar weer de prijs, echt duur is het nou ook weer niet, en ik zie geen reden om het gratis te maken behalve dan dat meerdere mensen ervan gebruik zullen maken waarvan een deel mogelijk daar niet thuis hoort.

MazeMouse 30-09-2003 16:50

Citaat:

Anonymous John schreef op 30-09-2003 @ 14:50:
Al verhogen ze elk jaar weer de prijs, echt duur is het nou ook weer niet, en ik zie geen reden om het gratis te maken behalve dan dat meerdere mensen ervan gebruik zullen maken waarvan een deel mogelijk daar niet thuis hoort.
Echt duur is het niet? Van welke planeet kom jij? (of hebben jou ouders wel bakken geld ipv bakken schulden waardoor je het niet zelf hoeft te betalen?)
Laat ze het maar eens goedkoper gaan maken. Gratis hoeft dan niet maar deze prijzen zijn absurd :o

Go 30-09-2003 16:58

Als het openbaar vervoer gratis zou zijn, waarom zou je dan nog op de fiets gaan? Wel vind ik dat het openbaar vervoer aantrekkelijker moet worden door het verlagen van de prijzen, of natuurlijk de verhoging van de kosten voor auto's.

alwaysgood 30-09-2003 17:15

is maar een kleine groep die er dan op vooruit gaat.
Terwijl iedereen veel meer belasting gaat betalen.
Neem als voorbeeld nu mezelf:
ik woon helemaal afgelegen in middle of no where
stel dat ik gratis kan reizen moet ik nog mijlen ver fietsen naar dichtsbijzijnde bushalte...... schiet niet echt op

Anonymous John 30-09-2003 18:00

Citaat:

MazeMouse schreef op 30-09-2003 @ 11:50:
Echt duur is het niet? Van welke planeet kom jij? (of hebben jou ouders wel bakken geld ipv bakken schulden waardoor je het niet zelf hoeft te betalen?)
Laat ze het maar eens goedkoper gaan maken. Gratis hoeft dan niet maar deze prijzen zijn absurd :o

Was toch €6,25 voor een stippenkaart met 15 strippen? (kan het mis hebben). Als je het veel gebruikt is het duur maar er zijn alternatieven (fiets, OV).

waaromniet? 30-09-2003 18:08

Citaat:

Anonymous John schreef op 30-09-2003 @ 19:00:
Was toch €6,25 voor een stippenkaart met 15 strippen? (kan het mis hebben). Als je het veel gebruikt is het duur maar er zijn alternatieven (fiets, OV).
OV? Dat ís openbaar vervoer. En ik weet niet wanneer jij voor het laatst met de trein gereist hebt, maar dat ís belachelijk duur bij enigszins regelmatig gebruik.

Le Socialiste 30-09-2003 18:40

Citaat:

Blitzkrieg Bop schreef op 30-09-2003 @ 14:30:

Gratis lijkt me geen goed idee, wel moet het voor de mensen die er normaal gebruik van maken betaalbaar zijn.

Precies.

eddie 30-09-2003 18:46

Citaat:

waaromniet? schreef op 30-09-2003 @ 19:08:
OV? Dat ís openbaar vervoer. En ik weet niet wanneer jij voor het laatst met de trein gereist hebt, maar dat ís belachelijk duur bij enigszins regelmatig gebruik.
Daar hebben ze abonnementen voor bedacht ;)

rodina 30-09-2003 18:47

Citaat:

waaromniet? schreef op 30-09-2003 @ 19:08:
OV? Dat ís openbaar vervoer. En ik weet niet wanneer jij voor het laatst met de trein gereist hebt, maar dat ís belachelijk duur bij enigszins regelmatig gebruik.
Maandkaart is wel een goede optie.

Maar bus en trein is belachelijk duur.. En dan te bedenken dat ze het in januari nog eens met 4% gaan verhogen..

Anonymous John 30-09-2003 18:49

Citaat:

waaromniet? schreef op 30-09-2003 @ 13:08:
OV? Dat ís openbaar vervoer. En ik weet niet wanneer jij voor het laatst met de trein gereist hebt, maar dat ís belachelijk duur bij enigszins regelmatig gebruik.
Foutje van mij. Ik bedoelde de moelijkheid om een OV kaart te kunnen krijgen als meerderjarige student.

