![]() |
wat zijn de bijwerking van het zwanger zijn?
hoi iedereen.....
ik heb een vraag ik ben misbruikt en het is onveilig gebeurd nu heb ik nogal veel klachten die ik daarvoor heen niet had mag ik vragen wat de bijwerkingen zijn van het zwanger zijn? ik hoop dat jullie antwoorden want dit is serieus en ik vind het super moeilijk om het hierover te hebben duzz please antwoord please :confused: veel liefs moonligthshadow |
Past toch beter op L&G.
|
Nouw 1 van de bijwerkingen is toch wel dat je niet meer ongesteld wordt.
Ook kan het zijn dat je misselijk wordt, of dat je ineens trek hebt in vreemde dingen. (bijv. augurken) Voor de rest weet ik ook ff niet zo snel, maar het lijkt me toch gewoon handig dat je een zwangersschapstest gaat doen! |
Volgens mij is de belangrijkste bijwerking van zwanger zijn dat je na een maand of 9 een kind baart.
|
ik zou snel een zwangerschapstest doen
dan weet je t zeker |
Als jij nou hier post wat die dingen zijn die je voorheen niet had, kunnen we ook zeggen of dat in het algemene plaatje past. Maar er zijn altijd uitzonderingen, he. En idd, ik zal een test doen want dan weet je het helemaal zeker, en dat is toch het belangrijkste.
|
Moeheid, misselijkheid, geen menstruatie, buikpijn..
|
Ochtendmisselijkheid, uitblijven van menstruatie, wisselende stemmingen, etc.
Een zwangerschapstest doen lijkt me noodzakelijk; als je last hebt van stress kan het ook zijn dat je menstruatie daardoor uitblijft, en niet doordat je zwanger bent. Als je na het gebeuren nog een keer ongesteld bent geworden, ben je niet zwanger. Sterkte verder. |
mijn bijwerkingen zijn....
misselijk, duizelig, heel moe, kan niet slapen, buikpijn en hoofdpijn, en super veel eten, en pijn in men borsten echte pijn dat zijn men klachten |
De duidelijkste bijwerking van een zwangerschap, is toch wel dat je eerst een hele dikke buik krijgt en dar daar dan een kind uit komt. In de eerste paar maanden is dat nog niet zo; dan is de duidelijkste bijwerking dat je twéé streepjes te zien krijgt in plaats van één als je een zwangerschapstest doet.
|
Medicijnen hebben bijwerkingen, ziektes en dingen als zwangerschap hebben symptomen...
Maar goed een testje levert veel meer duidelijkheid dan het vergelijken voor kwaaltjes die je ook een simpel griepje kan toeschrijven.. |
Wou je eerst ff sterkte wensen, vind et heel erg voor je...
Ik zou zo snel mogelijk een test doen, en daarna beslissen of je Het kind wilt houden of niet (wat me gezien je leeftijd en de manier waarop het verwekt is geen goed plan lijkt) Je moet dit wel snel doen,hoe snellet hoe beter lijkt me. Bij een test weet je et gewoon gelijk zeker. Deze kost ongeveer 15 euro en kan gedaan worden vanaf de eerste dag dat je ongesteld zou moeten worden. Das beter dan de hele tijd opletten of je toevallig al een beetje misselijk word, ofzo... Succes! |
Je symptomen lijken er toch wel erg op, vooral die pijn in je borsten...dus ik zou maar een testje doen en naar de dokter gaan.
Sterkte dermee :) |
thnx!! voor jullie reactie
ik ga het denk ik ook wel doen maar niet alleen dat gaat verkeerd lopen als het zo is duzz mijn vriendin wil dan bij me zijn duim voor me!!!! liefs moonligthshadow |
*duimt voor moonlightshadow*
Sterkte :) |
jah idd je hebt wel symptonen maar hoop dat het toch niet zo is voor je aangezien je misbruikt bent.
maar voor de zekerheid toch maar ff testen! sterkte... |
ik hoop dat ik niet zwanger ben
dan heb ik groote problemen strax waaaaaaaaaah moet er niet aan denken stoppen met school enzo NOT I hope so |
Citaat:
Tenzij je daar principiel tegen bent natuurlijk. Doe nou maar gewoon een test, dan weet je het |
gak ook doen
|
wanneer ga je die test doen eigenlijk? is het nog te vroeg of niet?
|
ik denk deze week of volgende week
|
Als ik jou was zou ik het zo snel mogelijk doen, eigenlijk.
