![]() |
Popklassieker Top 10
Ik vraag me af welke popmuziek van 'vroeggah' iedereen in z'n platenkast moet hebben staan. Laten we uitgaan van 1960 tot 1990 . Welke albums behoren tot de ware popklassiekers? Als iedereen een top 3 instuurt, maken we een top-10 van klassieke popalbums. Om subjectiviteit te voorkomen, laat ik mijn top 3 achterwege. Roept u maar!
|
ok ik kan nu roepen dat iedereen de studiorecordings van Led Zeppelin moet hebben, maar dan loopt het plannetje al weer meteen in de soep ;)
dusch hou ik het hier op 1 Led Zeppelin - physical graffiti (1975) 2 Pink Floyd - dark side of the moon (1973) 3 Black Sabbath - paranoid (1970) de albums zijn misschien wat willekeurig, maar qua bands uit die tijd zijn dit de Grote Drie wat mij betreft... |
De laatste keer dat ik zo'n lijstje probeerde samen te stellen kwam ik tot zo'n 30 albums. En dan ook nog in willekeurige volgorde. Dus een lijstje van 3 kan ik onmogelijk maken. Ik kan wel 3 willekeurige uit het lijstje typen die me als eerste te binnen schieten:
Velvet Underground & Nico - s.t. Pink Floyd - DSOTM Beatles - Revolver |
1. Operation Ivy - Energy (die is uit 1990, maar dat mag ook.)
2. NOFX - Maximum Rock 'n' Roll 3. Ramones - Ramones denk ik... maar ik zal vast nog wel heel veel gave cd's vergeten zijn.. |
1. The Who "the who sings my generation"
2. Elvis Costello "my aim is true" 3. The Remains "s/t" 4. The Sonics "psycho-sonic" 5. The Kinks "something by the kinks" 6. The Real Kids "s/t" 7. Material Issue "international pop overthrow" 8. The Beatles "abbey road" 9. The Velvet Underground "s/t" 10. The Beat "s/t" andere waardig om te noemen: The Rolling Stones, Cyndi Lauper, The Undertones en The Boys. |
het mag niet, maar ik doe het toch
|
Beatles- Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band
Rolling Stones- Hot Rocks 1964 - 1971 Wham!- The Final |
drie redelijk invloedrijke albums:
Bauhaus - In The Flat Field Iron Maiden - The Number of the Beast Black Sabbath - Sabbath, Bloody Sabbath (naja, popklassiekers.... :)) natuurlijk ook van enorme invloed: The Velvet Underground - The Velvet Underground & Nico Bob Dylan - The Freewheelin' Bob Dylan The New York Dolls - s/t etc. etc. etc. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:43. |