![]() |
Mensen met slangen als huisdier?
Wat geven jullie je huisdier te eten, levende of dooie prooien?
want ik las in de metro dat Nederland kampt met een hamsteroverschot in enkele opvancentra, ging echt over een half miljoen ofzo:s. werden het er meer dan moesten ze worden afgemaakt, en dit is natuurlijk de mooiste oplossing:evil:;) |
je hebt wel gelijk eigenlijk.
ik denk dat als slangen ratten en muizen eten, dat een hamstertje er ook wel ingaat maar ik blijf het raar vinden als mensen hun hamster zomaar wegdoen of er hals over kop één kopen. Dan krijg je dit soort problemen. een betere oplossing lijkt mij om gewoon tijdelijk te verbieden dat hamsters voor de fok een nestje krijgen. Dan kunnen ze de opvang-hamsters naar de dierenwinkels brengen. |
Bij mijn ex in huis hebben ze slangen. Ze geven levende prooi, muizen en kuikentjes, te eten.
Een hamster is wel weer een stukkie groter he, dan een muis. Ik denk dat het net aan de soort (dus de grootte) van de slang ligt of hij hamster kan eten ofniet... Lijkt me wel een beetje hariger dan muis trouwens :s Liefs Sask!a |
een hamster hoeft niet zo veel groter dan een muis te zijn.
dwerghamsters lijken groter door al dat haar. |
Je kan slangen zowel levend als dode prooien geven.
Alleen zijn er enkele slangen die dood niet accepteren. Hamsters zijn goed bijvoer voor slangen, alleen zijn ze veel te vet om te vaak gevoerd te worden. |
ik had vroeger slangen en die aten dode muizen
|
Een vriend van mij heeft een melkslangetje en die krijgt baby-muisjes gevoerd. Wil je zien hoe dat werkt? klik
Mijn broer heeft een boa constrictor en die is inmiddels anderhalve meter lang (geloof ik) en die krijgt jonge ratten te eten. Altijd levend. |
Citaat:
beetje gemeen dat je daar om de 2 seconden een foto van moet maken.. |
ik heb slangen gehad. Kousebandjes. Die kregen dooie visjes en af en toe wat levende visjes die we zelf vingen.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ja, waarom moet je dat per-see laten zien, de meeste mensen weten wel hoe dat er uit ziet.
(al zie ik dan ook niet in waarom je überhaupt op die link zou klikken) |
Ik heb thuis een Rooie rattenslang van 1.5 meter lang
We voeren hem/haar elke week 1 levende muis. dan blijft ie ook nog een beetje actief :D we voeren geen hamsters ivm met de tanden van die beesten, deze zijn ontbloot en steken wat uit. We willen niet dat de prooi tijdens het eten ergens blijft hangen. En in een muis zit alles wat deze slang nodig heeft. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:13. |