![]() |
Vergeling van Hardware
Hey,
Het is een bekend fenomeen, vergeling van hardware. http://www.outdare.net/users/asmith/...9-1940_img.jpg Ik vroeg me af, - Hoe voorkom je het? - Is er achteraf wat tegen te doen? |
Met wat cif zal het wel schoon te maken zijn.
Denk vooral aanslag van kankerstokjes (sigaretten). Zonlicht zou ook een factor kunnen zijn. Maar ik denk dat ditsoort vergeling alleen nog bij oud kunststof voorkomt, en niet meer bij nieuwer gebruikt plastic. *shrug* |
Citaat:
|
Eerlijk gezegd heb ik er geen last van, maar als ik computer zit ik ook altijd op een plek waar de zon niet schijnt ;)
|
Citaat:
Of wat te denken van zwart/zilveren pc's? Die zijn toch veeeel minder gevoelig voor dat soort dingen. Ik ben sowieso blij dat die pc-kleur d'r een beetje uitgaat. http://static.marktplaats.nl/fotos/h.../amd/11441.jpg |
@ enlightenment: Met CIF krijg je dat echt niet weg, zeker nog nooit een vergeelde pc in handen gehad? :nono: Je krijgt het wel een beetje weg met Aceton, maar dat brandt in het plastic en wordt het een erg streperig geheel. Niet doen dus. Ook al rook je nooit zoals ik en staat je pc op een 200% rookvrije plek, dan nog vergeelt-ie. Zonlicht doet iid wel een hoop, ik heb een pc van m'n oom gehad (pentium 150) die ziet er nog als nieuw uit. De behuizing is gewoon vaak schoon gehouden en heeft nooit in direct zonlicht gestaan.
|
Hm, als je 't met aceton redelijk weg kunt krijgen zou 't ook met methanol moeten lukken. Voordeel is dat methanol lang niet zo agressief is t.o.v. plastic als aceton; maar je kunt er ook vanalles mee schoonkrijgen.
Zelf moet ik ook nog een PC een beetje schoonmaken, zal 't wel eens proberen met methanol. |
ik wou een ouwe snes kopen die vergeeld is, vandaar :cool:
maareh, mijn pc staat niet vaak in de zon |
Citaat:
Heb geen ervaringen met methanol. |
Citaat:
|
Citaat:
|
Zandstralen ;) :p
|
Citaat:
|
mss wasbenzine of turtlewax?
|
swiffer? :p
|
Citaat:
|
Gewoon, nieuwe kast kopen.
|
stomme opmerking misschien, maar helpt opschuren met een schuurpapiertje neit? (of et mooi wordt is een ander verhaal)
|
Citaat:
Ow Mike! Dat klinkt geweeeeldig! Vertel me er meer over! Kan ik nu al mn kast vol andere schoonmaak middelen weg gooien? Dus deze doekjes tegen stof kunnen weg? Dit laminaat schrob middel? Dit laminaat glans middel? Dit perket vloer schrob middel? Dit parketvloer glansmiddel? En zelfs deze complete machine speciaal voor tegelvloeren? Het kan allemaal gewoon weg? Ow geweeeeldig Mike! Vertel me er meer over! |
En als U nu bestelt.... :o
|
Citaat:
En dan neemt U geeeen risico. :p |
koop een spuitbus verf als je geel niet mooi vindt...
|
Citaat:
Je krijgt altijd iets extra's als je direkt bestelt (bullshit natuurlijk, maar voor de doelgroep bijzonder overtuigend). ;) |
Mijn oude pc was ook vergeeld, maar later kwam ik erachter dat mn hond erover piste.
foei hondje |
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:40. |