|
een kind is een van de grootste bijwerkingen
|
I know, maar zit met het geld enzo
ik ga eerst met iemand praten mss dat zij mij kan helpuh I hope so pff ik ben nu ook al te laat met men maandstonden grrr |
Citaat:
Citaat:
Nu misschien heb je geluk en worden de symptonen veroorzaakt door stress van dit voorval...behalve de pijn in de borsten dan Doe die test anders zo vlug mogelijk |
het is geen grap denk je echt dat ik daar grappen over maak
niet duzzz zo ben ik niet |
Citaat:
Heel veel succes iig en ik zou echt niet te lang wachten met een test, dan ga je je alleen maar meer zorgen maken enzow. Sterkte!!! |
Citaat:
Je zit met het geld? Je hebt het toch wel aan je ouders verteld? :( Je moet het echt aan je ouders vertellen; het is niet jouw schuld, jij kunt er helemaal niets aan doen, het is de schuld van die klootzak die jou verkracht heeft! Je hoeft je er écht niet voor te schamen, zoiets kan iedereen overkomen, echt waar. Heel veel sterkte verder :(, en zorg dat je zo snel mogelijk zo'n test hebt gedaan. |
nee men ouders weten het niet nee
men leekracht wel en die zegt ook je moet naar je ma maar dat wordt heel moeilijk ik heb een slechte band met hun en die test ga ik zo snel mogelijk is doen |
kan me voorstellen dat je dat heel moeilijk vind en ze zal wel schrikken maar je kunt echt beter wel aangifte doen hoor!
en weet je wie het was of zou je die persoon herkennen?? |
Citaat:
Meis, ga een test doen (kruidvat kan je ze gewoon kopen, das daar lekker onpersoonlijk) en (als de uitslag positief) is meteen naar de dokter... Ik kan me overigens best voorstellen dat de klachten die jij hebt ook kunnen komen door dat wat je hebt meegemaakt.. sterkte! *schouderklopje* *knnuffel* |
Citaat:
even wat telefoonnummers (lijkt me altijd een opluchting om te praten met mensen die er veel verstand van hebben...) (in nederland) - 1e lijn (voor meisjes en vrouwen die te maken hebben gehad met seksueel geweld) 020-6130245 - FIOM (voor hulp bij ongewenste zwangerschap en seksueel geweld) 073-6128821 |
ik wil die test ook gaan doen
maar ik zit met het geld hoe kom ik daar ooit aan kutzooi grr ik had mezelf moeten verdedigen he? pff I hate tis world |
Jij kan er helemaal niets aan doen! Als je het er nog niet met je ouders over wilt hebben vraag je het maar aan een vriend(in) of desnoods aan die leraar. Uiteindelijk zul je het ze toch moeten vertellen, dus het is beter om dat nu te doen.
|
uhm mjah!!!
|
Sterkte ermee, heel goed van je dat je de stap durft te zetten. (y)
|
jah je moet echt een test doen hoor want tis niet eens jouw schuld dus je kunt er maar beter meteen achter komen zodat je er iets aan kunt doen hoor!! en ik weet t tis klote die testen kosten 7 euro (das de goedkoopste volgens mij) maar misschien dat je bij ene vriendin een paar euro kunt lenen??
|
Dat 'augurken willen eten'-gedoe is echt ONZIN!!
:mad: |
jah ik lust geen augurken
|
jah iedereen heeft natuurlijk ergens anders last van de een eet veel augurken de ander frikandellen :)
maar goed al iets geregeld voor geld voor de test?? |
Je hebt toch wel 7 euro :confused: anders zou ik het maar snel van iemand lenen
|
Kun je eigenlijk bij de Rutgersstichting geen gratis test krijgen...? *gaat op zoek* hmm... ik kan t zo niet vinden... Ik weet ook niet waar je woont, dus ik kan je ook geen telefoonnummer geven...
De klachten die jij opnoemde, moonlightshadow, kunnen goed komen door stress en/of de puberteit... en je menstruatie raakt 'bijna altijd' door de war als je zó erg in spanning zit. |
Waarom ga je niet naar de huisarts?
Hij doet gratis een zwangerschapstest bij je en heeft zwijgplicht! Het is wel belangrijk dat je het zo snel mogelijk doet. |
Zere borsten en misselijkheid heb ik zelf altijd vlak voor mijn ongesteldheid. De bijwerkingen die mij zorgen baren zijn de moeheid en de duizeligheid en de honger, en met name het feit dat ze overtijd is.
Ben je ook erg emotioneel? Schiet je steeds vol, ben je wat huilerig? Koud? Bij de huisarts kun je je plas inleveren en een testje laten doen, gratis. Dat doet de assistente, je kunt zo binnenlopen, afspraak is niet nodig. Ik hoop voor je dat het niks is, of dat het in de eerste paar weken vanzelf mis gaat, want dat gebeurt echt heel vaak. Maar wacht niet te lang met stappen ondernemen, het wordt anders steeds moeilijker en lichamelijk belastender. Binnen een maand die abortus laten uitvoeren hoor! Dan is het in ieder geval fysiek een fluitje van een cent. |
Citaat:
|
ik kan niet naar men huisarts omdat het op de rekening word gezet
|
Citaat:
kan je niet even geld van een vriendin lenen, want het lijkt me wel belangrijk dat je zo snel mogelijk weet of je wel of niet zwanger bent |
En hoe zit het dan met die leraar, kan die je niet even 7 euro voorschieten?
|
Citaat:
|
ik moest bij de huisarts ook betalen eigenlijk, hij heeft toch gezegd dat t een speciale situatie was dus hoefde toen toch niet maar eigenlijk wel zei hij.. dus wat dat betreft kun je net zo goed zelf een halen
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57. |