![]() |
kliklijn profiteurs
Wat een prachtig bericht, zojuist in de NRC. Iemand is op het idee gekomen om luie medestudenten die met anderen "meeliften" te verklikken. Jarenlang hebben we moeten toezien hoe bepaalde luie mensen bij groepswerk anderen laten werken, zelf niets doen en wel delen in het goede cijfer.
Moge er snel een eind komen aan deze wantoestand. Laat alsjeblieft snel duidelijk worden wie deze "meelifters" zijn, want... wie eens steelt, is altijd een dief... |
[QUOTE]de abt van sion schreef:
Wat een prachtig bericht, zojuist in de NRC. Iemand is op het idee gekomen om luie medestudenten die met anderen "meeliften" te verklikken. beetje kinderachtig... ze merken 't vanzelf wel dat het zo niet langer kan. Die mensen moeten 't zelf weten dat ze andermans werk overschrijven. Zolang ik er niet echt m'n best op heb gedaan (beter gezegd.. niet verschrikkelijk veel moeite voor hoefde te toen) of 't echt iets van "mezelf" is kan 't me niet zo heel veel schelen. Al kan ik er omgekeerd.. dat ik de vragende ben, slecht tegen. Ik maak 't liever zelf.. stuudjesachtig misschien.. maar 't gaat vaak net zo snel :) wie zegt overigens dat jij dat zelf nooit doet... volgens mij schrijft iedereen wel eens wat over (ook ik.) en doen de meesten 't liefst zo min mogelijk bij groepswerk. Jarenlang hebben we moeten toezien je zou ze er toevallig ook op kunnen aanspreken :rolleyes: en er in 't vervolg niet meer mee samenwerken. hoe bepaalde luie mensen bij groepswerk anderen laten werken, zelf niets doen en wel delen in het goede cijfer. tja.. blijft idd. vervelend. wie eens steelt, is altijd een dief... niet mee eens.. maar daar is al eens discussie over gevoerd. |
Heb dat ook gehoord ja, op een site kan je dat dan melden :confused: vraag me af wat dat voor nut heeft. Je kan toch veel beter die persoon zelf ermee confronteren, als ie dan nog niet veranderd er wat van tegen een docent zeggen ofzo. Het gaat toch niet de hele wereld aan?
|
Gewoon door de mand laten vallen die meelifters. Vantevoren een duidelijke taakverdeling maken en die aan de docent(e) voorleggen. Vooral geen medelijden tonen zonder geldige reden en de taakverdeling in het werkstuk duidelijk vermelden. Als er gaten zitten in het werkstuk, kan de docent(e) zo zien aan wie het ligt en kunnen er maatregelen worden getroffen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Een kans geven het goed te doen? Wat hebben ze dan de hele tijd gedaan toen ze opgelijdt werden? Kansen genoeg. Op de brandstapel ermee. :_)
|
Citaat:
jij dus ook? ;) oplEIden ik bedoel maar dat je eerst er iets van moet zeggen enzow, dat ze de kans krijgen het beter te doen. |
Citaat:
In een zwartboek ermee, want straks heb je hen als collega (die hetzelfde verdient als jij...). |
ik ga geen gebruik maken van die kliklijn want ik ben er in feite zelf één :o
|
Citaat:
|
Citaat:
Dat gaat heel erg wringen... En jawel, er zijn mensen die dit gedrag jarenlang vol kunnen houden, en sommigen zelfs hun hele "werkzame" leven lang. |
Citaat:
Jij moet dus op de brandstapel, toch tacidvs? ;) |
Citaat:
|
Ik wordt gek van al die klik lijnen, er is er nu ook al een voor cup a soup, en voor illigale software. Waar gaat dit heen.
Ja ik wil even melden dat mijn buurman niet zijn handen wast na het plassen!!! Nee, ik doe het al heel anders, je koopt de antwoorden boeken, en door mijn systeem kan de hele klas kan mee liften, dus ook geen gezeik meer. Ik ken nog een rijmpje: Klik spaan halve maan je mag niet door mijn straatje gaan, hondje zal je bijten, poesje zal je krabben, dat komt van al dat babbelen!!!!!!!!!!! |
Citaat:
|
Ik lift zelf altijd meej :D
|
Citaat:
Sorry maar ik geloof niet dat je het lang vol kunt houden helemaal niks te doen op je werk. |
Citaat:
Ik heb het zelf meegemaakt, en het gevolg was een mooie buis op het einde van et eerste semester voor godsdienst (gelukkig nu wel al opgehaald) |
Citaat:
|
En ik heb het ook niet over mensen die normaalgesproken altijd hun best doen en nu eens een keer geen tijd hebben, ik heb het over mensen die er bekend om staan dat ze altijd willen profiteren. En daar zijn er nog altijd te veel van.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:22. |