![]() |
Half-Life 2 source-code gelekt
|
Grote gevolgen voor Valve, en alles wat ze opgebouwd hebben. Concreet ligt al hun levenswerk op straat, en hebben ondertussen duizenden 'gamers' en andere mensen het op hun HD staan. De kwaadwillenden hebben dus vrij spel, en je kunt er niets aan doen. De online-content is totaal screwed up waarschijnlijk, omdat alle exploits gemakkelijk te vinden zijn. Ook zal Half-Life2 zelf, waarschijnlijk, genadeloos genaaid zijn. En dan de Source engine an sich: ik vind het zo triest voor ze. Als ik na vijf jaar met zo'n engine op de proppen kom en mijn AI e.d. zijn gewoon te 'kopieren'.. ik zou gillen. Ik weet dat het op een stomme manier gebeurd is, maar het blijft een erg matige actie. De content van HL2 is nog wel exclusief, maar financieel zou Valve er best nog eens aan onderdoor kunnen gaan :< En dat vind ik truly een slecht teken..
|
enehuh..Wat houd dat in? :bloos:
|
Citaat:
|
(n) Hopen dat ze er niet teveel schade door krijgen en dat de release niet al te veel naar achter wordt gesteld :(
|
Je bent ook wel een hele lompe aap als je de source code op machines hebt staan die aan internet hangen :nono:
|
--> Desecrator
Zoals in de reacties op de nieuwsberichten, ze hebben internet nodig voor de netwerk- en internetcode te maken voor het spel Maar ik vind het ook erg laag dat er mensen zijn die dit doen |
Opzoeken, op de grond leggen, sloophamer op de knieschijven (y).
|
bah. echt naar.
|
Citaat:
|
kuthackers :mad:
|
Citaat:
|
Een extreem lage daad. Ik voelde me echt kut toen ik het las. Ik hoop dat ze die kerel te pakken krijgen en een flink aantal jaren opbergen.
|
ik denk dat t allemaal wel los loopt eigenlijk
|
Ik blijf hopen dat het een of andere enorme grap is en dat HL2 over een week in de winkel ligt. :(
|
Citaat:
Ik kon het haast niet geloven toen ik het las, maar na het lezen van de threads leek het erop dat het toch echt de sourcecode van HL2 betrof; de sourcecode compiled en er zitten goed gecode onderdelen in van NPC's die alleen in HL2 voorkomen, ook verwijzingen naar Team Fortress 2 en Counterstrike 2 zijn gevonden. Mocht het een hoax zijn, is het wel de hoax van het jaar in gamewereld. Maar ergens vind ik het ook aardig amateuristisch van de kant van Valve, maar het blijft superlullig natuurlijk. Valve is een bedrijf wat diep betrokken is bij de gamers. |
Het gaat écht niet primair om de content of om het nadeel voor Valve. Dat is natuurlijk kut, maar denk je eens in wat de gevolgen van een gelekte sourcecode zijn voor online-gamen. Juist, onvindbare, perfect in het spel ingebouwde, niet te omzeilen aimbots die nóóit gevonden zullen worden.
:( |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
ach eergisteren kwam ik ook een zielig persoontje tegen in cs en die vroeg of ik naar irc kwam op daar met hem te praten. Ik dacht van omg... lol wat istie zielig :p Maar ik heb het maar niet gedaan, want hij zei iets van dat het een verrassing was ofzo.. en een verrassing krijgen op irc kan toch niet?! Dus ik nam aan dat ie graag iets mijn mijn ip gegevens ofzo wou klooien.. aangezien je dat kan zien op irc :rolleyes: Het zijn gewoon echte geestzieke mensen die willen hacken of iets dergelyks :eek:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb d'r m'n twijfels over..op o.a. GoT lees ik erg veel tegenstrijdige berichten, sommige mensen komen met 'bewijs' aan zetten dat het waardoor ik amper meer twijfel over de echtheid van de code, aan de andere kant ook veel opmerkingen en interpretaties van de code die d'r weer sterk op wijzen dat het een hoax is. Mocht het wel echte code zijn, is ook nog maar de vraag hoe recent deze is.
het valt me trouwens op dat erg veel mensen graag willen geloven dat het hele verhaal waar is. Bijvoorbeeld dat dit http://www.uploadit.org/files/041003-hl2cube.JPG echt h2l materiaal is... Zou net zo goed hl1 kunnen zijn, of elke andere game for that matter. Verder is het ook allemaal een beetje ongeloofwaardig. Die gabe (oid) van valve zou dus outlook met auto preview aan hebben draaien? Lijkt me allemaal vrij onwaarschijnlijk..maar wie ben ik. |
Lang leve outlook :o
|
Verder nog steeds niks gezien als een officiele statement.