En ik weet dat de trein geld kost (en ik ben ook voor een prijsverlaging), maar voordat iemand de trein regelmatig gebruikt zou hij/zij rekening moeten houden met de tarieven.

rodina 30-09-2003 18:51

Citaat:

Anonymous John schreef op 30-09-2003 @ 19:49:
Foutje van mij. Ik bedoelde de mogelijkheid om een OV kaart te kunnen krijgen als meerderjarige student.

Kan iemand dan misschien ook even uitleggen waarom je op het MBO pas na je 18e een OV krijgt en waarom dat op het HBO en de Universiteit niet uitmaakt...

rona 30-09-2003 18:55

Ik ben wel voor gratis openbaar vervoer. Je kunt wel zeggen, ja maar ik gebruik het niet, dus ik wil er niet voor betalen, maar het is heel waarschijnlijk dat iemand anders voor iets belasting betaald waar diegene helemaal geen gebruik van maakt en jij wel.
En ik vind dat sowiezo die privatisering moet stoppen. Al die bedrijven verhogen de prijs maar. En dat alles om winst te maken. Ik vind dat je ook aan de klant moet denken en het bedrag redelijk moet maken. Hoe duurder je openbaar vervoer maakt, hoe minder mensen er zullen komen. Want tja, sommige mensen hebben nou eenmaal geen of weinig geld.

MazeMouse 30-09-2003 19:07

Citaat:

Anonymous John schreef op 30-09-2003 @ 19:00:
Was toch €6,25 voor een stippenkaart met 15 strippen? (kan het mis hebben). Als je het veel gebruikt is het duur maar er zijn alternatieven (fiets, OV).
Ik ben voor heen en terug naar Den Bosch (de meest dichtbijzijnde stad waar een treinstation is) al 10 strippen kwijt. Dat is heen en terug. (dus 5 heen en 5 terug)
Ik ga vrij regelmatig naar Den Bosch dus ik moet werken met 45 strippen kaarten (€18,30)
Dat is 4 keer heen en weer en dan nog een keer heen en die is vol. (dat is 4 daagjes en ik kan een nieuwe kopen)
En dan heb ik het nog niet eens gehad over de prijzen van de treinen. (Dus stel ik zou 4 dagen naar Eindhoven ofzo willen dan ben ik een volle strippenkaart kwijt plus nog eens iets van 25 euro aan de dagretouren die ik naar Eindhoven moet betalen)
Dan wordt het voor mij een zeer dure aangelegenheid.
Ik ben zeker minimaal 50-60% (zoniet meer) van mijn budget kwijt alleen aan het OV.
Dan doe ik verder nog niks anders behalve ergens naartoe reizen. Wat ik daar nog doe en eventueel geld kost komt er nog eens bij.
En fiets naar Eindhoven is voor mij niet haalbaar. En dingen als Zeist, Bergen op Zoom, Zwolle, Hoogeveen, Delft en Zoetermeer die hoef ik dus niet eens te proberen en zijn nog duurder dan die Eindhoven schatting.

Ik neem als voorbeeld Zeist (een reis die ik vrij regelmatig maak) in stappenplan:
5 strippen: Naar Den Bosch
7euro dagretour met korting: Naar Utrecht
3 strippen: Naar Zeist (jordanlaan)
3 strippen: Naar Utrecht (vanaf jordanlaan)
Dagretour (blijft zelfde kaartje): Naar Den Bosch
5 strippen: Naar Den Bosch

Dus 16 strippen plus die dagretour.
En ik ben geen student dus die OV kan ik wel vergeten. (want zo'n smak geld kan ik niet in een keer opbrengen)
Misschien moet ik maar bij de NS gaan werken ofzo...

Anonymous John 30-09-2003 19:38

Citaat:

rodina schreef op 30-09-2003 @ 13:51:
Kan iemand dan misschien ook even uitleggen waarom je op het MBO pas na je 18e een OV krijgt en waarom dat op het HBO en de Universiteit niet uitmaakt...
Misschien omdat ze aannemen dat de meeste HBO/Universiteit mensen 18 jaar zijn of dat ze dat snel zullen worden?

