![]() |
lang haar
momenteel heb ik haar die net niet tot aan m'n heupen komt,ik probeer het telkens langer te laten groeien maar telkens om de 3 maand splitst het en moet er 3 cm af:( (haar groeit ongeveer 1 cm/maand) en zo groeit het dus niet langer, ik zou echt m'n haar langer willen, wat doen jullie om te zorgen dat het niet splitst/lang haar gezond te houden? Ik zie vaak meisjes gesplitste punten gewoon afknippen als ze er eentje zien. gaan er dan geen lelijke uitstekende haren zichtbaar zijn na een tijdje?,
|
Het hangt tot je heupen, maar het moet nog langer? :eek:
*slik* Nee, daar weet ik geen antwoord op... |
Waarom moet het dan nog langer dan tot aan je heupen? Tot aan je heupen is al megalang, en als het langer wordt dan ga je er steeds op zitten enzo, dat lijkt me best lastig.
Maargoed, het splijt en breekt minder snel als je - Niet elke dag wast; voor de hygiene is 1 keer per week genoeg, voor mooi haar is eens in de drie dagen of om de dag genoeg - Conditioner gebruikt (wat je dus uitspoelt) - Cremevoedig gebruikt (wat je dus niet uit spoelt, dit moet je wel alléén in de puntjes smeren anders ziet je haar er zo vet uit) - Zachte haarelastiekjes gebruikt óf je haar los laat hangen - Op het platteland woont (maar ja, daar kun je moeilijk zelf iets aan veranderen als je 16 bent :)) - Er niet te veel mee futtelt, dus niet steeds zitten prutsen of elk uur je haren kammen ofzo, nergens voor nodig Het groeit sneller als je - Veel in de zon komt - Niet ziek bent - Snelgroeiend haar hebt Je kunt best elke gespleten punt die je ziet afknippen, maar dat lijkt mij niet echt nodig als je toch al elke drie maanden de puntjes eraf laat halen. |
Tja, misschien bepaalde shampoo's? Vraag eens aan een kapper, misschien kunnen die je iets aanraden
|
niet op m'n heupen, maar er bijna op :) (nog een cm of 5 en dan ben ik er) ,veel langer moet et niet meer,wil et nu nog een cm of 20 verder en dan ben ik al blij,maar t'is gewoon dat dat niet gebeurt omdat ik er telkens om de 3 maand 3 cm moet laten afknippen
|
Citaat:
by the way: thanx voor je raad hoor |
Ik gebruik altijd conditioner en bij mij helpt dit goed. Verder knip ik de puntjes van mijn haar soms zelf bij, want de kapper is altijd te enthousiast met knippen, en dan gaat er 5 centimeter af in plaats van 1 of 2. Het wordt niet ongelijk hierdoor, want de onderkant van mijn haar krult nogal dus dat zie je niet.
|
Citaat:
Borstelen met een zachte borstel en niet als het nat is. Niet door je haar een raggen, maar een beetje lief zijn voor je haar.. |
Citaat:
*hmm weer 'n nuttige reply* |
Citaat:
|
hmmz nee, haar breekt sneller en is brozer als et nat is of zo ,normaalgezien moet je wachten om je haar te kammen/borstelen tot het droog is *gaat ook es beginnen met zich daar aan te houden*
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Niet naar de kapper gaan. (Y) :o
|
wat vinden jullie eigenlijk van jongens met lang haar?
en half lang haar? |
Citaat:
Althans dat lijkt me :o MM2: Zie die andere topics. Genoeg topics over jongens met lang haar. Gebruik de zoek functie. |
Hmm ik rag die punten er altijd zelf uit, is een verslaving :p .
|
Citaat:
|
Dacht eigenlijk dat 't een beetje lang was maar 't ziet er mooi uit. Ik zou niet langer laten groeien als ik jou was.
Mooie meid trouwens. http://212.233.8.39:8080/lnm/upload/1030833073033.jpg Vind je niet erg hè :) |
Citaat:
Zelf ben ik te ongeduldig om het echt lang te laten groeien :o |
Citaat:
maar ik vraag me echt af waarom je het nóg langer wilt hebben terwijl het al zo lang is! ik vind je haar mooi zo! geen idee hoe je het langer moet krijgen. misschien kán het gewoon niet langer? |
hmms is foto van jaartje geleden :) het voorste deel van m'n haar is wat korter (want in laagjes gesneden) maar de achterkant (zie je niet goed op foto) is best wel lang
|
Citaat:
|
Ik heb ook lang haar (volgens mij net iets langer als op de foto), maar ik ga meestal 1 keer in de maand naar de kapper voor een masker.
In het begin (3 jaar geleden ofzo) was mijn haar erg droog en stug, maar nu is het veel mooier.. Puntjes bijknippen doe ik haast niet meer, omdat mijn haar heel erg krullend is zie je het toch niet.. En ik heb een speciale olie om het haar wat in te vetten (de puntjes dan).. |
Citaat:
bij de kapper doe je je haar. Ik mis een stap :confused: m.a.w. wat is een masker voor je haar? |
Citaat:
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Ik heb eens ergens gelezen dat haar een groeifase heeft. Er werd beweerd dat het haar op een gegeven moment niet meer langer kan worden, omdat de groeifase dan voorbij is. Sommige mensen kunnen dan ook geen lang haar hebben, omdat ze een korte groeifase hebben.
|
Citaat:
|
Citaat:
|
Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12. |