![]() |
ons web
Ons web
Denkend aan ons Een beeld dat wordt gevormd door herinneringen Een web van verlangens met gevoelens en gedachtes gevuld Soms dan zou ik willen dat tijd terug te draaien was Dat gevoelens niet zo in de war leken als ze toen waren Maar verlangens verwateren en gevoelens verbleken Mijn herinneringen blijven bestaan en dromen blijven hoop En alles wordt omarmt door jouw warmte om me heen Soms dan wil ik dat ik jou kon zijn en jou kon voelen In jouw spiegel kon kijken zodat alles begrijpelijk wordt… |
prachtig gewoon, t leest lekker weg. en t sprak me meteen aan, al na de eerste regel.
als je toevallig meer gedichten hebt, kun je die als je zin hebt eens posten. |
Ik vind het einde sterker dan het begin; vooral de derde strofe leest lekker door! Verder vind ik het gebruik van enjambement niet zo goed, en de woordspelingen soms een beetje vaag. Ook is het metrum niet echt regelmatig. Bijvoorbeeld dit stukje:
Soms dan zou ik willen dat tijd terug te draaien was Dat gevoelens niet zo in de war leken als ze toen waren Het woordgebruik vind ik wel mooi, en het is een leuke titel! |
Bedankt voor de lieve reacties :) :o ...
Zoals -eigenlijk altijd als ik schrijf- deed ik dit om ff iets van me af te schrijven... Ik heb hem later nog wel proberen te veranderen zodat het allemaal wat beter liep, maar van metrum heb ik geen verstand :o ... Liefs.. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:17. |