![]() |
papa.......
zit je nu ook op je bed pap?
of lig je al te pitten....... of denk je aan die lange tijd.. die je nog moet zitten..... ik denk de hele dag aan jou... en kan ''s nachts niet goed slapen.. omdat ik je steeds voor me zie. met jouw familiewapen zit je nu ook op je bed pap? lig je weer te dromen? en vraag je in die droom aan mij of ik in bed wil komen. je denkt vast heel erg veel aan mij ik die met jou moest spelen en die jou al die kusjes gaf en die jou steeds moest strelen .................................. ik probeer je te vergeten maar dat lukt nog niet zo goed want het blijft maar aan me vreten omdat je t 's nachts steeds overdoet! papa!! oh papa! en je nachtkus blijft maar spoken als een waanbeeld in mijn kop pap je kus heeft mij gebroken houdt dat spoken nooit meer op... papa!! oh papa! ................................. ik hoop dat hij nu nog meer lijdt dan ik al heb geleden maar pas wanneer de dood ons scheidt ben ik echt tevreden hij begon al toen ik zeven was en het gaat nooit meer voorbij dus terwijl ik levenslang heb komt hij na zes jaar weer vrij! zit je nu ook op je bed pap je dagen af te tellen misschien dat je met goed gedrag je tijd wat kan versnellen ik denk de hele dag aan jou en heb maar één verlangen door wat jij mij hebt aangedaan bljif ik altijd gevangen..... door wat jij mij hebt aangedaan... blijf ik altijd gevangen.. |
Heel mooi gedicht
Mooi hoe je je gevoelens onder woorden brengt ..... sterkte |
Ik vind de boodschap heel mooi, de verwoording ervan iets minder.
|
Citaat:
Het is een zeer moeilijk onderwerp, gevoelens zijn duidelijk weergegeven, toch vind ik het meeste niet echt mooi qua woordgebruik *. Het woordgebruik vind ik niet orgineel. Maar goed, het is een gevoelsdichtje, dus dat begrijp ik wel, dan zet je het er soms "puur" neer. Het metrum/ritme is niet echt geweldig, het loopt niet lekker overal. De rijm is gedwongen. *Mooi stukje qua verwoording wel: "en je nachtkus blijft maar spoken als een waanbeeld in mijn kop pap je kus heeft mij gebroken houdt dat spoken nooit meer op" |
Mooi!!
|
bedankt voor de reacties, natuurlijk gingen jullie er vanuit dat ík dit geschreven had. niks is daar van waar. Ik vond dit liedje ergens met de titel 'papa' ik vond het onderwerp heel moielijk ook inderdaad, maar vond de verwoording af en toe zo stroef, zo geforceerd, zo mat voor zon gevoelig onderwerp. Daarom zette ik het hier neer, kijken wat de reacties waren. Zoals sommige misschien weten heb ik een incestverleden met mijn oom :( En als ik dit liedje luister/lees vind ik de woorden soms te zacht zeg maar, als je zoiets is aangedaan..........
|
Citaat:
|
Citaat:
Heel veel sterkte iig. |
Citaat:
Ik wil 'm open houden, maar dan moet de bron er bij...dat weet jij beter dan mij.. |
oke.
De tekst is van een liedje uit een eerstejaars prodcutie van de musicalakademie Frank Sanders. Ik was naar deze presentatie geweest en dar werd hij gezongen door een meisje, ik heb later de tekst gehad en cd. Hij is dus afkomstig van frank sanders akademie. ik wist niet dat t anders niet mocht. sorry |
Ik vind de gedichtjes opzich niet heel erg mooi.. Wel vind ik het heel erg goed ( (y) (y) (y) (y) ) dat je er op deze manier mee omgaat!!
Sterkte meis!! Liefs... |
Een heel mooi stuk tekst..het is erg aangrijpend, ik kan me voorstellen dat het je gevoelens goed verwoord. heel veel sterkte in ieder geval...
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:08. |