![]() |
WinXP admin-loos
Ik heb WinXP legaal gekocht, home edition. Nu heb ik 3 accounts aangemaakt maar g1 van allen is de admin. Hierdoor kan ik nix installeren etc omdat daar admin-rechten voor nodig zijn....
Hoe kom ik toch als admin ? |
Ik heb eventjes de Help-functie erop nageslagen en het is niet mogelijk. Dit is nogal logisch natuurlijk, anders heeft wachtwoordbescherming op je PC geen enkele zin. Het is vast wel mogelijk op een illegale manier, maar die mag hier niet besproken worden.
|
Citaat:
|
in veilige modus opstarten... dan staat ie bij in het lijstje!
of in het inlogscherm alt+ctrl+del drukken en dan administrator intikken maar da spreekt voor zich dan.. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
De default-gebruiker waarmee je Windows hebt geinstalleerd heeft ook gewoon adminrechten dacht ik hoor.. Anders kun je er wel voor kiezen om een extra user aan te maken, rechten mag je helemaal zelf weten :cool: |
Citaat:
Maar dat is mijn mening :). |
je kan ook gewoon als je dat stomme lelijke irritante welkomstscherm uitzet in gewone modus als Administrator inloggen
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Bovendien; liever GEEN security dan de schijn van wekken -- dat lijdt alleen maar tot problemen. Passwords zijn vrijwel altijd te bruteforcen als je ze niet uit bestanden kunt vissen en decoderen. En d'r is maar èèn OS waarbij dat zèèr moeilijk -zo niet praktisch onmogelijk- is; OpenBSD. Linuxpartities (EXT2, EXT3) zijn namelijk ook gewoon vanuit DOS te benaderen met de juiste tools. So far for security, huh? De beste security is geen computer hebben. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
hmm. je kan echt gewoon een ton tools downloaden om het admin account aan te zetten. daarbij kan je gewoon het account aanzetten. of je gebruikt de Microsoft Management Console. dan kan je simpelweg de policy aanpassen en kan je zelfs je Press CTRL-ALT-DEL scherm terugkrijgen.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51. |