Citaat:

MazeMouse schreef:
verhaal
Dat OV kosten hoog op kunnen lopen als je in the middle of nowhere woont kan ik begrijpen. Ik ben ook voor een kostenverlaging, maar om het gratis te maken, nee. Al kan je ook dichterbij de grotere steden gaan wonen.

Goed idee trouwens van je om bij de NS te gaan werken, aangezien je dan een vrijreizenkaart krijgt.

MazeMouse 30-09-2003 19:57

Citaat:

Anonymous John schreef op 30-09-2003 @ 20:38:
Dat OV kosten hoog op kunnen lopen als je in the middle of nowhere woont kan ik begrijpen. Ik ben ook voor een kostenverlaging, maar om het gratis te maken, nee. Al kan je ook dichterbij de grotere steden gaan wonen.

Goed idee trouwens van je om bij de NS te gaan werken, aangezien je dan een vrijreizenkaart krijgt.

Ik woon inderdaad in een gat.
Maar dichter bij een grote stad wonen? Van welk geld? (ik houd werkelijk niks over om te sparen met wat ik verdien (n))
Dus ik zeg: kosten verlaging zeker weten want gratis haalt toch niks uit.

En ik zoek even waar ik vacatures van hun kan vinden want een vrij reizen kaart klinkt HEEL interessant :cool:

nare man 30-09-2003 20:52

Alles moet gratis worden!

Le Socialiste 30-09-2003 20:57

Citaat:

nare man schreef op 30-09-2003 @ 21:52:
Alles moet gratis worden!
Jeuj, laten we het geld afschaffen :cool:

$@nd€r $@l@m@nd€r 30-09-2003 21:56

Gratis is een uiterste dat niet wenselijk is; sommige mensen worden lui en zullen dus de fiets niet meer nemen wanneer dat ook mogelijk is, en mensen die weinig gebruik maken van het vervoer zullen ook meebetalen.

Ik denk dat een tarief van € 2 voor openbaar vervoer beter zou zijn. In ieder geval zeer goedkoop, maar nog duur genoeg om onnodig gebruik te ontmoedigen.

Of de overheid het OV moet terugpakken weet ik niet. Maar het lijkt mij wel dat de NS geen concurrentie heeft (en dat er eigenlijk helemaal geen concurrentie mogelijk is op het spoor), en dan vraag ik mij af wat het nut was van de privatisering. De NS wil nu immers winst maken, wat tot hogere prijzen leidt. met bussen weet ik het niet.

Maar het moet wel doelstelling zijn om te zorgen voor goed, goedkoop en veel openbaar vervoer. Nederland rijdt veel te veel met de auto.

Gauloises 30-09-2003 22:54

Citaat:

rona schreef op 30-09-2003 @ 19:55:
Ik ben wel voor gratis openbaar vervoer. Je kunt wel zeggen, ja maar ik gebruik het niet, dus ik wil er niet voor betalen, maar het is heel waarschijnlijk dat iemand anders voor iets belasting betaald waar diegene helemaal geen gebruik van maakt en jij wel.
En ik vind dat sowiezo die privatisering moet stoppen. Al die bedrijven verhogen de prijs maar. En dat alles om winst te maken. Ik vind dat je ook aan de klant moet denken en het bedrag redelijk moet maken. Hoe duurder je openbaar vervoer maakt, hoe minder mensen er zullen komen. Want tja, sommige mensen hebben nou eenmaal geen of weinig geld.

Privatisering is zeker niet goed, daar ben ik het helemaal mee eens. Maar openbaar vervoer gratis maken, nee dat kan niet. Het kost gewoon teveel voor mensen die er geen gebruik van maken. Het maakt mensen ook lui. Hier in groningen kun je alles makkelijk bereiken in 10 a 15 minuten als je met de fiets gaat. Als het openbaar vervoer gratis word gaat iedereen liever met de bus dan zelf te gaan fietsen of de benen wagen te nemen. Openbaar vervoer moet betaalbaar blijven, en het moet bevordert worden dat mensen zichzelf op een kosten sparende manier gaan voortbewegen, want dat spaart weer geld dat ergens anders kan worden ingezet.

waaromniet? 30-09-2003 23:00

Citaat:

Anonymous John schreef op 30-09-2003 @ 19:49:
Foutje van mij. Ik bedoelde de moelijkheid om een OV kaart te kunnen krijgen als meerderjarige student.

