![]() |
Zondag 5 oktober: Parijs-Tours
Zondag (morgen) staat de 9e en een na laatste wereldbekerwedstrijd wielrennen op het programma: Parijs-Tours, de Koers van de Vallende Bladeren. Met een vrij vlak parcours (zie onder) is het zeker geen wedstrijd voor de klimgeiten. Sprinters als Cipollini en Petacchi nemen ook geen deel aan deze wedstrijd. Maar wie zijn er wel in staat om deze 2e Franse wb-wedstrijd naar zich toe te trekken?
Het profiel van de wedstrijd: http://www.cyclingnews.com/road/2003...l_elite_PT.gif |
Is dat morgen :eek: Ik dacht volgende week.. GRMBL, dan kan ik niet kijken! En het valt samen met de motorcross der naties.. Het is niet mee. :(
Wie won der vorig jaar? Dat was toen de ontsnapping van Richard Virenque zeker? :o |
Citaat:
|
Bettini? :cool:
Zabel? :confused: |
Petacchi :D
|
Zabel wint Parijs Tours in een massasprint. Het was voor het eerst sinds 1996 dat deze klassieker weer in een massasprint eindigde. Petacchi werd 2e en O'Grady 3e. Cooke 4e en Renier 5e.
Paolo Bettini probeerde het op het laatste wel nog maar werd 1,5 km voor het einde gepakt. De koers werd al na 8 km opengebroken door 8 man met Durand en Boonen maar werden op een km of 12 voor het einde gegrepen. |
Best saaie klassieker :(
Op naar het WK (y) |
YEAH! Eindelijk een keer goed gegokt :D
Leuk dat Zabel Petacchi weer es verslaat. Petacchi kan dus ook geklopt worden in de sprint. :| |
Leuke sprint... Gezien bij het sportnieuws...
|
Citaat:
Zag je toch ook op podium dat Zabel frisser was dan Alessandro. Ow ja Alessandro was in de week voor Tours ook nog ziek geweest. |
Leuke finale:) Eigenlijk heb ik deze wedstrijd niet zo heel vaak gezien de laatste jaren. Het is echt zo'n finale of net wel een massasprint, of net niet, net zoals in Hamburg.
Slim ook om in mijn openingspost te vermelden dat Petacchi niet mee zou doen :rolleyes: |
Beetje inspiratieloze wedstrijd van alle wielrenners vanwege het WK van volgende week.
|
Heb het alleen in samenvatting gezien. Hoefde het ook niet te zien omdat Boogerd niet aan de start verscheen en dus was Bettini wel zeker van de wereldbekeroverwinning. Is ook altijd een saaie wedstrijd (n) Toch wel mooi dat Zabel Petacchi ff klopte! (y)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:34. |