![]() |
Frans 4,2 Engels 9,8!
Heej,
Dis eigenlijk best wel vaag vind ik. Engels en Nederlands zijn twee van mijn lievelings vakken, en het zijn ook twee van mijn 'sterkste' vakken. Duits heb ik ook absoluut geen moeite mee, maar ik vind het niet echt fantastisch ofzo. Nu komt het probleem: Ik kan echt absoluut geen Frans! Ik heb bijvoorbeeld dit jaar voor frans alleen nog maar onvoldoendes gehaalt, met name drieën :bloos:. Ik leer me de pleuris, en iedere keer weer krijg ik een onvoldoende terug. Ik weet niet wat ik fout doe hoor! Ik leer mijn woordjes met pen en papier en de phr. clé ook. Mijn oefeningen kijk ik goed na. Het lijkt wel of ik iedere keer bij een SO of toets een black-out krijg. Heel raar. Hoe kan het dat ik dat wel bij Frans krijg en niet bij andere talen? Herkent er iemand iets in mijn verhaal? of heb je tips voor me? Alle reacties zijn welkom :). Kus nijn. |
wat voor fouten zijn het?
puur kennis (die je dus wel kende van te voren) of zijn het toepassingsfouten? (zoals de grammatica) |
Citaat:
Ik weet niet hoe, :o maar probeer dat dus niet te doen. Misschien heeft iemand anders hier een oplossing en/of anders zou ik eens met je mentor,leraar Frans, schoolarts oid gaan praten. Misschien is 't ook slim om eens bijles te nemen, zodat je wat zekerder wordt over jezelf. Dan kan iemand je zeggen wat je precies goed en fout doet en waar je dus op moet letten. En je het natuurlijk uitleggen als je het niet snapt. |
Ik ken het...
|
Kijk wat je precies fout bij elke toets, wellicht is dat telkens hetzelfde. Misschien kun je daarop oefenen? Als je erachter bent wát er fout gaat is het gemakkelijker om er iets aan te doen (bv. ism leraar).
|
vraag het je leraar, hij kijkt jou proefwerken/so's na en weet dus waar jij de fouten maakt en kan jou dus het beste helpen.
|
Citaat:
Heb jij dit hetzelfde met de werkwoorden, of ligt het aan de woordjes van Frans? Ow jaw..weet je wat mij trouwens ook opvalt bij mijzelf, omdat ik van te voren al weet dat ik een onvoldoende ga halen, demotiveer ik mijzelf zo voor het Engelse proefwerk, dat ik van mijn lang zal ze leven geen goed cijfer zal gaan halen...misschien herken je dat.. Verder weet ik het ook niet... -xxx- Laura |
heej!
thnx voor de reacties! waar ik het meeste moeite mee heb, is toch wel de woordjes denk ik, iedereen zegt dat het daar aan ligt, omdat de woordjes het allerbelangrijkste zijn bij talen. ik doe dat ook ja, dat ik bij voorbaat al weet dat ik een onv. ga halen. vandaag had ik een SO en ik had keigoed geleerd, dus ik dacht nu ga ik gewoon een voldoende scoren. en ja hoor! een voldoende! wel mijn eerste dit jaar :bloos: en zo hoog is ie ook weer niet (5,9) maar.... het is een voldoende. Nja ik ga maar leren voor mijn Toets van frans morgen, kuss! nijn. |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:38. |