Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Lichaam & Gezondheid (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=11)
-   -   Limfklier (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=615839)

Snakeboy 30-09-2003 19:09

Limfklier

Ik heb zo'n raar bultje achter m'n oor,
Drie weken geleden ging ik naar de dokter...
De dokter zei dat het een opgezette limfklier was,
Dat zou ervoor zorgen dat ik snel ziek kon worden of snel verkouden.. (tijdelijk slecht afweersysteem ofzo...)
En als dat bultje na 3 weken niet wegwas, moest ik direct weer terug komen,
En toch heb ik nog steeds geen idee van wat het is en wat het kan doen,,,
Wie van jullie weet dat..?
De juffrouw van mijn klas zegt dat dat misschien de Ziekte van Pfeiffer kan zijn, maar die kans is wel erg klein, zei de juf...
Nou zegh.. die juf maakt me wel bang..
Maar een vraag aan jullie;

Wat doet zo'n "KLIER" ?

Brutus 30-09-2003 19:12

Lymfklier

t is waarschijnlijk niks ergs.
maar ga voor de zekerheid naar de dokter toe

en een klier heeft echt niks te maken met het "scheldwoord" klier :D

nightwish_assie 30-09-2003 19:18

Hai,

heb zelf ook behoorlijke bult in me nek, ben ermee naar dokter geweest en bij mij was het een vetbult.
Ik moest een echo laten maken omdat mijn dokter het niet zeker wist of het lymfeklier was of een vetbult.

Misschien moet je nu ook een echo laten maken ofzo.

Verder als het geen vetbult is, kan het zijn dat je lymfeklier is opgezet dat kan idd betekenen dat je verkouden begint te raken (je lymfocyten komen dan in aktie tegen het virus, daardoor kunnen bepaalde klieren zoals je lymfeklieren gaan opzetten), het kan ziekte van Pfeiffer zijn; dan heb je teveel lymfocyten (dus gaan die klieren opzetten)

En de wat minder prettige optie is dat je kanker kan hebben.
Gezien je leeftijd acht ik die kans heel klein; meestal als je lymfeklier kanker hebt is het vaak uitgezaaid vanuit een ander lichaamsdeel, of je hebt leukemie en dan moet je je heel erg moe voelen.
Ik probeer je niet bang te maken, want als je heel er gmoe bent de laatste tijd kan dat net zo goed van de ziekte van pfeiffer komen.

Oh, en dan over de klier zelf; mijn dokter zei dat als het een lymfeklier was en dat het zo'n bult zou blijven dat-ie er dan uitgelicht moest worden.
Want soms kan om onverklaarbare redenen (bepaalde stoffen in je omgeving) ook zo'n klier kan doen opzetten, en aangezien de klier zelf dan de vron van het kwaad is, moet-ie eruit.

Das alles wat ik je kan vertellen.
Maar gewoon ff naar de dokter gaan.
Veel sterkte ermee!

Snakeboy 30-09-2003 19:37

het was geen vetbult, het bultje is iets kleiner geworden, maar moest wel na 3 weken terug voor verder onderzoek (als het er dan nog was...)
Maar goed... zal wel zien wat ie zegt..

En... ben nog niet verkouden geweest,
En ben nog niet ziek geweest, ben nog niet zo moe geweest de laatste tijd, dus dat is nogal vreemd, misschien dat de dokter 't verkeerd gezien heeft dat het toch iets anders is...

Het kan een lymfklier zijn, althans; dat is het ook,, maar:

Veel mensen in mijn omgeving zijn nu veel ziek,
Van het weer zeggen ze;
Ik ben vaak buiten maar neeh, word niet ziek ofzo...

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:07.