En ik weet dat de trein geld kost (en ik ben ook voor een prijsverlaging), maar voordat iemand de trein regelmatig gebruikt zou hij/zij rekening moeten houden met de tarieven.

Ja... maar niet iedereen is student he? En dan geldt die kaart ook nog alleen maar in het weekend of door de week...

Uhh, dus jij zegt, het kost veel geld, maar daar moet je maar rekening mee houden voordat je met de trein gaat... :confused: Dat was niet helemaal het punt toch?

waaromniet? 30-09-2003 23:01

Citaat:

eddie schreef op 30-09-2003 @ 19:46:
Daar hebben ze abonnementen voor bedacht ;)
En toen moest je op verschillende trajecten reizen, een paar keer per maand, maar niet genoeg voor een trajectkaart of netkaart...

de ballonnenman 30-09-2003 23:02

Volgens mij kost het openbaar vervoer nu al veel meer dan dat het oplevert. Ik had eens gelezen in een schoolboek dat er op een treinkaartje al flinke subsidie zit. Dus begrijp het maar: vervoer kost gewoon veel geld.

En gratis maken?? Nee, dan moeten we overal 6 baans-rails gaan maken of treinen van vier hoog maken om iedereen mee te vervoeren, want ineens gaan er veeeeel meer mensen met de trein. En dat gaat dus nog veeeeel meer belasting kosten, omdat er meer vervoer moet komen met meer subsidie per reiziger.
Ow ja, ik hoorde ook dat je het openbaar vervoer moest verdubbelen, om het weggebruik met 10% af te laten nemen. (weet ik niet 100% zeker)
Voor extreem lage prijzen geldt ongeveer hetzelfde. Zullen nét iets minder mensen komen, dan bij gratis prijzen, maar nog heel veel meer mensen dan nu.

Dus de conclusie: een slecht plan.

Ow ja: we kunnen dan ook gratis groente en fruit, gratis studiehulp, gratis vakanties om je culturele kennis natuurlijk uit te breiden....

waaromniet? 30-09-2003 23:02

Citaat:

rodina schreef op 30-09-2003 @ 19:47:
Maandkaart is wel een goede optie.

Maar bus en trein is belachelijk duur.. En dan te bedenken dat ze het in januari nog eens met 4% gaan verhogen..

Toen ik nog in A'dam werkte (en in Hoorn woonde) was ik aan een abonnement volgens mij iets van 180 euro kwijt... Ik weet het niet precies meer, maar zoiets was het. Dan sta je voor dat bedrag elke dag in een bomvolle trein waar je niet kan zitten, en kan je nog niks als je een keer ergens anders moet zijn.

de ballonnenman 30-09-2003 23:04

Citaat:

waaromniet? schreef op 01-10-2003 @ 00:02:
Toen ik nog in A'dam werkte (en in Hoorn woonde) was ik aan een abonnement volgens mij iets van 180 euro kwijt... Ik weet het niet precies meer, maar zoiets was het. Dan sta je voor dat bedrag elke dag in een bomvolle trein waar je niet kan zitten, en kan je nog niks als je een keer ergens anders moet zijn.
idd en ik denk dat er genoeg zitplaatsen bijkomen, wanneer het OV graties wordt. :s

waaromniet? 30-09-2003 23:07

Citaat:

de ballonnenman schreef op 01-10-2003 @ 00:04:
idd en ik denk dat er genoeg zitplaatsen bijkomen, wanneer het OV graties wordt. :s
Oh, maar ik dacht dat duidelijk was dat dat momenteel een absoluut onhaalbaar ideaal is... Daar is iedereen het toch wel over eens?

