![]() |
Gloei
Zoals jij danst,
Onnavolgbaar over de kronkelende paden van mijn eenzame ziel Zoals jij lacht, over hele kleine dingen Zoals jij huilt, als ik je weer verlaat Zoals jij kijkt, 's ochtends, in de spiegel dan vraag ik me af waarom ik dat nooit heb gezien |
Ik vind hem na de eerste strofe wat afzwakken en minder origineel worden.
|
Citaat:
|
Echt slecht word hij helemaal niet, maar de eerste strofe is inderdaad het best. De rest vind ik een beetje gewoontjes.
|
Ik vind in de laatste strofe je metrum wat afzwakken, verder is de eerste strofe inderdaad het mooiste, vooral door het woord 'onnavolgbaar'. Ik vind het een beetje jammer dat je in de tweede strofe telkens maar twee regels besteed aan 'zoals enz': je schetste in de eerste strofe maar één keer zo'n vergelijking, en in de tweede werk je ze niet meer zo ver uit.
|
Bedankt voor jullie feedback,
zo word 'ie nu : Zoals jij danst, Onnavolgbaar over de kronkelende paden van mijn eenzame ziel Zoals jij lacht, Zo teer, zo vrolijk over hele kleine dingen Alsof de wereld is vergaan Alsof alleen Wij nog bestaan Zoals jij huilt, als ik je weer verlaat Alsof de wereld is vergaan Alsof ik alles heb laten gaan Zoals jij kijkt, 's ochtends, in de zilveren spiegel dan vraag ik me af, Met zoveel vragen, waarom ik dat nooit heb gezien Het eeuwige geluk in je ogen En de ondraaglijke pijn Ik heb nooit gelogen Wil nog steeds zo graag Altijd Bij je zijn |
Mooi in verwoording!> Goede vernieuwde versie, de rijm vind ik leuk en de uitwerking ook.
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:27. |