![]() |
Onderzoeksvraag
Ik zit op Het Lauwers College in Friesland in VWO 5. Nu moet ik met iemand anders, voor Biologie een onderzoek doen naar het gedrag van een bepaald dier. Daarover moet ik 2,5 kantje schrijven. (ook protecol maken enzo)
Nu wil ik dat best gaan doen, maar ik weet geen goede onderzoeksvraag. Ik wil iets met meerkoeten of eenden gaan doen...Welke slimme bioloog weet misschien nog een goede onderzoeksvraag, waar je wat mee kunt (dus waar je wel veel over kunt schrijven, en wat je echt moet gaan onderzoeken, dmv een protecol, ethogram)? :) |
Het is protocol.
(Verder kan ik je niet helpen.) |
Citaat:
OMG ga meisjes lastig vallen in het park |
Boeiend die spelfouten, ik zoek een goede onderzoeksvraag :)
|
Iets waar je wat mee kunt...over de gedragingen van een eend...
|
Niemand?
|
Uhh, misschien:
Welke typen gedrag vertoond een eend? Of Hoe vaak vertoond een eend een bep gedag en waarom? Of Vertoond een eend bepaalde typen gedrag steeds na elkaar of in combinatie of als reactie op een bepaalde prikkel? Ik weet niet of je er wat mee kunt, maar zoiets zou ik doen... |
Je kan beter eerst bedenken wat je wil onderzoeken. Welk gedrag. Dan ben je een heel stuk verder. Ik heb zelf ooit een stukje geschreven over wandzoekgedrag van muizen. Dan is er zo een onderzoeksvraag bij te verzinnen :)
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13. |