Scholieren.com forum

Scholieren.com forum (https://forum.scholieren.com/index.php)
-   Verhalen & Gedichten (https://forum.scholieren.com/forumdisplay.php?f=25)
-   -   geschreven op een afstand (https://forum.scholieren.com/showthread.php?t=616626)

xineof 01-10-2003 16:36

geschreven op een afstand

Mijn gevoel versprak zich
Mat zich met meerdere maten aan mij
Verleden tijd van voren
Zo ver weg maar toch dichtbij
En ik vroeg ‘waar gaan we heen dan?’
Mistig matigde hij zijn pas
Vertelde me de waarheid
Hoe onzeker,
Die ook was

aapje 01-10-2003 16:51

ik snap um niet helemaal maar wat ik ervan snap vin ik erg mooi (y)

Dreamerfly 01-10-2003 16:56

mat, bestaat dat?, is het niet: Meette>in verleden tijd...ik weet het even niet :confused:

Mooi in ritme en verwoording!, in een leuke vorm geschreven. Op een bijzondere manier de inhoud weergegeven.

xineof 01-10-2003 17:18

tnx voor jullie reaxi's :).

Dreamerfly, je hebt gelijk. maar ik ook :P :D -->

*volgens wolters ster woordenboek*:
meten: mat en meette, gemeten

sinsere 01-10-2003 17:30

Mooi toegewerkt naar het einde. Goede woordkeuze, lekker ritme. Struikel een heel klein beetje over het 'met' in regel 2. Zonder vind ik hem lekkerder lopen, maar de rest van het gedicht maakt dat meer dan goed. Ja .. echt meer dan goed.

Dreamerfly 01-10-2003 17:44

Citaat:

xineof schreef op 01-10-2003 @ 18:18:
tnx voor jullie reaxi's :).

Dreamerfly, je hebt gelijk. maar ik ook :P :D -->

*volgens wolters ster woordenboek*:
meten: mat en meette, gemeten

keej, ik geloof je:)

lovetear 01-10-2003 20:23

Hoe bedoel je: mistig matigde

Ik kan daar niet echt een beeld bij vormen. Verder vind ik hem heel mooi, alleen lijkt het alsof in die mistig matigde regel een lettergreep te veel staat, maar dat weet ik niet zeker.

Sleepingsun 02-10-2003 08:18

Ik heb af en toe een beetje het gevoel dat ik ga struikelen over het ritme, want dan telkens net niet gebeurd,
maar vind het wel mooi verwoord..

(hier heb je ook lekker veel aan ahum)

Jamezy 02-10-2003 10:54

Kheb hier geen commentaar op

Vind hem zonder meer gewoon ouderwets mooi :o :)

xineof 03-10-2003 19:07

Sorry voor de late reaxi, was mijn gedicht alweer vergeten ;). Leuk om al die positieve reaxi's te lezen :)!! In de zin van 'mistig matigde' staat denk ik ook één lettergreep te veel, maar ik kan niets weglaten... Met 'mistig matigde' heb ik het beeld voor me van iemand die een mistig pad op loopt; hij loop vooruit, ik loop er achteraan en stel mijn vraag, en dan houdt die persoon in. Het is misschien een wat vage formulering, maar ik vond de alliteratie wel leuk.

lovetear 04-10-2003 20:37

Citaat:

xineof schreef op 03-10-2003 @ 20:07:
Sorry voor de late reaxi, was mijn gedicht alweer vergeten ;). Leuk om al die positieve reaxi's te lezen :)!! In de zin van 'mistig matigde' staat denk ik ook één lettergreep te veel, maar ik kan niets weglaten... Met 'mistig matigde' heb ik het beeld voor me van iemand die een mistig pad op loopt; hij loop vooruit, ik loop er achteraan en stel mijn vraag, en dan houdt die persoon in. Het is misschien een wat vage formulering, maar ik vond de alliteratie wel leuk.
Wel een beetje vaag, maar ik begrijp het.

Je zou in die regel toch het woordje 'hij' weg kunnen laten?

xineof 05-10-2003 15:37

Citaat:

lovetear schreef op 04-10-2003 @ 21:37:
Wel een beetje vaag, maar ik begrijp het.

Je zou in die regel toch het woordje 'hij' weg kunnen laten?

Daardoor zou het wel beter lopen, maar ik denk dat het dan grammaticaal niet meer klopt/het nogal onbegrijpelijk is.. iig tnx voor je reaxi :).

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:27.