![]() |
Doping
Dit weekend werd ik getest op het gebruik van doping, bij onze sport is dat normaal, omdat het op topniveau is. Zelf had ik het nog nooit meegemaakt. Nu weet ik wat het is. En het is niet bepaald een pretje, maar glukkig was alles ok, en kon ik zo weer weg
mijn vraag is, wat vinden jullie van dopingcontrole, zouden er juist meer controles moeten worden gehouden? en dan alleen in de topsport, of ook lager. En stel nou dat iemand betrapt word, wat is dan de straf??? |
alleen de top..weet je wel wat dat allemaal kost?
|
Citaat:
En ja vind wel goed omdat ook in lagere cat. te doen is voor hun eigen bestwil. En de straf is moeilijk te zeggen ligt eraan wat je geslikt hebt. |
ik denk gewoon: controleren wanneer er geldprijzen op het spel staan, eerder niet.dan wordt allemaal veel te duur..als iemand dan toch doping gebruikt komen ze er later wel achter..dat ie toch niet zo goed is als dat ze dachten
|
Eigenlijk hoeft het (imo) alleen op het hoogste niveau. Maar daar mag het best wel eens vaker gebeuren. Ik heb het idee dat het nog lang niet zo vaak gebeurd en dat er nog veel te veel doping gebruikt wordt.
|
alleen als het nodig is om te controleren bv als er geldprijzen zijn ja.
straf: geen deelname eerst 5 jaar :evil: misschien wel streng, maar dan moet je gewoon niet gebruiken ciao |
zolang ze nog niet 100% zeker weten na zo'n test dat je echt doping hebt gebruikt. vind'k dat ze het op een laag pitje moeten doorvoeren. laat eerst de scheikunde nog maar proefjes uitoefenen waardoor zeker word dat je echt doping hebt gebruikt. nu mag je een bepaald percentage in je bloed hebben. maar zoals vooral bij wielrenners in de bergen. dan maakt je lichaam die stof aan, dus als je in alle bergritten druk maakt (wat een stuk of ...nou laat zegge...15 wielrenners doen) die zitten allemaal tegen dat percentage aan, en sommige er net iets over.. en dan heb je ineens doping gebruikt?
kijk... als ze die middelen bij je thuis vinden, meteen straffen. en uitsluiten voor life-time, maar anders.. -als je het dus niet echt zeker 100% bewezen hebt- dan alleen een geld-boete ofzo (omdat anders iedereen een klein percentage gaat innemen waardoor iedereen er iets boven komt) m.v.g. secrit_D |
als ze die dpoinglijst herzien mogen ze van mij best de toppers vaker controleren (geldprijzen of als er gewoon veel geld op het spel staat qua sponsoren vind ik een goed criterium)
|
Maar de meeste mensen denken dat alle wielrenners stijf staan van de dope. Vooral omdat er vaak gecontroleerd wordt. Maarja, waar je zoekt, vind je ook wat. Ik zou het geen slecht idee vinden om dat ook bij andere sporten vaker te doen, thoeft niet wekelijks ofzo, en zo'n inval in huis vind ik ook niet echt wat.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
doping is goed (y)
|
nou iedere week eentje, ik denk niet dat iedereen daar zo vrolijk van word! zit je daar een uur voor jan ***. das geen plezier hr! toch vind ik dat er wel gecontroleerd moet worden, maar ook dat iedereen goed geinformeerd moet worden, bij hoestdrank bijv. kan je dr al uitgehaald worden, dan komt die verkoudheid je wel erg zwaar te voorduren!
Eigenlijk zou er gewoon wat anders verzonne moeten worden, iets zodat je snel kan zien of er iemand doping heeft gebruikt of niet |
Citaat:
DOping is niet altijd doping. Alcohol staat er ook op... hoewel... |
dr staat zooo veel op de dopinglijst! je moet behoorlijk opletten, red bull, voor de wedstrijd is geloof ik al doping, bepaalde soorten vlees, caffeïne....
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:58. |