![]() |
Gedicht over liefde
Vandaag is het uitgegaan met mijn vriendin voor ik haar dit gedicht kon laten lezen wat ik voor haar geschreven heb.
Achteraf heeft ze het gelezen, en ze vond het een heel mooi gedicht, ik wil het graag met jullie delen. Toen ik je voor het eerst zag was ik bang om je te ontmoeten. Toen ik je voor het eerst ontmoette was ik bang om met je te praten. Toen ik voor het eerst met je sprak was ik bang om je aan te raken. Toen ik je voor het eerst aanraakte was ik bang om je te kussen. Toen ik je voor het eerst kuste was ik bang om om je te geven Nu ik om je geef ben ik Bang om je te verliezen.. Bang dat je voor een ander zult kiezen.. Bang dat je genoeg van me krijgt.. Bang dat ik te stil voor je ben.. Angst die ik doorsta voor jou.. Omdat ik heel veel van je hou... Angst die langzaam verdwijnt, terwijl vertrouwen verschijnt Vertrouwen dat ik kan zijn wie ik ben vertrouwen wat komt hoe langer ik ken vertrouwen dat je voor mij kiest vertrouwen dat ik je niet verlies vertrouwen op jouw woorden vertrouwen dat je mn hart niet zal vermoorden vertrouwen doe ik jou Omdat ik heel veel van je hou... oude schaduwen verdwijnen, en in plaats daarvan komt er licht al mijn muren zijn gezwicht mijn hart ligt voor je als een gezicht open , open voor iemand speciaal en mijn hart geeft een signaal jou durf ik mezelf helemaal te geven, en ik ben blij met jou in mijn leven Je liefde maakt me vreselijk blij, zeker als ik zie wat je geeft aan mij jij bent de enige die ik zie staan, alle andere vrouwen kunnen gaan Als ik naar je kijk ben ik de koning te rijk want had ik nooit kunnen dromen dat ik iemand zo mooi als jou tegen zou komen mooi van buiten en van binnen en niemand is zo lief, ja, alsjij mn hartedief |
Ik ben het niet helemaal met je exvriendin eens om eerlijk te zijn. Er zit te veel herhaling in, het is te simpel gerijmd. Eerste strofe idee is leuk, alleen het leest vervelend als je al weet wat er op de volgende regel komt te staan terwijl je hem nog niet eens gelezen hebt. Verder is het ook iets te zoet voor mij. Ik kan veel hebben, maar dit is toch ietsje teveel van het goede.
|
Ik vind het niet echt één geheel: de drie strofes zijn zo anders van vorm dat het niet echt samenhangend is. Sommige zinnen zijn wel mooi, maar de meeste vind ik nogal cliché en er zitten nogal wat opsommingen in je gedicht; dat leest niet zo lekker. Bovendien vind ik het (vooral de laatste strofe) nogal een sinterklaasgedicht; veel te gedwongen gerijmd...
|
hahaha :D
oooh bedankt! ik ben de afgelopen dagen al vreselijk op zoek geweest naar allemaal cliche zinnen over de liefde omdat ik een idee had voor een kweelgedichtje voor mijn vriendje, maar dan net een beetje anders ik had zelf inderdaad ook hartendief en nog een paar dingen zoals: lente in mijn hoofd, vlinders in mijn buik, in vuur en vlam staan, je op een roze wolk bevinden, je in de zevende hemel bevinden en de prins op het witte paard... misschien heb je iets aan die uitdrukkingen in je volgende gedicht :p anyways, hartelijk bedankt dus, want je hebt me een stuk verder geholpen bij mijn zoektocht, wat een vreselijk gedicht, echt heerlijk :D |
die eerste komt uit het engels en bestaat al
|
Wat is dit voor vage up.
|
oh sorry, niet naar datum gekeken :o
|
Tsjongejongejongejongejongejonge ! :)
|
Nou, ik ga toch mooi reageren:
Aardig begin, maar wát een vreselijk simpele rijm. De laatste strofe is gewoon slecht op alle manieren. |
Alkazar
Laatste post: 23-12-2003 01:11 Ik denk niet dat ie dit nog komt lezen :) En hij heeft vast allang een ander liefje enzo, en is vergeten dat ie dit ooit geschreven heeft. |
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:43. |