![]() |
zomaar wat
* 1 *
Het maakt niet uit waar je leeft Wat je aan hebt of wat je doet In deze kleine wereld Is het toch nooit goed Het maakt niet uit hoe je praat Wat je zegt en welk accent In deze kleine wereld Zijn ze het toch niet gewend Het maakt niet uit hoe je leeft Wat je leeft en wat je eet In deze kleine wereld Is er 1 ding wat je vergeet Probeer geen eisen te stellen aan jezelf Probeer geen leven te leven wat niet kan Ga niet jezelf bewijzen met een niveau van 11 En schreeuw: nou dat was het dan! Je hebt nog altijd een eigen leven Een eigen wil en een eigen mening Je hebt nog altijd een eigen huis Een eigen vrouw of een lening Je hebt nog altijd een eigen gedachte Een eigen emotie een eigen gevoel Je moet niet veranderen voor die eikels Als je snapt wat ik bedoel Ze willen ze vervormen Ze willen ze veranderen Ze willen je maken naar perfectionisme Ze willen het net zo als anderen Niemand is perfect Niet zij niet jij Dus blijf altijd lekker jezelf Net als mij. * 2 * als een tedere dauwdruppel op een blad van een paardebloem strelen mijn handen jouw haren net als de bijen met hun gezoem als een warme waterval met een koude zoetwatervis is het even alsof de liefde warmer dan dit moment is als de schouder die ik nodig heb op de plaats is waar ik hem gebruik als jouw hart net zo voelt als de mijne voel ik een gevoelige warme kruik eenzaamheid is verdwenen nu ik in jou ogen kan zinken en laat ik nou net geen boeien hebben zodat ik voor eeuwig kan verdrinken met jou de wijde wereld door het maakt me echt niets uit zolang ik maar in je armen blijf en dat is mijn besluit je warme hart straalt liefde uit net als de stralende zon die we s'avonds gaan bekijken als hij staat aan de horizon een zoen van jou en ik ben even in de hemel geweest ik heb van veel mensen gehouden maar van jou toch echt het meest... * 3 * hij die wandelt over straat in het midden van de nacht hij die het koud heeft veel te laat hij met een winterjas zo zacht als een koude steen op ijs praat hij met woorden die niet spreken geen geluid komt uit zijn mond en word met niemand vergeleken als een stilte uit zijn mond verdwijnt niemand die hem ziet staan als de zon even op de koude steen schijnt laten de mensen zijn leven gaan want de stilte heerst nu overal met druppels regen op de stoep een echo komt me tegemoet als ik de wijde wereld in roep * 4 * Nog met geen pen te beschrijven Typ ik dit gevoel Niemand weet hoe het eruit ziet Niemand weet wat ik bedoel Het lijkt een beetje grijs Een beetje kaal Als in een steeg En net als mijn hoofd Is het kil daarbinnen en leeg Gevoelens die mengen Gedachten waar ik geen raad mee weet Herinneringen die ik kan onthouden Maar ik toch liever vergeet Waarom overkomt dit gevoel En waarom overkomt dit mij? Het maakt me nou niet bepaald vrolijk Of ietwat lachend en blij Ik weet niet wat ik moet denken En hoe ik het moet aanpakken misschien Stel nou dat het verkeerd gaat Dan moet ik het nog maar zien Hoe krijg ik nou weer Dat warme gevoel terug.. Met wat liefde volle knuffels En een warme hand op me rug? * 5 * Net als stromend water En een vleugje zon Blaas jij de woorden in mijn oor Alsof het elke dag zo kon Geen stem te horen Alleen warme lucht Je begint met een lach En eindigt met een zucht Een glimlach verschijnt De woorden die je fluistert Je weet dat het word verstaan Je weet dat ernaar word geluisterd Na de warme woorden die je blaast Zachtjes in de kou Ben jij degene die naar me fluistert Ik hou van jou. zeg maar gewoon uiting, maar ik zet ze er toch maar even neer, ik verveel me :) |
Citaat:
't loopt voor mijn gevoel niet overal even goed en het woordgebruik is niet heel speciaal, maar de inhoud vind ik (y) Citaat:
Lief, maar soms wat te voorspellend en te gerijmd. Er staan wel een paar mooie verwoordingen in: "als een tedere dauwdruppel op een blad van een paardebloem strelen mijn handen jouw haren".......... (y) "als een warme waterval met een koude zoetwatervis is het even alsof de liefde warmer dan dit moment is"........ (y) Citaat:
Citaat:
Beetje te expliciet soms, te duidelijk beschreven, laat te weinig denken over aan de lezer soms, het loopt ook niet echt goed overal, wel vind ik dat je mooi en leuk begon qua woordgebruik:). Citaat:
Deze vind ik heel sterk, heel mooi qua taalgebruik. Toch kan je veel meer met het metrum doen, regelmatiger, waardoor het sterker wordt, dat is jammer en mis ik. Al met al leuk om te lezen!.(ik heb geloof ik niet eerder iets van jou gelezen hier) Schrijf door, laat meer van je horen:) |
dank je wel voor je commentaar :)
|
pfffffffffft dat was ff leeswerk ;)
Maargoed over het algemeen netjes geschreven, alleen je ritme hier en daar zou ik nog wat aan doen... |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:28. |