Een post van gabe achterin een topic op halflife2.net is dat iig niet. |
Citaat:
Verder beveilig je een stuk software niet door de code geheim te houden, als er gaten zitten vindt men die toch wel, en het is beter dat dat zo snel mogelijk gebeurt. Copyrighttechnisch is het een stuk vervelender. HL2 is meteen het eerste open-source spel geworden :D |
Citaat:
|
Citaat:
|
Who cares, het is alleen de source code die nog niet eens af is. De code bestaat uit millioenen regels teks die uitespeird is over honderden mappen, dus zomaar iets copieren voor je eigen game code is er niet bij. En compilen en spelen gaat ook niet, want je hebt enkel de code, dus geen textures/objects en geluiden. De code is dus enkel interesesant voor de cheat makers of als vergelijkings materiaal voor je eigen engine.
|
Citaat:
|
hehe op GoT komen d'r langzamerhand ook leuke conspiracy theorien los :cool:
Ik heb nog eens wat lopen nadenken over de source leak en vraag me af of het volgende scenario enigzins reëel is. Stel je bent maker van het spel waarvan elke gamer gaat kwijlen hoe voorkom je dan dat je meteen op dag 1 van de release last krijgt van warez.... Valve werd al een tijdje lastig gevallen door allerlij script kids. Wat nu als ze de FBI opgebeld hebben met een voorstel, dit voorstel: Valve zet een stuk code welke gedeeltelijk compileerbaar is op een makkelijk aan te vallen pc. De code echter is niet super belangrijk en levert geen cruciale hints/data. Wellicht is een deel van de code ook expres fout. De code wordt gejat en al snel komt het overal terecht. Valve roept alle fans op de warez-trail te volgen en alle beschikare info te mailen naar Valve. Op deze manier heb je een groot onderzoeks team dat meewerkt uit sympathie, de fbi staat klaar om meteen in te grijpen en met een beetje geluk zijn daarna een groot deel warez kiddo's uit de running.... Ik weet natuurlijk dat bovenstaande een mooie gedachte is maar dat het donkerste scenario, geen opzet valve, meer reëel is. Toch, als het wel waar zou zijn ..... Dope. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
:rolleyes: |
Citaat:
Ik bedoel als je al doorhebt dat er iets niet klopt met Outlook (zoals in die berichten te lezen is) dan houd je het toch niet? |
weer een screenshot die de echtheid van de code zou moeten aantonen..
http://home.deds.nl/~wilddog/hl2server.jpg Een dedicated server die draait... Lekker overtuigend weer. :rolleyes: |
Citaat:
maar ik vraag me af of het echt zo erg wordt als men doet voorkomen en idd zon conspiracy theorie zou me nix verbazen want a) tis te knullig voor woorden en b) waarom ontkent gabe niet dat het de echte source is? ik had gezegd "blabla hoax blabla no worries blabla" |
Citaat:
|
kvind dat kut.. dat mensen dat flikken best wel sneu...
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
Het probleem is dat de netcode nu op straat ligt. Iedereen kan nu de executable compilen met een eigen aimbot erin die nooit gedetecteerd kan worden en die alle maatregelen van de server zoals het gebruiken van een checksum kan omzeilen (n) |
Citaat:
|
Ik denk dat die screenshot onzin is, en in het geval dat hij niet gefotosoept is, zegt hij inderdaad weinig.
|
Citaat:
download de source dan zelf en kijk voor de grap wat files, tis echt wel for real dus. :rolleyes: en het compilet zelfs gewoon in vc++ zonder ook maar iets te veranderen. |
Tijd om het zaakje naar een SGI Onyx 4 te porten :evil:
Lekker Half-Life in The Cave spelen :cool: |
Ik begin langzamerhand wel wat overtuigder te raken dat d'r wel wat genuine materiaal inzit...
Maargoed, weer wat kritisch materiaal.. Citaat:
http://www.halflife2.net/forums/show...301#post220301 |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40. |
Powered by vBulletin® Version 3.8.8
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.