![]() |
Buikspieroefeningen
Toen ik (een paar jaar terug) op dansen zat deden we altijd buikspieroefeningen en daar wil ik weer mee beginnen.
Ook met een nieuwe sport moeten we sit-ups doen, maar ik blijf maar iets fout doen: Als ik sit-ups doe krijg ik altijd pijn in m'n rug, nog voordat ik het in m'n buik kan gaan voelen. Bovendien heb ik vandaag heel veel pijn in m'n nek, nadat ik gisteren buikspieroefeningen heb gedaan, dus hoe moet je nou precies vasthouden tijdens die oefeningen? |
Wat ik me nog weet te herinneren van judo is dat wij nooit helemaal omhoog met onze hoofd moesten gaan (dus niet met de neus naar de knieen). Je hoeft je hoofd dus niet zo ver omhoog te halen.
Wat ook misschien wel handig is: als je je buik voelt tijdens de oefening, kan je die positie ook wat langer aanhouden, zodat je je buik langer aanspant. Vond ik zelf wel fijn, maar dat is slechts mijn mening :) |
Je kan het best je benen gekruisd omhoog houden, in plaats van op de grond zetten. Je moet echt je buik aanspannen en zorgen dat je daardoor omhoog komt, als je je voeten op de grond houdt ga je al snel andere spieren gebruiken.
|
hele kleine bewegingen.... niet met je rug de grond raken...armen gekruist op je borst
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:25. |