de ballonnenman 30-09-2003 23:07

Citaat:

waaromniet? schreef op 01-10-2003 @ 00:07:
Oh, maar ik dacht dat duidelijk was dat dat momenteel een absoluut onhaalbaar ideaal is... Daar is iedereen het toch wel over eens?
ok. (y)

b3n 01-10-2003 02:59

OV de bom :)

little nemo 01-10-2003 08:26

Citaat:

de ballonnenman schreef op 01-10-2003 @ 00:02:
Volgens mij kost het openbaar vervoer nu al veel meer dan dat het oplevert. Ik had eens gelezen in een schoolboek dat er op een treinkaartje al flinke subsidie zit. Dus begrijp het maar: vervoer kost gewoon veel geld.

En gratis maken?? Nee, dan moeten we overal 6 baans-rails gaan maken of treinen van vier hoog maken om iedereen mee te vervoeren, want ineens gaan er veeeeel meer mensen met de trein. En dat gaat dus nog veeeeel meer belasting kosten, omdat er meer vervoer moet komen met meer subsidie per reiziger.
Ow ja, ik hoorde ook dat je het openbaar vervoer moest verdubbelen, om het weggebruik met 10% af te laten nemen. (weet ik niet 100% zeker)
Voor extreem lage prijzen geldt ongeveer hetzelfde. Zullen nét iets minder mensen komen, dan bij gratis prijzen, maar nog heel veel meer mensen dan nu.

Dus de conclusie: een slecht plan.

Ow ja: we kunnen dan ook gratis groente en fruit, gratis studiehulp, gratis vakanties om je culturele kennis natuurlijk uit te breiden....

ken je t lieflijke plaatsje hasselt in belgie??
'k had laatst gelezen dat daar al het openbaar vervoer gratis is en dat kost dan iets van 25 euro pp per jaar. dus het is wel degelijk haalbaar

daarnaast, wat denk je dat auto's kosten?? en hoe onrendabel is een auto?? 1 motor per persoon, soms per 2 personen.
wat gewoon ideaal zou zijn is dat iedereen z'n auto wegdoet en het geld dat dat per jaar kost in het ov zou steken :)

Benfatto 01-10-2003 09:52

Citaat:

rodina schreef op 30-09-2003 @ 19:51:
Kan iemand dan misschien ook even uitleggen waarom je op het MBO pas na je 18e een OV krijgt en waarom dat op het HBO en de Universiteit niet uitmaakt...
:nono: daar moet je ook 18 zijn voor OV:nono:

eddie 01-10-2003 10:22

Citaat:

MazeMouse schreef op 30-09-2003 @ 20:07:

Ik neem als voorbeeld Zeist (een reis die ik vrij regelmatig maak) in stappenplan:
5 strippen: Naar Den Bosch
7euro dagretour met korting: Naar Utrecht
3 strippen: Naar Zeist (jordanlaan)
3 strippen: Naar Utrecht (vanaf jordanlaan)
Dagretour (blijft zelfde kaartje): Naar Den Bosch
5 strippen: Naar Den Bosch

FYI, je mag overstappen binnen een bepaalde tijd (staat achterop de strippenkaart) zonder bij te stempelen.

Nu weet ik jou situatie niet, maar op de site van connexxion staan verschillende vormen van abonnementen en hoe je de ster-waarde kan bepalen.

MazeMouse 01-10-2003 10:42

Citaat:

eddie schreef op 01-10-2003 @ 11:22:
FYI, je mag overstappen binnen een bepaalde tijd (staat achterop de strippenkaart) zonder bij te stempelen.

Nu weet ik jou situatie niet, maar op de site van connexxion staan verschillende vormen van abonnementen en hoe je de ster-waarde kan bepalen.

Dat heb ik al eens bekeken maar dat is (hier tenminste) maar een uur en dat uur haal ik niet.

