![]() |
Wat vinden jullie van ons Europees volkslied?
|
Is dat Tu deum ofzo?
ik weet het niet :s ik kan ook niet loaden :( mja als het Tu deum is dan vind ik hem leuk als het Ode an die Freude is dan heb ik er een spuug hekel aan.. |
t is Ode an die Freude
|
vind hem niet mooi
|
Saai
|
tssss belachelijk
ze hadden dan beter amazing grace kunnen nemen |
Komt me bekent voor,
niet leuk, ook niet stom. |
(n)
|
mooi
|
ik vind m ook mooi.
Tsja, je kunt slechts met Queen aankomen "We are the champions" ;) |
(n)
|
ik zag em ook vandaag, wat ontzettend waardeloos; er is niet zoiets als een europees volk, dus ook geen europees volkslied; dat moet btw ook wel een lied zijn waar mensen achterstaan. dit wordt ons gewoon opgedrongen door europageile politici
|
Citaat:
Alle menschen werden Brueder... lalalala :) vooral de laatste twee zinnen van de Engelse vertaling: Let us build a world of union And peace for all humanity. :) En Joostje heeft een Nederlandse vertaling gecreeerd: Vreugde, gij door God gezonden, dochter van 't Elysion, Wij betreden ongebonden uw hemelse Heiligdom Nu onze naties, -ooit gescheiden - gebonden door uw toverkracht Waar uw vleugels ons verblijden, Is Broederschap aan de macht Wordt omarmt, gij medemensen! Een kus voor u allemaal! Vrede, eenheid zijn onze wensen, en einde aan dit hels kabaal :p -------- Blyheyd, broederschap, solidariteyt; op naar ene weereldregeering :) Hoera :) (sorry :) ) |
Hoera hoera hoera
|
welke taal is dat lied officieel trouwes?? europees??
...ow...elk land een eigen coupletje...gaan ze vast ruzieen over wie de eerste mag.... |
Ik vind het echt nergens over gaan. Yay aan de Europese integratie, maar laat alle landen ook nog iets van zichzelf houden. Een Europees volkslied voegt niets toe en het staat nergens voor.
Voel jij je Nederlander of Europeaan? Pas wanneer die vraag door vrijwel iedereen met Europeaan wordt beantwoord dan mag er een Europees volkslied komen. Onzingedoe. |
Citaat:
|
Ik vind die van Zweden mooier.
|
goh, de negende van Beethoven.... :rolleyes:
what the HELL heeft dat met europa te maken??? |
Citaat:
nou dan duh trouwes, veel europeanen vinden beethoven goed ennum...in europa kan je veel cds van beethoven kopen en in europa spelen veel mensen beethoven trouwes, de film beethoven is ook veel in europa op de tv geweest, vooral tijdens kerst |
Ik vind het een belediging voor Beethoven. :P
|
Citaat:
(enneh, het Duitse volkslied is een stuk van Haydn) |
euhm...ist duits?!
lekker stom dan. |
ik ken em niet.
sterker nog: ik wist niet dat we er een hadden |
Bekende melodie, maar waarom nemen we niet de versie van BZN? Let's sing of love and faith :D
|
Citaat:
|
Afgezaagd, en temeer omdat de tekst zo christelijk is. Overigens was er toch een deuntje van een Franse componist dat vaak met Europa wordt geassocieerd?
|
Lelijk.
|
Citaat:
|
de marseillaise?
|
Citaat:
|
Alle Menschen werden Brüder, wel geschikt voor de EU.
|
Citaat:
|
Lijkt me nutteloos
|
Ik vind die jaarlijkse 'Dag Voor Europa' een interessanter initiatief. Dat supranationale Volkslied wordt toch niet gebruikt.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Leuk.
|
Duf
|
Komt me bekent voor.. En ik identificeer dit nummer nou niet echt met Europa.. Stel je voor, volkslied wordt ingezet en dan zingt opeens de hele EU mee... Nee, geef me dan maar het Wilhelmus, weg met die andere landen.. Veel te groot..
|
Wat vinden jullie van ons Europees volkslied?
Bij voorbaat kut. |
Citaat:
Ik hou niet zo van termen als "verworpenen der aarde" ;) |
Kansloos.
|
priceless
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:24. |