![]() |
Dromen
Dromen
Als deze dag een droom zou zijn En ik er niet eens was Dan heet het dromen heel veel zin Dit gevoel dat kreeg ik pas Een droom is als een mooi verhaal Soms warrig en verdwaasd Soms minder prettig dan je wilt Een doolhof, je verdwaalt En sturen is een grote kunst Je geest is al ver heen Je doet wat je niet laten kunt En eindig je alleen? De droom van gister was zo een Die je niet snel vergeet Echt alles liep zoals het moest Ik weet nog wat ik deed In die droom had ik veel meer moet Dan ik normaal vertoon Als ik ontwaak dan voel ik dat Maar met een zachte toon Kom ik terug in de realiteit Het alledaags bestaan Ik stap uit bed en ga weer weg Een nieuwe dag breekt aan |
*schrijft op in agenda:o*
|
Ik vind vooral de laatste strofe erg goed (y)! Verder vind ik het metrum soms wat stroef, met name bij de zin 'die je niet snel vergeet'. Verder een wat onregelmatige regellengte, en soms wat gedwongen rijm. Twee spelfoutjes: heet --> heeft en moet --> moed.
|
Citaat:
|
"In die droom had ik veel meer moet "
Stokt in het gehele metrum, klopt niet helemaal. Misschien: "In die droom had ik meer moed." Dan klopt het ritme weer. Verder: :) |
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:15. |