![]() |
Einde Bankgiroloterij-ploeg nabij
**De BankGiroLoterij-ploeg houdt er na
volgend seizoen mee op,zo meldt Studio Sport.De sponsor is van mening dat het in de afgelopen vijf jaar voldoende naamsbekendheid heeft gekregen.In 2005 loopt de sponsorovereenkomst af. Ploegleider Johan Capiot liet eerder al weten na dit seizoen te verhuizen naar de Belgische ploeg Chocolade Jacques. Hij neemt Bart Voskamp,Gerben Löwik en Jan van Velzen dan met zich mee.Jans Koerts,Bert Hiemstra en Rik Reinerink staan eveneens in de belangstelling van deze nieuwe ploeg. Bron: NOS Teletekst De 2e Nederlandse ploeg houdt er dus zo als zeker mee op. De ploeg groeide onder leiding van Johan Capiot van en kleine tweedeklasser tot de beste tweedeklasser van het moment. Met relatief kleine renners hebben ze veel succes behaald. Maar dan zit Nederland vanaf het volgend jaar weer met 1 ploeg, alleen de Rabobank. Is dat niet slecht voor het Nederlandse wielrennen? Of is het prima dat de Nederlanders uitwaaieren over Belgische ploegen? Of is er nog een Nederlandse ploeg in de maak? |
Chocolade Jacques vind ik nu al geniaal :cool:
|
Citaat:
|
Bianchi is/was voor 20% Nederlands...............
|
Citaat:
|
Hm jammer, ze deden het juist zo goed. (n)
Maar goed, nu komen er wel meer Nederlanders bij eerste klasse ploegen terecht dan, en kunnen ze meer grotere wedstrijden rijden. |
Citaat:
|
Rabo is best bekend dacht ik zo :confused:
|
Het is vrij jammer dat Bankgiro ermee ophoudt, maar de reden waarom ze kappen klopt niet helemaal, daar zit ook nog een andere reden aanvast en dan mee in de trend van ruzies.
Maar het was zeker een goede ploeg en de doodsteek is ook dat ze dus niet 1e klasse willen worden, en dat heb ik dus nooit gesnapt waarom niet!! En ja Rabobank blijft dan voorlopig de enigste ploeg in NL met een TT1/TT2 status de rest van die ploegen is TT3. En ja verkassen naar het buitenland is niet gek vooral niet naar een ploeg als Choco Jacques dat gaat me een leuk ploegje worden en een voortzetting van Bankgiro en Marlux, dan meer in de trend dat de meeste renners van deze ploegen komen. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:07. |