![]() |
[Hard Disk] Installeren en configureren,hoe?
Hey,
Ik heb net mijn 2e harde schijf geinstalleerd en nu probeerde ik de computer op te starten en toen moest ik eerst naar Setup menu en daar heb ik verschillende settings geprobeerd maar steeds lukte het me niet om in windows te komen. Zouden jullie me kunnen zeggen hoe ik de settings moet instellen? En waar? Groeten |
heb je wel rekening gehouden met master en slave
ik neem aan dat je allebei de hdd's op dezelfde IDE kabel heb. Zorg ervoor dat een hdd (de nieuwe) een jumper krijgt zo maak je die slave als je dit hebt gedaan dan is je probleem verholpen |
Waar moet die jumper op en hoe? Ik ben niet echt een pc-deskundige dus vaktermen begrijp ik niet zo.
Thanx |
een jumper zet je achter op je nieuwe hdd, ik heb helaas nu geen hdd voor me liggen ;) maar in ieder geval moet het naast je IDE kabel
en anders zijn er vast wel sites met uitleg te vinden op google en kijk eerst eens even of je een jumper heb meegekregen toen je een nieuwe hdd had gekocht een jumper is zonder vak termen te gebruiken een plastic klein ding wat je vlak naast je IDE kabel inprikt |
Moet er over die jumper ook nog een kabel?
|
Die jumper kan in 4 'slots' , maar ik weet niet in welke die moet.
|
je ouwe hardeschijf op master
en je nieuwe op slave en dan doet ie het |
Waar doe ik dat?
|
Citaat:
Citaat:
Gebruik je dezelfde IDE kabel voor beide HDD's dan zet je ze allebei op CABLE SELECT. Je sluit je "oude" HDD op het eind van de kabel aan en de nieuwe in het midden. Zo zal het gaan werken. |
Citaat:
|
Citaat:
Als ik de reacties hier soms zie... Aan de openingspost valt meestal wel in te schatten wat het niveau is van de topicstarter. Antwoord dan ook op dat niveau. :) http://www.gemca.com/i/bb07.jpg Stukje in het midden. Pas dan de uitleg van langejongen toe, en je komt een heel eind. :) |
Had er graag een foto bij willen zetten maar alles zit in de PC kast. De topicstarter gaf zelf al aan dat ie niet zo'n deskundige is. Das handig voor ons. Kunnen we het kinderlijk eenvoudig uitleggen. Niet kwetsend bedoeld. Je bent hier om wat te leren. Misschien is het een idee om zeker bij S&M en Hardware in dit soort topics aan te geven wat je kennis is. Praat makkelijk.
|
Zouden jullie ook kunnen uitleggen hoe ik de instellingen moet doen?
|
Jumpertje oppaken, jumpertje weer neerzetten bij slave.
|
Citaat:
|
Heb je een handleiding? Indien ja: lees hem eens. Indien nee: zoek er een op internet.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:11. |