![]() |
Geboorte levert Italianen 1000 euro op
Geboorte levert Italianen 1000 euro op
Uitgegeven: 30 september 2003 14:59 ROME - De Italiaanse regering hoopt de bevolking met een geldbedrag te stimuleren om meer kinderen te krijgen. Vanaf de geboorte van een tweede kind krijgen ouders 1000 euro, zo maakte de regering dinsdag in Rome bekend. De maatregel treedt per 1 oktober in werking en duurt in ieder geval tot eind augustus 2005. Italië behoort tot de landen met het laagste geboortecijfer. Bron: www.nu.nl |
En dit is zodat het Italiaanse ras niet uitsterft? wat dom, je gaat mensen toch geen geld geven om meer kinderen te krijgen.. Geef/verhoog dan de kinderbijslag ofzo...
|
Citaat:
Eerst levert het geld op, maar achteraf blijkt dat het veel gaat kosten. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Geweldig, nog meer overbevolking op deze wereld.
|
Altijd lachen met die Italianen. Zulk soort plannen had het Vlaams Blok toch ook ooit wbt vlamingen?
|
Bevolkingstechnisch is er wel wat voor te zeggen: Italië heeft het laagste geboortecijfer van heel Europa. Dus probeert de Italiaanse regering dat op deze manier tegen te gaan.
Maar ik ben het er niet mee eens. Op deze manier neemt men alleen nog maar kinderen vanwege die €1000 die in het vooruitzicht wordt gesteld, en dat is m.i. de verkeerde motivatie. Bovendien kosten kinderen tijdens hun opvoeding heel wat meer dan die €1000. Er rijst trouwens een vraag bij mij: als je tweede kind een tweeling blijkt te zijn, krijg je dan €2000? |
Citaat:
|
Logisch, ze doen dit om de vergrijzing daar tegen te gaan. Italië heeft het grootste percentage vijfenzestig-plussers van de hele EU.
|
Citaat:
Er zijn ook wel andere manieren om het geboortecijfer te stimuleren. Bijvoorbeeld door het bevorderen van de openbare voorzieningen. Zo zijn er betere omstandigheden voor het op de wereld brengen van een kind. |
Haal dan wat immigranten binnen, er zijn al genoeg mensen op deze aardkloot.
|
Er zullen vast mensen zijn die de finaciele drempel van een kind te hoog vinden. 1000 euro helpt je dat toch een beetje op weg?
Zo stom vind ik het niet, zeker niet als Italie een laag geboortecijfer heeft. Ik vraag me alleen af of het echt zoden aan de dijk zet. |
Citaat:
Die 1000 euro zal wel snel uitgegeven zijn. Een moederkruis is tenminste nog een waardevol symbool dat blijft. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Denk je nou echt dat er mensen zijn die een kind nemen voor die duizend euro?
onderzoek wijst echter uit dat overheidsmaatregellen slechts weinig invloed hebben op het geboortecijfer. maar uhm, ben je het soms niet met de italiaanse overheid eens dat vergrijzing tegen gegaan moet worden? |
Citaat:
|
Citaat:
|
De bevolkingsgroei is wat lager, en daar is niets mis mee in deze tijden van overbevolking. Ik denk dat de oplossingen beter te zoeken zijn in verhoging van de pensioensgerechte leeftijd en meer ouderen aan het werk houden. Na een tijdje is het probleem vanzelf opgelost, gewoon een overgang van hogere bevolkingsgroei naar lagere bevolkingsgroei.
|
Kind kost meer (en niet alleen geld) dan 1000 Euro :o
|
Citaat:
Wat dacht je van de bevolking EXPLOSIES in afrika en azie? De maatregel die jij voorstelt is nog minder dan een druppel op een gloeiende plaat. |
Citaat:
|
Wat is dat nou weer voor een onzin? Strax krijg je geld wanneer je een hond neemt ofzo. Ik vind het echt nergens op slaan. Die ouders gaan dan kinderen nemen om het geld, terwijl je daar geen kinderen om moet nemen, vind ik...
|
Citaat:
|
Citaat:
de eenmalige uitgaven als een kind geboren wordt (aankleding kinderkamer/bedje/kleren enz) komen toch ook wel in de richting van de 1000 euro. 1000 euro is in 18*4 termijnen is 13 euro per keer. daar lok je helemaal niemand mee. |
Citaat:
mbt je overbevolkings probleem. Was dat je de hele reden voor het langer laten door werken? Je praat niet totaal onzin: langer doorwerken moet ook, geboortestimulatie is een vrij minimaal effect. |
Citaat:
|
Citaat:
Met dank aan de heer Berlusconi... |
Ik zou als regering zijnde gewoon accijns op condooms aanbrengen/verhogen.
|
Citaat:
Citaat:
Het enigste wat hier gezegd wordt, is dat de buitenlanders genoeg kindjes zullen maken om hier zo ons land te gaan besturen. |
Citaat:
Daarnaast heb ik niet gezegd dat je dat geld apart moet geven... Tel het bij de kinderbijslag op, lijkt et ook meer. |
Ik vind het echt niet kunnen, want zo zullen er nu misschien ook mensen van 15/16 zwanger raken omdat ze denken dat ze die 1000 euro wel goed kunnen gebruiken.
En dan als ze het kind hebben?? Dan hebben ze die 1000 euro wel, maar moeten ze wel hun hele leven voor het kind zorgen. Ook ben ik het eens met het eerdergenoemde, om het dan bij de kinderbijslag op te doen, want 1000 euro is niet zo veel. En trouwens? Wat nou als er ineens heel veel kinderen komen? Is de Italiaanse regering daar wel op berekend? En kunnen de ziekenhuizen, vroedvrouwen, gynaecologen enz. dit wel aan? |
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
Als al die rechtse ***partijen toch vinden dat Nederland vol is, stuur dan al die immigranten naar Italie toe... Heb je weer 2 blije partijen.
|
hier in nl hebben we nog wel wat italianen over.
nee maar echt een dom plan kinderen kosten per jaar wel het 3 dubbele dus die 1000 euro is echt niks |
Citaat:
|
:) deden ze dat hier ook maar :o nej geintje nederland zit al vol genoeg maar zou niet vies zijn hoor van 1000 euro :)
|
VERHOOG DE KINDERBIJSLAG? In Italië hebben ze helemaal geen kinderbijslag! Het werd nodig tijd voor zo'n regeling in Italië.
Ze hebben daar namelijk te maken met een ernstige vergrijzing, en zij DOEN daar tenminste iets aan. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:38. |