Vertrek: 9:50 (ik rond voor het gemak af)
Aankomst Den Bosch: 10:20 (hoe dan ook ik mis altijd net die trein)
Vertrek van trein naar Utrecht: 10:30 (Maar het is de NS dus tel daar minimaal 5 minuten bij op)
Aankomst in Utrecht: 11:00 (10:59 whatever het is de NS zoals ik al zei)
Vertrek van de bus naar Zeist 11:10
Aankomst in Zeist: 11:30

Tussen vertrek met de 1e bus en vertrek met de 2e bus (als ik die 2e bus al red door de NS) zit dus gewoon 1uur en 20 minuten. Dus red ik het overstappen niet.

En abbonnementen van Connexion schiet ik hier in Brabant geen fuck mee op (lang leve de BBA :S) dus daar begin ik al helemaal niet aan.

Ninnoc 01-10-2003 12:34

mooi plan maar praktisch enzo niet goed,

ze hebben er ooit onderzoek naar gedaan, in kleinere steden en dorpen (zoals in belgie en ergens in limburg geloof ik) werkt het maar in amsterdam zou het niet werken, het is te duur en de lijnen zijn al niet goed, daarnaast zou het andere verkeer er niet door afnemen (grootste argument naast het principeargument), vooral fietsers en voetgangers zouden dan met de tram gaan, het autoverkeer zou er niet door afnemen.

ik vind echter dat binnestad amsterdam grotendeels moet worden afgesloten voor autoverkeer en het tramnetwerk etc. wat verbetert moet worden, dan zou je moeten kijken of het kan werken

FaZ 01-10-2003 12:43

Dit is gewoon iemand die geen zin heeft om deze stelling zelf uit te gaan werken en daarom hier publiceert.

Gatara 01-10-2003 12:50

En wat als het openbaar vervoer volledig gesponsord wordt door bedrijven en dergelijke waardoor het wel gratis kan?

Gatara 01-10-2003 12:55

Citaat:

Ninnoc schreef op 01-10-2003 @ 13:34:

ik vind echter dat binnestad amsterdam grotendeels moet worden afgesloten voor autoverkeer en het tramnetwerk etc. wat verbetert moet worden, dan zou je moeten kijken of het kan werken

Ja, :cool: Heel veel oude grachten kunnen zo opnieuw tevoorschijn gehaald worden, zoals op de Overtoom en Weesperstraat/Waterlooplein, zodat de Mozes en Aaronkerk weer over t water heen schittert :cool:

Toen:
http://www.webzin.nl/pics/waterloo1.jpg
Nu:
http://www.webzin.nl/pics/waterloo1c.gif

:)

Overigens zou er wel wat plek moeten blijven voor bestemmingsverkeer (laden en lossen voor winkels).

Gatara 01-10-2003 13:09

Bij minder verkeer in de binnenstand, kunnen daar ook parkeerplaatsen verdwijnen (zet ze ergens onder de grond neer; of anders buiten de stad op enorme parkeerplaatsen waar je met fiets of OV makkelijk naar toe kunt).

Krijg je weer een mooie gracht terug:

http://www.webzin.nl/pics/herengr.jpg

Nu:
http://www.webzin.nl/pics/herengrc.jpg

Zaina 01-10-2003 13:10

Amsterdam ziet er nu een stuk kleurrijker uit ;)

Gatara 01-10-2003 13:13

Citaat:

Zaina schreef op 01-10-2003 @ 14:10:
Amsterdam ziet er nu een stuk kleurrijker uit ;)
Moet ik die eerste foto voor je inkleuren? :P

Zaina 01-10-2003 13:15

Ja :P

Gatara 01-10-2003 13:50

Citaat:

Zaina schreef op 01-10-2003 @ 14:15:
Ja :P
http://www.amnestyuva.org/test/herengr.jpg

waaromniet? 01-10-2003 15:07

Citaat:

Benfatto schreef op 01-10-2003 @ 10:52:
:nono: daar moet je ook 18 zijn voor OV:nono:
:nono:

Als je nog geen 18 bent op HBO of WO krijg je het eerste jaar vanaf 1 oktober OV ipv 1 september, maar je krijgt het wel.

MoHaMeDJaLaL 01-10-2003 15:18

EENS!

Vervoer moet gratis worden.Want ik ben het zat om 50 fucking euro's voor een maandkaart te spugen.

Maar dan geld dat alleen voor scholieren!


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:07.

Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.